کد خبر: ۱۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
آن دسته از هوادارانی که فصل گذشته هشتگ استعفای کادرفنی مخصوصا سرمربی پرسپولیس را بابت نایب‌قهرمانی ترند کردند، امروز بیشتر از همه متوجه اشتباه خودشان شدند. این روز‌ها که سرخ‌ها بعد از یک نیم‌فصل پر فرازونشیب با کسب ۳۲ امتیاز و فاصله‌ای ۵ امتیازی از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌های خود در صدر جدول قرار دارند.

مخاطب ۲۴، هر کدام از داستان‌هایی که برای پرسپولیس در نیم‌فصل نخست رخ داد به تنهایی می‌تواند ماجرای یک داستان الهام‌بخش با زیرمتن عبور از میدان مین باشد. داستان‌هایی در رابطه با جلب اعتماد دوباره هواداران. داستان‌هایی در مورد مشکلات پرسپولیس در جذب مهاجم نوک و بعد آمدن لوکادیا تا فرار او. داستان‌هایی پیرامون وضعیت کشور و درگیر شدن فوتبالیست‌ها با شرایط خاص. فشار‌های بیرونی و درونی روی بزرگ‌تر‌های تیم برای جمع کردن رختکن تا کشیدن کار به احضار و... توهین‌های صداوسیما به بزرگان فوتبال از جمله سرمربی این تیم. مشکلات مربوط به افتادن جام جهانی وسط مسابقات که البته برای همه تیم‌ها یکسان بود.

در شرایطی که کسب صدرنشینی بعد از گذشت نصف مسابقات یک دستاورد قابل توجه و بزرگ برای هر تیمی به حساب می‌آید تماشای قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل با این دورنما ارزش کاری که یحیی گل‌محمدی و شاگردانش انجام داده‌اند را دو چندان می‌کند. تیمی که برخلاف فصل گذشته از هر تهدید یک فرصت ساخت و فعلا مدعی اول کسب عنوان قهرمانی است. با احترام به همه ارکان باشگاه پرسپولیس باید نقش یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس را در این موفقیت پررنگ‌تر از بقیه دانست. یحیی گل‌محمدی در ابتدای فصل در شرایط ویژه‌ای قرار داشت. او پس از کسب دو عنوان قهرمانی لیگ و رساندن تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا، به خاطر کسب نایب‌قهرمانی در فصل گذشته مورد شدیدترین حملات و انتقادات قرار گرفته بود. وضعیتی غیرمنطقی که کسی نمی‌توانست از پس توضیح آن بربیاید. یحیی در وهله اول احتیاج داشت فضا را مثبت کند.
با این حال سرمربی پرسپولیس با وجود فشار‌های فزاینده روی خودش توانست به مدیریت درستی از اوضاع دست پیدا کند. او تبدیل به کسی شد که هم در بیرون از زمین و هم در داخل زمین با صلابت و تسلط کامل به اوضاع جلو می‌رود. یحیی انتقاد می‌کرد و تیمش هم نتیجه می‌گرفت. کسی نمی‌توانست به او خرده بگیرد که «به جای اظهارنظر در اینستاگرام روی تیمت تمرکز کن» او روی تیمش متمرکز بود. در این بین عده‌ای سعی کردند با بازی قدیمی و نخ‌نمای «دستمزد‌های میلیاردی» سرمربی پرسپولیس را بدنام کنند که موفق نشدند. هواداران به درستی دریافته بودند مشکلات اقتصادی‌شان تقصیر دستمزد بالای سرمربی یک تیم فوتبال نیست! هوادارانی که یحیی را هم به خاطر دغدغه‌مندی و هم موفقیت در فوتبال تحسین می‌کردند. این به طرز عجیبی شامل هواداران رقیب هم می‌شد.

<div id="pos-article-display-card-70279"></div>

دوباره از لحاظ فوتبالی شرایط مساعد شد. پرسپولیس می‌برد، لوکادیا گل می‌زد و امتیازات به حساب واریز می‌شد. تا جام جهانی از راه رسید. برنامه‌ریزی عجیب سازمان لیگ مسابقات فوتبال ایران را یک ماه قبل از جام جهانی تعطیل کرد تا مثلا تیم ملی آماده‌تر شود. اتفاقی که در نهایت نه به نفع تیم ملی تمام شد و نه باشگاه‌ها. در میانه جام جهانی یحیی بابت استوری‌های انتقادآمیزش با مشکلاتی مواجه شد. ولی آن موقع نمی‌دانست چه مشکلات بزرگ‌تری سر راهش هست.

بعد از جام جهانی و یک روز قبل از دربی لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس به خاطر آنچه خودش شرایط فورس‌ماژور می‌خواند از ایران گریخت! همان مهاجمی که با خون دل جذب شده بود یک روز قبل از مهم‌ترین بازی فصل دست گل‌محمدی را گذاشت توی پوست گردو، اما این هم باعث نشد سرخ‌پوشان از مسیر خود منحرف شوند. از همان بازی و در سه بازی باقیمانده دیگر تا پایان نیم‌فصل یحیی گل‌محمدی اوج درک فنی‌اش از فوتبال را به نمایش گذاشت و با کسب ۷ امتیاز از سه بازی سخت پایانی و زدن ۷ گل زده بدون داشتن مهاجم هدف ثابت کرد اگر فنی‌ترین مربی حال حاضر ایران نباشد قطعا جزو سه گزینه اول است.

به نظر می‌رسد زمستان پرسپولیس هرچه بود گذشته و حالا روسیاهی‌اش مانده به آن‌هایی که تلاش کردند یحیی گل‌محمدی را زمین بزنند. آن‌هایی که او را پلاستیکی خطاب کردند، اما امروز فهمیدند امپراتور پرسپولیس یک صخره محکم است.
منبع: روزنامه اعتماد

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.