کد خبر: ۱۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان خاطر نشان کرد: قیمت لوازم خانگی در ۲ سال اخیر افزایش قابل توجهی را تجربه را کرد و این یک واقعیت اجتماعی است که برخی از زوج‌ها برای تهیه مایحتاج زندگی به سمساری‌ها مراجعه می‌کنند البته این موضوع چندان در بین زوج‌ها مرسوم و فراگیر نشده است، اما نمی‌توان گفت که اصلا وجود ندارد.

تهیه جهیزیه برخی زوج‌ها از سمساری‌ها

مخاطب۲۴ :‌ به نقل از ایلنا ؛ داود عبداللهی با اشاره به افت توان خرید لوازم خانگی نو، گفت: امروز مابه‌التفاوت تبدیل کالای دسته دوم به کالای نو برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین شده است از این‌رو تا کالای آن‌ها کاملا فرسوده نشود آن را تعویض و تبدیل به احسن نمی‌کنند و همین موضوع بر بازار سمساری‌ها تاثیر مستقیم گذاشته است این در حالیست که در گذشته مردم حداقل چند سال یکبار وسایل خانه خود را نو می‌کردند.

وی با تایید خبر خرید جهیزیه از سوی تعدادی از زوج‌های جوان از سمساری‌ها، گفت: قیمت لوازم خانگی در ۲ سال اخیر افزایش قابل توجهی را تجربه را کرد و این یک واقعیت اجتماعی است پ که برخی از زوج‌ها برای تهیه مایحتاج زندگی به سمساری‌ها مراجعه می‌کنند البته این موضوع چندان در بین زوج‌ها مرسوم و فراگیر نشده است، اما نمی‌توان گفت که اصلا وجود ندارد و زوج‌هایی که توان مالی آن‌ها کم است برای شروع زندگی کالای دسته دوم خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان با اشاره به رکود حاکم بر بازار، ادامه داد: قیمت لوازم خانگی بالا و توان خرید مردم کم و همین موضوع بازار را در شرایط رکود برده است. اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل رکود بازار بلاتکلیفی مردم باشد چراکه چندان به فکر تغییر لوازم خانه نیست از این‌رو بازار سمساری‌ها خوب نیست.

عبداللهی با بیان اینکه قیمت کالای دسته دوم به صورت توافقی تعیین می‌شود، افزود: رضایت فروشنده در نرخ فروش تعیین‌کننده است و تا نظر فروشنده جلب نشود جنسی خرید و فروش نخواهد شد؛ امروز فروشندگان آگاه شده‌اند و حدود قیمت لوازم خانگی را می‌داند و برای فروش یک کالا حداقل از چند سمسار دعوت می‌کنند که نرخ بر کالایی آن‌ها بگذارد و تا به قیمت اصلی و واقعی نرسند کالای خود را نمی‌فروشند.

این فعال صنفی با اشاره به داغ شدن بازار خرید و فروش کولر‌های آبی و گازی، تصریح کرد: مراجعه برای خرید کولر‌های گازی دسته دوم در روز‌های گذشته افزایش پیدا کرده است چراکه مصرف برق و آب این کولر‌ها مناسب است از این‌رو این کالا در بورس خرید و فروش کالا‌هایی روزانه سمساری‌ها شده است. افزایش قیمت جنس نو تاثیر خود را بر قیمت کالا‌های دسته دوم می‌گذارد سمسار‌ها نیز کالای دسته دوم را می‌خرد و از آنجایی که فروشنده قیمت‌ها را دارد به راحتی و با نرخ پایین کالایی خود را نمی‌فروشد.

به گفته عبداللهی؛ کالای دسته دوم نرخ مصوب ندارد و نرخ کولر آبی در سمساری‌ها حداقل بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است و کولر‌های گازی دسته دوم ۱۵ میلیون تومان به بالا خرید و فروش می‌شوند.

برچسب ها: لوازم خانگی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
برگزیده
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.