کد خبر: ۳۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه در دانشگاه آزاد است که خبر اخراج وی در شهریورماه ۱۴۰۰، حواشی بسیاری به همراه داشت. در آن زمان برخی رسانه ها، از تقارن آغاز به کار دولت ابراهیم رئیسی با اخراج عبدالکریمی و شروع موج دیگری از اخراج‌ها در دانشگاه‌ها خبر دادند،

مخاطب 24- یژن عبدالکریمی که به زبان تندش معروف است و پیش از این حتی در گفت‌وگوهای زنده تلویزیون به برخی از سیاست‌های کلان حکومتی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نقدهای تندی وارد می‌کرد، این‌بار در برنامه‌ی به افق فلسطین شبکه افق، نوک انتقادهایش را به سمت مردم ایران و روشنفکران گرفت و تفکر مردم ایران را «عوامانه» دانست و رفتار روشنفکران ایران را درخصوص مسئله فلسطین «ننگین» خواند.

 
 

بیژن عبدالکریمی در پاسخ به پرسش المیرا شریفی، مجری برنامه به افق فلسطین که پرسید: «ما ایرانیان کجای این قصه هستیم؟» گفت: «وقتی از ما ایرانی‌ها صبحت می‌کنیم، باید بگوییم ما ایرانی‌ها یعنی کی؟ اگر توده‌ها را بگیم، متاسفانه بخشی از وسیعی از توده‌ها هدایت‌شان دست رسانه‌هایی است که به طور اقماری ما را احاطه کردند؛ منوتو، بی بی سی و صدای آمریکا به شدت نگرش مردم ما توده ایه، عوامانه است. دلیلش هم این است که جامعه ما تب آلود است و مردم ما به دلیل فشارهایی که در زندگی و معیشت‌شان است، در واقع تب دارند و از روی تب یک حرف‌هایی می‌زنند و گاهی وقت‌ها هذیان می‌گویند. ولی خب این تب نشانه یک عفونت است. نیروهای انقلابی باید به این تب توجه داشته باشند و آن را درک کنند.

او در ادامه افزود: «بخش دیگری از مردم روشنفکران ما هستند که من آنان را هیچ‌گاه نمی‌بخشم، چرا که آنان به خاطر خشمی که از جمهوری اسلامی و شرایط ایران دارند از اسرائیل حمایت کردند. این اتفاق بسیار بسیار ننگین است.

بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه در بخش دیگری از صحبت هایش در این برنامه گفت: «غرب تمام تمدن، تاریخ و میراث معنوی خود را خرج حمایت از جنایات وحشتناک اسراییل کرد.»

بیژن عبدالکریمی کیست؟

بیژن عبدالکریمی متولد سال ۱۳۴۲، استاد گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است. او دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را به ترتیب در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۷۳ در دانشگاه تهران به پایان رسانده و در سال ۱۳۸۰ از دوره‌ی دکتری فلسفه در دانشگاه علیگر هندوستان فارغ‌التحصیل شده است.

عبدالکریمی در ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ حکم اخراج خود را از دانشگاه دریافت کرد. در این حکم دلیل اخراج «دفاع از نظام سلطنتی پهلوی» ذکر شده‌است. در بخشی از این حکم آمده‌است: «نامبرده فاقد صلاحیت جهت عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است … .» پس از انتشار این خبر، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد، در نامه‌ای خواستار بررسی مجدد پروندهٔ عبدالکریمی شد و حکم اخراج او تعلیق شد.

 

منبع: روزیاتو

برچسب ها: فلسطین شبکه افق
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده منتشر شد title
انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.
برو کشکت و بساب و عمر نوح کن! title
اگر می‌خواهید عمر طولانی و سالمی را تجربه کنید خوردن این خوراکی پرخاصیت را به شما توصیه می‌کنیم.
همسر بهرام رادان دقیقا به کجا خیره شده است؟ title
تصویری از نگاه روبه افق مینا مختاری با فنجان چایی در دست منتشر شده است.
بدترین رانندگان جهان اهل کدام کشور هستند؟ title
احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است.
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.