کد خبر: ۳۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
این روز‌ها کسانی هم که علاقه‌ای به جراحی زیبایی ندارند حداقل جهت تزریق بوتاکس و از بین بردن چین و چروک‌های صورت‌شان فکری کرده‌اند و یا در تلاش برای یافتن یک متخصص حاذق هستند.
مخاطب 24- افرادی هم هستند که که به شکل بیمار گونه به اعمال جراحی زیبایی تمایل دارند و در مواردی نیز از کاری که کرده اند پشیمان می‌شوند و به دنبال راه چاره‌ای میگردند که یا به شکل اولیه برگردند و یا این که دوباره تغییر کنند.
در ادامه جهت بازگشایی رمز و رموز علاقه غیر طبیعی افراد به سراغ یک متخصص پوست، یک جامعه شناس و یک وکیل و در نهایت یک آرایشگر رفتیم و از آن‌ها پرسیدیم که چرا بسیاری از افراد بعد از جراحی های پوستی و یا تغییراتی که در ظاهرشان انجام می دهند باز به رضایت خاطر دست پیدا نمی‌کنند.
دکتر همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو و زیبایی در خصوص این که چرا بیماران بعد از اعمال جراحی و یا تغییراتی که در پوست شأن بوجود آمده باز ابراز رضایت نمی‌کنند و همیشه به دنبال تغییر هستند گفت: در صورتی که بیمار، پزشک متخصص حاذق و با معلومات مناسب حیطه جراحی زیبایی را انتخاب کند هم از انتخاب خود راضی خواهد بود و هم از نتیجه کار.وی افزود: در صورتی که پزشک و بیمار زمان مشاوره کافی را با هم سپری کنند و حتی دو طرف با اطلاعات کافی وارد حیطه تغییرات شوند احتمال رضایت و خوشنودی بیمار و درمانگر بیشتر خواهد بود.
او ادامه داد: پزشک و بیمار در هر مرحله از تغییرات روی پوست و جراحی اگر به یک اجماعی برسند و از نتیجه احتمالی آن آگاهی پیدا کنند کمتر ممکن است که بیمار بعد از تغییر دچار افسردگی و ناراحتی شود.
دکتر مژدهی آذر در خصوص بیشترین شکایات بیمارانی که جراحی زیبایی انجام می‌دهند و بعد از انجام جراحی دچار پشیمانی می‌شوند گفت: یکی از مواردی که بیماران ممکن است که بعد از عمل جراحی ابراز رضایت نکنند عوارضی است که بعد از عمل با آن رو به رو می‌شوند و هیچ آگاهی در رابطه با مقابله با آن ندارند و نمی‌دانند در آن زمان چه واکنشی باید از خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید

این متخصص پوست ادامه داد: اگر پیوند و رابطه مناسبی بین بیمار و پزشک برقرار باشد بسیاری از موارد به راحتی قابل حل شدن است که از آن جمله می توان به در دسترس بودن پزشک برای بیمار باشد و یا قول‌هایی که به بیمار می‌دهد عملی شود به شکلی می توان رضایت بیمار را جلب کند.
دکتر ادامه داد: بسیاری از مردم با مراجعه به غیر متخصص‌ها مثل آرایشگران ، پرستاران و یا حتی کسانی که برای مدتی زیر دست و زیر نظر پزشک حاذقی کار می‌کردند خود و یا اطرافیان خود را به خطر می‌اندازند چرا که بسیاری از این افراد اطلاعات کافی از جراحی و علم پزشکی ندارند و به شکل تجربی کار انجام داده‌اند که در بیشتر موارد باعث نارضایتی مراجعان شان می‌شود.
مژدهی آذر در ادامه نارضایتی افرادی که به غیر متخصص ها مراجعه می کنند گفت: کسانی که از غیر متخصص ها و غیر پزشکان درخواست امور تخصصی پزشکی رو می کنند حتما نتیجه ای دلخواه را کسب نمی کنند و چه بسا بعد از عمل با غوارض گوناگون و پیش بینی نشده ای چون نا فرمی صورت و یا عضو عمل شده روبه‌رو می‌شوند که در این صورت جا دارد که گفته شود خود کرده را تدبیر نیست.نکات مهم و پایانی؛ پزشکان حاذق علاوه بر دادن اطلاعات کافی به بیماران و مشاوره هایی که می‌دهند باید مطالب ذکر شده را نیز به شکل مکتوب از بیماران خود داشته باشند.
در ادامه به گفت‌وگو با هدیه آذرپور کارشناس برنامه‌ریزی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی در رابطه با تمایل به جراحی های زیبایی و افراط در زمینه پرداختیم که در ادامه به آن می‌پردازیم؛ آذر پور در خصوص عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جراحی زيبايي از نگاه جامعه شناسي گفت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط جامعه شناسان دلایل جذب افراد به جراحی های زیبایی را گرایش به جنس مخالف، منزلت اجتماعی و حضور بهتر و موثرتر در جامعه را در زیبایی چهره‌شان عنوان کردند.
او ادامه داد: گرایش و تمایل به زیبایی امری کاملا طبیعی است اما امروزه گرایش به زیبایی به عنوان یک پدیده اجتماعی به مرحله خودنمایی و ظاهرپرستی رسیده است.این جامعه شناس ادامه داد: افرادی که تمایل بیشتری به تغییر ظاهر خود و یا تزریق بوتاکس و کشیدگی ابرو و چشم و از این دست موارد را دارند اغلب در رنج سنی ۲۴ تا ۳۰ سال و مواردی بیش از ۳۰ سال به بالا هم بوده اند.
آذر پور ادامه داد: انسان ها با مطالعه و افزایش علم و آگاهی می‌توانند ارزش و منزلت اجتماعی خود را ارتقا دهند ولی در عصر حاضر و الگو گرفتن از اینفلونسرها با ساخت چهره و اندامی همچون افراد معروف برای خود جایگاه اجتماعی تکرار شونده می سازند که درجه علم و آگاهی در این زمینه بسیار کم و در حد صفر می باشد.
او در پایان خاطرنشان کرد: زشتی و زیبایی انسان‌ها دیگر معیار خاصی ندارد و کم کم انسان‌ها شبیه هم می‌شوند و زمینه ساز این روند به نظر شما چه کسانی هستن؟ بله درست حدس زدید تبلیغات؛ تبلیغاتی که این افراد با چهره و ظاهر خاص خود انجام می‌دهند جوانان را ترغیب می کنند که شبیه فلان چهره معروف شوند و این روند در بسیاری از موارد نیز به شکل ناخودآگاه اتفاق می افتاد. و در این بین چه کسانی متضرر می شوند جوانانی که آینده و جوانی و چهره خود را بر اثر عدم تصمیم گیری صحیح از دست داده ‌.
محمد حسین جداری فروغی وکیل پایه یک دادگستری در خصوص نیاز تعویض تصاویر مدارک هویتی بعد از جراحی‌های زیبایی گفت : در خبرهایی که اخیرا در برخی رسانه‌ها منتشر شده است به اشتباه به این مطلب پرداخته شده است که افراد دارای چهره‌های جراحی شده به لحاظ زیبایی را ملزم می‌کنند که تصاویر مدارک هویتی خود را تغییر دهند که اینچنین چیزی اصلا صحت ندارد.
او ادامه داد: تغییر تصاویر شناسنامه و کارت ملی فقط در صورتی فرد را ملزم به تغییر آن می‌کند که فرد تغییر جنسیت داده باشد که حتی در آن مورد هم سوابق قبلی و مشخصات قبلی فرد در بخشی از شناسنامه جدیدش درج می‌شود.
اودر پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تکنولوژی‌های عصر حاضر اثرانگشت و امضا الکترونیکی فرد جز هویت شناسایی انسان ها قرار دارد چرا که با استفاده از تکنولوژی‌های به روز با دادن چهره هر فردی بعد از عمل‌های زیبایی این تکنولوژی چهره واقعی فرد را مشخص می کند. و در پایان این گفت و گو ها به سراغ شارونا کسی که سالن زیبایی دارد و به فعالیت های زیبایی می پردازد در رابطه با علاقه افراد به تغییر چهره و ظاهرشان گفت: همه افراد زیبایی را دوست دارند ولی بعضی مراجعان ما هستند که متاسفانه به مشتری های ثابت ما هم تبدیل شده اند به شکل وسواس گونه ای به تغییر ظاهر خود می پردازند.
او ادامه داد: یکی از همین مشتری‌های وسواسی ما در حدود ۳ ساعت در سالن حضور داشت و برای انتخاب یک لاک روی انگشتانش تمام همکاران مجموعه را اذیت کرده بود ولی در نهایت هم با انتخاب رنگی از آرایشگاه خارج شد ولی در نهایت باز هم از انتخاب خود ابراز رضایت نمی کرد چرا که او منتظر نظر و تایید سایر افراد بود و از خودش نظری نداشت.

 

 
 
 
برچسب ها: جراحی زیبایی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.