کد خبر: ۲۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
گزارش سایت بورس 24 از عملکرد بیمه نوین در سال گذشته
سایت تحلیلی بورس ۲۴، طی گزارشی وضعیت عملکرد بیمه نوین را در سال گذشته و همچنین دو ماهه نخست سال جاری بررسی کرده است.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه نوین:  این شرکت دو ماهه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۲ را با ثبت تراز عملیاتی مثبت ۴۲ میلیاردی به پایان رسانده است. در این مدت مبلغ ۴۰۲ میلیارد تومان درآمد از محل صدور حق بیمه شناسایی شده که نسبت به مقطع مقایسه‌ای ۱۰۵ میلیارد تومان افزایش یافته است. سهم هر یک از انواع حق بیمه‌ها در سبد درآمدی شرکت به شرح نمودار زیر است:

با عنایت به گزارش عملکرد دو ماهه منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۲، در می‌یابیم که در دوره جاری طرح‌های بیمه باربری و مسئولیت استقبال خارق العاده‌ای از سوی مشتریان شرکت داشته است، به نحوی که درآمد ناشی از صدور حق بیمه‌های باربری با ثبت رشد ۴ برابری از ۱۷ به ۶۸ میلیارد رسیده است. همچنین درآمد صدور حق بیمه‌های مسئولیت نیز ۲ برابر شده و با افزایش ۲۵ میلیاردی به ۵۰.۶ میلیارد تومان رسیده است. در این مدت دو ماهه، خسارتی به دارندگان حق بیمه‌های باربری پرداخت نشده و نسبت خسارت بیمه مسئولیت نیز ۲۵ درصد محاسبه شده است.

عملکرد ماهانه اردیبهشت نیز با احتساب ۲۲۴ میلیارد تومان درآمد و ۲۱۳ میلیارد تومان خسارت پرداختی به دارندگان حق بیمه، به تراز عملیاتی مثبت ۱۰.۳ میلیاردی ختم شده است. در این ماه، شاهد جهش ۹۰% درآمد صدور حق بیمه نسبت به ماه مقایسه‌ای هستیم. ارزش این درآمد‌ها با افزایش ۱۰۶ میلیاردی به ۲۲۴ میلیارد تومان رسیده است.



آنالیز صورت‌های مالی دوره ۱۴۰۱:

در دوره ۱۴۰۱، درآمد واحد تجاری از محل صدور حق بیمه ۳.۰۳ همت گزارش شده که مبین رشد نزدیک به ۵۰% نسبت به مقطع مقایسه‌ای است. صدور حق بیمه‌های غیر ثالث نسبت به مقطع مقایسه‌ای، ۵۶% رشد را ثبت کرده‌اند.

با وجود رشد ۱ همتی درآمد‌های صدور حق بیمه، خسارات پرداختی با افزایش ۴۳۶ میلیاردی به ۱.۰۹ همت رسیده و نسبت خسارت این دوره با افزایش ۳ واحدی نسبت به مقطع مقایسه‌ای (۴۸%) به ۵۱% رسیده است. برای دوره ۱۴۰۲، درآمد صدور حق بیمه ۴.۰۷ همتی هدف‌گذاری شده است.

در دوره ۱۴۰۱، خالص درآمد حق بیمه با رشد ۴۴۸ میلیاردی از ۹۹۱ میلیارد تومان به ۱.۴۳ همت رسیده است. خالص درآمد حق بیمه از تفاضل حق بیمه ناخالص و حق بیمه اتکایی حاصل می‌شود. طی سنوات گذشتهگفتنی است که در بودجه عملیاتی ۱۴۰۲، خالص درآمد‌های حق بیمه ۲.۱۲ همت برآورد شده که در صورت تحقق، شاهد رشد ۴۸% نسبت به دوره ۱۴۰۱ خواهیم بود.

عملکرد مدیران سازمان در مدیریت و سرمایه‌گذاری منابع بیمه‌ای نسبت به مقطع مقایسه‌ای (دوره ۱۴۰۰) بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است. به‌طوری که در دوره ۱۴۰۱، از محل سرمایه‌گذاری این منابع ۲۳۵ میلیارد تومان درآمد شناسایی شده که نسبت به دوره مشابه، ۷۶ میلیارد تومان افزایش را نشان می‌دهد.

ارزش درآمد‌های عملیاتی (بیمه‌ای) این واحد تجاری در دوره ۱۴۰۱، ۶۰۱ میلیارد تومان رشد داشته و از ۱.۲۷ همت دوره مقایسه‌ای به ۱.۸۸ همت رسیده است.



با احتساب ۱.۷ همت هزینه‌های بیمه‌ای (اعم از خالص خسارت پرداختی ۱.۲۵ همت، سهم مشارکت در منافع ۴۴ میلیارد، ذخایر فنی ۱۰.۶ میلیارد، سایر هزینه‌های بیمه‌ای ۳۹۴ میلیارد)، سود ناخالص شرکت ۱۸۱ میلیارد تومان محاسبه شده است.



عملکرد نهایی دوره ۱۴۰۱ به ثبت سود ۳۸.۳ میلیاردی ختم شده است. از دیگر دستاورد‌های شرکت در این دوره می‌توان به:

۱- عملکرد بهتر شرکت نسبت به بودجه پیش بینی شده (پوشش ۱۰۱% بودجه دوره ۱۴۰۱)

۲- نسبت خسارت کمتر از میانگین صنعت: نسبت خسارت شرکت ۵۱.۴۴ درصد بوده که از میانگین صنعت (۵۷.۳) کمتر است.

۳- افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت که نوید بخش افزایش صدور حق بیمه‌های درمانی است.

۴- عقد قرارداد با چهار بانک بزرگ کشور جهت ارائه خدمات بیمه‌ای



وجوه نقد عملیاتی که فاکتوری کلیدی در تداوم فعالیت‌های بیزینس است، با رشد ۲۵ میلیاردی به ۹۹ میلیارد رسیده است. در ساختار هزینه‌های مالی به چشم نمی‌خورد (فاقد تسهیلات بانکی).

سرمایه اسمی شرکت در اردیبهشت ۱۴۰۱، پس از افزایش ۹۰.۵% از محل سود انباشته به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید. مانده سود انباشته نیز ۱۷۸ میلیارد تومان گزارش شده است.


نمودار قیمت سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:

قیمت در یک کانال دو ساله در حال حرکت است. در حال حاضر، پس از یک رشد ۱۶۰%، در میانه کانال در حال استراحت است. منطقه قیمتی فعلی، تلاقی خط روند، فیبو ۶۸% و مقاومت قبلی قیمتی می‌باشد و پتانسیل خوبی برای بازگشت قیمت دارد. در صورت تداوم اصلاح قیمتی، کف قیمتی ۱۲۰ – ۱۳۰ تومان می‌توان منطقه حمایتی قوی در نظر گرفت.

در صورت حرکت رو به بالا، نخستین مقاومت در سر راه قیمت، عدد رند ۳۰۰ تومان و پس از آن، سقف کانال دو ساله است.

برچسب ها: بیمه نوین
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برخورد با تخلفات سزارین‌های تقویمی! title
معاون درمان وزارت بهداشت، با صدور بخشنامه‌ای نسبت به ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی تاکید کرد.
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.