کد خبر: ۱۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
رییس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ادعای این که عربستان برای حل مسئله یمن روابطش با ایران را ازسرگرفته است، روابط تهران-مسکو را نگران‌کننده تلقی کرد.

ادعای یک مقام صهیونیست در رابطه با توافق تهران و ریاض

مخاطب۲۴ : تزاچی هانگبی، رییس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شبکه تلویزیونی کان این رژیم گفت که «علیرغم هم‌گرایی عربستان سعودی و ایران، شرایط برای عربستان سعودی بیش از پیش مهیا است.»

به گزارش شبکه المیادین، هانگبی درباره هدفی که عربستان در زمینه ازسرگیری روابط با ایران دنبال می‌کند، مدعی شد: سعودی‌ها می‌خواهند مسئله یمن را حل کنند و بهای آن مشروعیت دادن به ایران است و این به ضرر ما نیست.

 

آمریکا، متحد اصلی آن در منطقه، یعنی رژیم اسراییل و برخی کشور‌های عربی مدعی هستند که ایران با حمایت از انصارالله یمن (حوثی‌ها)، به درگیری‌ها در آن دامن زده است.

این در حالی است که ایران بار‌ها با رد این ادعا، در چارچوب‌های مختلف دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای بر ضرورت پایان دادن هر چه سریع‌تر به بحران یمن تاکید کرده و آمادگی خود را برای کمک به اجرای ابتکارات جهت برقراری صلح اعلام کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش با ادعای این که «کسانی که با ایران شریک می‌شوند، با بدبختی شراکت می‌کنند»، در این باره مدعی شده بود که این ازسرگیری روابط بیشتر به تمایل برای تنش‌زدایی و از میان برداشتن مشکلات دیرین یمن بازمی‌گردد و «سران عربستان سعودی درخصوص اینکه چه کسی دشمن‌شان است و نه دوست‌شان، دچار توهم نیستند.»

ایران و عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۶ روابط دیپلماتیک‌شان قطع شده بود، در ماه گذشته با میانجیگری چین توافق کردند که روابط دوجانبه را از سر بگیرند.

تا کنون وزرای امور خارجه دو کشور در پکن درباره آینده روابط دو کشور و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها گفتگو کرده‌اند و دعوت متقابل برای سفر مقامات بلندپایه طرفین به پایتخت‌ها انجام شده است.

تحلیل‌گران در مدت اخیر در گزارش‌های متعددی به اهمیت این توافق در تنش‌زدایی از منطقه و کمک به صلح و ثبات آن اشاره کرده‌اند.

رییس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت‌وگویش درباره روابط ایران و روسیه گفت: نمی‌خواهم خیال‌بافی کنم. روابط میان ایران و روسیه بسیار نگران‌کننده است.

او مدعی شد: ایران از روسیه درخواست خواهد کرد که توانمندی‌هایشان را برای آسیب رساندن به اسراییل تقویت کند. ما در حال گفتگو با روس‌ها در این باره هستیم.|ایسنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.