کد خبر: ۱۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: درباره تشکیل استان غربی تهران به مرکزیت شهریار هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

تشکیل استان جدید در غرب تهران

مخاطب24:سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به تشکیل استان غربی تهران به مرکزیت شهریار عنوان کرد: هر طرحی که در دولت مطرح می‌شود، عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف دارد و مسئولان و نمایندگان معتقد بر آن هستند که این اقدامات هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد، ولی شخص رئیس‌جمهوری تاکید دارد که در صورتی که جایی نیاز باشد باید تصمیمی بر پایه نظر کارشناسی و در نظر گرفتن زیر ساخت گرفته و اجرا شود و درباره تشکیل استان غربی تهران به مرکزیت شهریار هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و در مرحله پیشنهاد و بررسی و کارشناسی مبنی بر این تصمیم هستیم و نظر مردم هم برای ما محترم است.

 


به گزارش فارس، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه افزایش زیرساخت‌های استان تهران در شهرستان‌ها یک امر منطقی و قطعی است و باید این زیر ساخت‌ها در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران نیز افزایش داده شود، ادامه داد: در برخی از شهر‌ها و شهرستان‌ها شاهد جمعیتی بیش از یک استان هستیم و متاسفانه در دولت‌های گذشته به شهر‌های اطراف تهران، کم توجهی شده است و امیدواریم در دولت انقلابی سیزدهم این موضوع بیشتر مورد توجه مسئولان و نمایندگان قرار بگیرد و پس از بررسی و تایید و تصویت نمایندگان طرح استقلال و توسعه شهر‌های اطراف تهران اجرایی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان رباط کریم و پرند مصوباتی را به همراه داشته که یکی از موضوعات و مصوبات مهم آن بحث مترو پرند است که تا فرودگاه امام خمینی (ره) قابل بهره‌برداری است و امیدواریم با جدیتی که در کار مترو پرند شاهد هستیم مسئولان و کارفرمایان اجرایی، این پروژه ملی را تا هفته دولت پایان رسانده و افتتاح شود.

حسینی گفت: مطمئنا با بهره‌برداری از این پروژه و اتصال خط ریلی پرند به شبکه ریلی تهران، حمل‌ونقل عمومی و رفت و آمد مردم و شهروندان در این شهرستان به سهولت انجام می‌شود و با این اقدام می‌توان بار ترافیکی و ترددی و آلودگی هوا و خطرات جاده‌ای را کاهش داد و مردم منطقه در آرامش زندگی کنند.

جلسه شورای اداری شهرستان رباط کریم فرصتی است تا در جمع مسئولان و مدیران شهرستان از نزدیک در جریان موضوعات و مشکلات قرار بگیریم تا بتوانیم برای حل آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهیم و با توجه به سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان رباط‌کریم مصوباتی انجام شده است که امروز در شورای اداری پیگیر آن‌ها هستیم تا با توجه به رشد جمعیتی شهرستان و افزایش روز به روز آن برای تسریع امور اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود تا مردم در رفاه و آسایش قرار گیرند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: موضوعاتی مانند آب، مترو، بیمارستان و تصفیه خانه مورد نیاز و مطالبات مردمی است که در اولویت پیگیری‌ها قرار دارد تا در کنار آن‌ها شاهد رشد اقتصادی و تولید در منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب وزیر صنعت، معدن و تجارت با رای قاطع نمایندگان و تصویب تشکیل وزارت بازرگانی دو مقوله و موضوعی است که می‌تواند در کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار نقش موثری داشته باشد، ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید تمام مسئولان، دولتمردان، نمایندگان و کارگزاران دست به‌دست هم دهند و با هم افزایی و اقدامات جهادی مسیر محقق شدن شعار سال را فراهم کنند.

 
برچسب ها: دولت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
یوتیوب حساب وزارت امور خارجه را بست title
در نمایش دیگری از تناقض واقعیات آزادی بیان غربی با آنچه ادعا می‌کنند، حساب یوتیوب وزارت امور خارجه کشورمان مدتی پس از انتشار ویدئویی به زبان انگلیسی با عنوان «مقاومت، تنها گزینه فلسطین»، به بهانه نقض مقررات یوتیوب، حذف گردید.
۱۸ ورزشکار خانم محبوس در آتش‌سوزی یک باشگاه ورزشی title
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۱۸ زن محبوس در یک باشگاه ورزشی واقع در خیابان «خاقانی» اصفهان از دام حریق نجات یافتند.
افزایش سکته مغزی در بین جوانان آمریکایی title
داده‌های جدید دولت آمریکا نشان می‌دهد میزان سکته مغزی در آمریکایی‌های زیر ۶۵ سال بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.
باورنکردنی! صدر جدول قرمز شد| پرسپولیس ۴ - استقلال خوزستان ۳ title
هواداران تیم فوتبال پرسپولیس که از نتیجه نیمه اول برابر استقلال خوزستان عصبانی بودند علیه برخی بازیکنان شعار دادند.
فیلم/ علی اکبر صالحی: شهید امیرعبداللهیان مثل فرزندم بود title
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم بود که در گذشته دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از دوره ریاست علی لاریجانی تا دوره ریاست محمدباقر قالیباف بوده‌است
امروز اتفاق می افتد: به رسمیت شناختن فلسطین توسط سه کشور اروپایی title
«سیمون هریس» نخست‌وزیر ایرلند گفت: امروز ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام می‌کنند که کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسند.
خانم مجری سیتیزن امریکا از ایران رفت؟ title
ژیلا صادقی، مجری پرحاشیه صداوسیما که در ماه‌های اخیر بسیار مورد توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی بود، به تازگی یک استوری عجیب و متفاوت منتشر کرد.
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.