کد خبر: ۲۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰
رئیس کمیته داوران پس از پایان جلسه هییت رییسه فدراسیون فوتبال برای دقایقی با خبرنگاران گفتگو کرد.

مخاطب۲۴ : به نقل از ورزش سه ؛ خداداد افشاریان رییس کمیته داوران فدراسیوفدراسیونن فوتبال بعد از جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

هفته آینده درباره حقوق داوران صحبت می‌کنیم

ساعت دو و نیم رفتیم داخل جلسه و الان هم ساعت حدود ۷ شب است. ۴ ساعت در جلسه داشتیم و مصوبات خوبی داشتیم، اما در مورد داوران با توجه به اینکه موردی نبود مساله‌ای مطرح نشد، اما در جلسه آینده انشالله در مورد حق الزحمه داوران صحبت خواهیم کرد تا این حق الزحمه را افزایش بدهیم و مصوبه آن را برای فصل آینده بگیریم.

برخی داوران هنوز از فصل قبل طلب دارند

وی در مورد اینکه داوران بابت فصل گذشته طلبکاران یا تسویه شده است، گفت: بخشی از داوران طلبکار هستند و برخی تسویه حساب شده و در تابستان تسویه حساب کامل انجام می‌شود.

مصمم هستیم VAR را از فصل پیش رو بیاوریم

افشاریان در مورد اینکه بحث VAR و اینکه گفته می‌شود شرکت پیمانکار عقب نشینی کرده گفت: من چیزی در مورد عقب نشینی آن شرکت نشنیده‌ام و شاید متقن نباشد، اما آنچه چیزی که صحبت شد امروز اینکه همه مصمم هستیم تا شروع لیگ بعدی بتوانیم کمک داور ویدئویی را بیاوریم تا هم برای نظام، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این اتفاق رقم بخورد.

شاید چند داور را برای آموزش VAR به عربستان ببریم

او سپس درباره داوران بین الملای هم گفت: ما یک نامه هم به کشور عربستان نوشتیم که برای آموزش داوران بین المللی مان و چند داور ملی از آن‌ها کمک بگیریم و شاید ۱۳- ۱۴ داور را برای آموزش به عربستان ببریم. به نظر می‌رسد که موافقت شود تا داوران بین المللی ما ضرر نکنند.

فصل گذشته همه داوران ناراضی بودند

رئیس کمیته داوران سپس در مورد اینکه قرار است چند داور خودشان بازنشسته شوند تا حاشیه‌ها کمتر شود، گفت: فصل گذشته تعداد داوران ما زیاد بود و چه داورانی که زیاد قضاوت کرده بودند و چه آن‌ها که کم قضاوت کردند ناراضی بودند. شاید یکی از دلایل اینکه داوران ما اشتباهاتی داشتند کم قضاوت کردن بود. در نهایت فوتبال ضرر می‌کند و تیم‌ها ناراحت می‌شوند و آرامش را از کمیته داوران خواهد گرفت. رسیدیم به این نقطه که داوران لیگ برتر ۸۰ تا ۸۵ نفر و لیگ یک هم به ۱۰۵ نفر برسانیم. این رقم مناسبی است و با این تعداد می‌توانیم لیگ را خوب اداره کنیم. همان ۸۵ نفر باقی بمانند و شاید حتی تعداد داوران کمتر هم شدند با توجه به آمادگی جسمانی شان.

به محدودیت فیفا برای داوران کاری نداریم

افشاریان در مورد اینکه فیفا محدودیت سنی برای داوران را برداشته گفت: ما به فیفا کاری نداریم و اینجا ایران است و بیشتر از ۴۵ سال به داوران بازی نمی‌دهیم و براساس آیئن نامه‌های خودمان عمل می‌کنیم و باید به سمت تدریس و نظارات و آموزش بروند. داوران جوانی داریم که به آن‌ها آموزش می‌دهیم. شاید برخی اعضا مقاومت کنند، اما همه باید کمک کنند. با همین دست فرمان به لیگ می‌رویم.

ظهیری اشتباه کرده و باید تاوان بدهد

وی در مورد اینکه ظهیری در جشن قهرمانی پرسپولیس حاضر شد و حواشی خاصی را ایجاد کرد، گفت: او از معلمان خوب ایران است و رفتارش غیرمتعارف بوده است. ظهیری نباید به جشن قهرمانی تیمی برود و ۴ ماه محرومیتش اعمال می‌شود. البته همه اشتباه می‌کنند و کسی هم که اشتباه کرده تاوانش را می‌دهد و یقینا هم باید تنبیه شود.

تا زمانی که VAR نباشد اشتباه خواهیم داشت

رئیس کمیته داوران در مورد اشتباه هات عجیب و غریب داوران در فصل گذشته گفت: اشتباه‌ها عجیب و غریب نیست. انسان اشتباه می‌کند. در دربی ۷۰ هزار تماشاگر نشسته اند و با کت و شلوار هم که بخواهید از این طرف زمین به آن سمت زمین بروید ضربان قلبتان بالا می‌رود. داوران نخبه هستند. داور در یک لحظه باید تصمیم بگیرد و برای همین کمک داور ویدئویی آمده است. برنامه ریزی‌ها در همه حوزه‌ها باید داشته باشیم آموزش و حمایت مالی و .. تا زمانی که حلقه گمشده که کمک داور ویدئویی نباشد اشتباه خواهیم داشت.

داوران فصل آینده عملکرد خوبی خواهند داشت

وی در مورد اینکه از عملکرد داوران راضی بوده یا نه گفت: اصلا راضی نبودم اشتباه پشت اشتباه و بیانیه باشگاه‌ها پشت هم منتشر می‌شد. داوران می‌توانستنند خوب‌تر قضاوت کنند و تیم‌ها خیلی فشار آوردند. اگر بخواهم نمره بدهم باید به خودم بدهم، اما فصل آینده داوران فصل خوبی خواهند داشت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.