کد خبر: ۲۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
دادگاهی در آمریکا حکم داد که رسیدگی به پرونده دونالد ترامپ درباره نگه داری اسناد طبقه بندی شده، ۲۰ ماه مه سال آینده آغاز شود.

مخاطب24:قاضی آیلین کانن از دادگاه فلوریدا روز گذشته حکم داد که رسیدگی به پرونده دونالد ترامپ درباره نگه داری اسناد طبقه بندی شده، ۲۰ ماه مه سال آینده (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز شود.

براساس این گزارش، وکلای ترامپ انتخاب تاریخی برای رسیدگی به پرونده وی را تایید کردند، اما هر تاریخی باید پس از نوامبر ۲۰۲۴ که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، تعیین شود.

سخنگوی ترامپ اظهار کرد زمان تعیین شده به رئیس جمهور و تیم حقوقی او اجازه خواهد داد تا به مبارزه برای این پرونده کیفری ادامه دهند. این در حالی است که سخنگوی بازرس ویژه جک اسمیت از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

چندی قبل دادگاهی در آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را به ۳۸ مورد از جمله داشتن اسناد طبقه‌بندی‌شده محرمانه مرتبط با امنیت ملی در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا متهم کرد.

اسناد محرمانه‌ای که در منزل ترامپ به دست آمده، دربرگیرنده جزئیاتی از توانمندی‌های هسته‌ای یک کشور خارجی نیز است.

ترامپ در جلسه تفهیم اتهام خود درباره این پرونده در شهر میامی، پس از استماع کیفرخواست ضمن رد تمام این اتهامات، اعلام بی‌گناهی کرد. وی در این دادگاه محکوم نشد و حتی هیچ وثیقه‌ای برای خروج ترامپ از دادگاه تعیین نشد. والت نائوتا، متهم دیگر پرونده اسناد محرمانه رئیس جمهور سابق هم ادعای بی‌گناهی کرد.

حدود یک ماه پیش «جک اسمیت» بازرس ویژه پرونده نگه‌داری اسناد طبقه‌بندی‌شده توسط ترامپ، خواستار به تعویق افتادن نخستین جلسه محاکمه وی از ۱۴ اوت به تاریخ ۱۱ دسامبر شد تا دو طرف فرصت کافی برای جمع آوری مدارک و آماده سازی اسناد مربوطه را داشته باشند.

اما در دادخواست جدید ترامپ که روز گذشته به دادگاه ارسال شده، وکلای ترامپ اعلام کردند برگزاری جلسه دادگاه در ماه دسامبر تاریخی منطقی برای جمع آوری و آماده سازی مدارک نیست و این برنامه زمانی را نادرست وغیرواقعی خواندند.

وکلای ترامپ افزودند: برگزاری جلسات دادگاه باید به تعویق افتد، اما تداوم آن لازم و درست است.

دونالد ترامپ در حال حاضر درگیر چندین پرونده کیفری در دادگاه‌های آمریکاست: پرونده نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا، پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و پرونده حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱.

با وجود طرح اتهامات جدید علیه دونالد ترامپ درباره نگه داری اسناد طبقه بندی شده و پرونده‌های دیگر از جمله پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، میزان محبوبیت وی همچنان بالاست و بسیاری از جمهوری خواهان بر این باورند که طرح این اتهامات علیه ترامپ تنها انگیزه سیاسی دارد و به همین دلیل ترامپ در نظرسنجی‌ها همچنان پیشتاز است.

چند روز پیش نیز دونالد ترامپ اظهار کرد نامه‌ای را از بازرس ویژه جک اسمیت دریافت کرده که در آن گفته شده وی هدف تحقیقات هیئت منصفه عالی در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قرار دارد.

تحقیقات از ترامپ در جریان پرونده انتخابات سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود.

برچسب ها: ترامپ
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
خانم مجری سیتیزن امریکا از ایران رفت؟ title
ژیلا صادقی، مجری پرحاشیه صداوسیما که در ماه‌های اخیر بسیار مورد توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی بود، به تازگی یک استوری عجیب و متفاوت منتشر کرد.
ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با صرف وقت در رسانه‌های اجتماعی title
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که هفت ساعت یا بیشتر در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر با خطر بیشتر مصرف سیگار سنتی یا سیگار الکترونیکی یا هر دو مواجهند.
اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند title
ستاره شناسان اجرامی مرموز را در فضا رصد کرده اند که احتمال می‌دهند نشانه وجود حیات در آنجا باشد.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.