کد خبر: ۱۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
مدت‌ها قبل از اینکه بدانیم پرندگان می‌توانند میدان مغناطیسی زمین را ببینند، آلبرت اینشتین در نامه‌ای برای سایر محققان درباره امکان وجود «ابَر حس» در حیوانات با آن‌ها بحث کرده بود.

پیش‌بینی باورنکردنی اینشتین در نامه‌ای که تازه پیدا شده + عکس

مخاطب24:نامه گم‌شده‌ای که توسط آلبرت اینشتین به یک محقق به نام گلین دیویس در سال ۱۹۴۹ نوشته شده بود کشف شد و گفته می‌شود این نامه در زمینه‌های زیست‌شناسی و فیزیک، پیش‌بینی‌های بسیاری داشته است.

نامه اولیه‌ای که گلین دیویس به آلبرت اینشتین نوشته بوده، در خصوص ادراک حیوانات و آنچه می‌تواند در مورد جهان فیزیکی اشتراکی وجود داشته باشد، سوالاتی پرسیده بوده است. آلبرت اینشتین در پاسخ به آن نوشته: «می‌توان تصور کرد که بررسی رفتار پرندگان مهاجر و کبوتر‌های حامل ممکن است روزی به درک فرآیند فیزیکی منجر شود که هنوز مشخص نیست.»

حال اکنون بعد از ۷۰ سال، شواهد نشان می‌دهد که پرندگان می‌توانند میدان مغناطیسی زمین را با استفاده از گیرنده‌های نوری ویژه به نام کریپتوکروم که به تغییرات ظریف در میدان مغناطیسی سیاره حساس هستند را حس کنند. این چیزی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد هزاران کیلومتر مهاجرت کنند و گم نشوند. جالب است بدانید سایر حیوانات، مانند لاک پشت‌های دریایی، سگ‌ها و زنبور‌ها نیز توانایی عجیبی در درک میدان‌های مغناطیسی سیاره ما دارند.

جالب است بدانید که در زمان نگارش این نامه، علم زیست‌شناسی و علم فیزیکی شروع به ادغام شدن و همکاری کردند که هرگز قبلاً چنین رویدادی وجود نداشت. برای مثال پژوک‌یابی خفاش به ساخت فناوری رادار کمک کرد.

به نظر می‌رسد، دیویس بیشتر به این موضوع علاقه‌مند بوده است که چگونه این دانش جدید بیولوژیکی را می‌تواند به فناوری آینده کمک کند. همچینن اینشتین بر این باور بوده که ما به تحقیقات بیولوژیکی بیشتری نیاز داریم. اینشتین به دیویس اینچنین پاسخ داد: «من نمی‌توانم امکانی برای استفاده از این نتایج در تحقیقات مربوط به مبانی فیزیک ببینم. این امر تنها در صورتی می‌تواند رخ دهد که نوع جدیدی از ادراک حسی، نسبت به نوع و شکل حرکتی آن‌ها، از طریق رفتار حیوانات آشکار شود.»

از زمان ارسال نامه، ما چیز‌های زیادی در مورد رفتار حیوانات که چگونه دنیا را درک می‌کنند، آموخته ایم. درست همانطور که اینشتین پیش بینی کرد، این دانش در حال حاضر به ما کمک می‌کند تا فناوری را بهبود بخشیم، مانند دوربین‌های آیفون حال حاضر.

مکانیسم‌های دقیقی که حیوانات از طریق نور ادراک دارند و یا میدان مغناطیسی زمین را حس می‌کنند. اما در خصوص این موضوع امکان جدا شدن این دو وجود دارد و ممکن است برای همه گونه‌ها یکسان نباشد.

به عنوان مثال، به نظر می‌رسد زنبور‌ها میدان مغناطیسی را در شکم خود احساس می‌کنند، اما پرندگان و سگ‌ها آن را عمدتاً از طریق گیرنده‌های نوری ویژه کریپتوکروم در چشمانشان خود انجام می‌دهند. حتی سلول‌های انسانی کریپتوکروم می‌سازند و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این سلول‌ها به صورت پویا به تغییرات میدان مغناطیسی واکنش نشان می‌دهند.

پیش‌بینی باورنکردنی اینشتین در نامه‌ای که تازه پیدا شده + عکس
منبع: خبر آنلاین

 
برچسب ها: آلبرت اینشتین
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.