کد خبر: ۲۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
«فرندز» یکی از یارانش را از دست داد؛
متیو پری، بازیگر نقش «چندلر بینگ» در سریال آمریکایی پرطرفدار «فرندز» روز گذشته در سن ۵۴ سالگی درگذشت.

مخاطب 24- بدن بی‌جان متیو پری عصر شنبه ۲۸ اکتبر در خانه‌اش در شهر لس‌آنجلس آمریکا پیدا شده است. به نظر می‌رسد که او «غرق شده» است و اگرچه هیچ نشانه‌ مبنی بر وقوع یک عمل مجرمانه دیده نشده، اما پلیس همچنان در حال تحقیق درباره علت مرگ اوست.

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس در ساعت ۴:۰۷ بعد از ظهر شنبه (به وقت محلی) تماسی تلفنی را برای دریافت کمک اورژانسی برای «نجات یک نفر در آب» دریافت کرده است.

وکلای متیو پری هنوز حاضر به اظهارنظر در این باره نشده‌اند.

شرکت برادران وارنر، سازنده مجموعه پرطرفدار «فرندز»، در اطلاعیه‌ای به خبر درگذشت او واکنش نشان داد و نوشت: «ما از درگذشت دوست عزیزمان متیو پری ناراحت هستیم. متیو یک بازیگر فوق‌العاده با استعداد و بخش جدانشدنی از خانوادۀ تلویزیونی برادران وارنر بود. نبوغ کمدی او در سراسر جهان احساس شد و میراث او در قلب بسیاری زنده خواهد ماند. امروز یک روز غم‌انگیز است و ما همدردی خود را با خانواده، دوستان و همه طرفدارانش اعلام می‌کنیم.»

حساب اینستاگرام تایید شدۀ «Friends» نیز شنبه‌شب به متیو پری ادای احترامی صمیمانه کرد و نوشت: «او یک هدیه واقعی برای همه ما بود.»

زندگی و فعالیت‌های هنری متیو پری

متیو لانگفورد پری، در اوت ۱۹۶۹ میلادی در شهر ویلیام‌تاون واقع در ایالت ماساچوست آمریکا، از پدری بازیگر و مادری روزنامه‌نگار به دنیا آمد.

والدین او در دوران جوانی متیو از یکدیگر جدا شدند و به این ترتیب میتو پری به شهر اتاوا در کانادا نقل مکان و در آنجا زندگی کرد.

متیو پری که در ابتدا علاقه وافری به تنیس نشان داده بود و حتی به یکی از تنیسورهای برتر کانادا تبدیل شده بود، درنهایت به لس‌آنجلس نقل مکان کرد و مانند پدرش حرفه بازیگری را در پیش گرفت.

او بازیگری را با ایفای نقش کوچکی در یک درام تلویزیونی به نام «۲۴۰-رابرت» در سال ۱۹۷۹ میلادی آغاز کرد و به‌تدریج نقش‌های دیگری نیز به او پیشنهاد شد.

تا اینکه درنهایت در سال ۱۹۹۴ میلادی برای ایفای نقش «چندلر بینگ» در سریال کمدی «فرندز» (تولید شرکت برادران وارنر) پذیرفته شد و به این ترتیب به شهرتی جهانی رسید.

او در سال ۲۰۰۲ میلادی برای ایفای همین نقش نامزد دریافت جایز گرمی شد و هنرنمایی او در نقش شخصیت شوخ طبع و مهربان «چندلر» او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران سریال‌های تلویزیونی آن دوران نیز تبدیل کرد.

متوی پری در مجموع چهار بار برای جایزه گرمی نامزد و دو بار نیز برنده آن شد.

او در کنار هنرنمایی در ۱۰ فصل سریال «فرندز»، در فیلم‌های سینمایی دیگری از جمله کمدی «احمق‌ها هجوم می‌آورند» در سال ۱۹۹۷ میلادی و «تقریباً قهرمانان» در سال ۱۹۹۸ میلادی و «همه ۹ یارد» در سال ۲۰۰۰ ایفای نقش کرد.

 
منبع: یورونیوز
برچسب ها: متیو پری
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
برگزیده
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.