کد خبر: ۲۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
خبر مهم برای کارگران؛
مصوبه بیمه کارگران ساختمانی (اعاده شده از شورای نگهبان) مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی که به آن وارد دانسته شده بود، رفع شد.

مخاطب 24- طرح اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی، بارها بین کمیسیون اجتماعی و صحن رد و بدل شده است. این طرح اواخر سال گذشته مصوب شد و بعد از عبور از سد شورای نگهبان، بالاخره به عنوان قانون برای اجرا ابلاغ شد.

این قانون اما بعد از چند ماه به دلیل انتقاد برخی از نمایندگان مجلس متوقف شد. نمایندگان در صحن علنی مجلس تصمیم گرفتند این قانون را متوقف کنند و به مدت دو سال به همان طرح سال ۹۳بازگردند، این مصوبه اما از سوی شورای نگهبان رد شد. بعد از مدتی نمایندگان مجلس در جلسه‌ی روز ۲۲مردادماه، طرح جدیدی را به تصویب رساندند؛ این طرح البته مورد اعتراض بسیاری از فعالان کارگری قرار گرفت. طبق طرح جدید قرار شد با اختصاص ۲۲.۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه به‌عنوان سهم مالک، موضوع منابع ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی حل شود، که طرح جدید نیز در شورای نگهبان رد شد.

حسین گودرزی،سخنگوی کمیسیون اجتماعی به خانه ملت گفت:در نشست روز سه شنبه امروز، مصوبه بیمه کارگران ساختمانی (اعاده شده از شورای نگهبان) مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی که هم از سوی این نهاد و هم شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن وارد دانسته شده بود، رفع شد، همچنین بر اساس اصلاحات اعمال شده با افزایش سقف ۲۹.۵ درصد به ۳۰درصد مجموع عوارض صدور پروانه به عنوان سهم مالک، کارگران تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

برای ساخت و ساز در محدوده روستاها و در داخل مجتمع‌های کشاورزی، مناطق آزاد تجاری، صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و مناطق گردشگری با مجوز سازمان‌های متولی معادل ۱۵درصد مجموع عوارض صدور پروانه به عنوان سهم مالک خواهد بود.

در عین حال در همه موارد یاد شده هم ۷درصد حق بیمه، سهم بیمه‌شده است و ماخذ کسر حق بیمه از کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم به عنوان سهم کارگر پرداخت می‌شود.

منبع: اقتصاد نیوز

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.