کد خبر: ۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
سرپرست فرمانداری رفسنجان که به یک خبرنگار توهین کرده بود برکنار شد! شنیدن این خبر در ژاپن شاید طبیعی باشد ولی در ایران؟...

به گزارش سرویس استان ها/ کرمان مخاطب ۲۴ به نقل از ایسنا؛ دوشنبه دوم اسفند بود که فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. در این فیلم علی‌اکبر پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان، خبرنگاری را که در حال پرسیدن سوالی از او بود، با توهین، تهدید می‌کرد.

 

فرماندار رفسنجان در پی توهین به یک خبرنگار عزل شد


خبرنگار: «حرف‌هایی مطرح شده که روز اولی که شما وارد فرمانداری شدید به خاطر شتری که برای شما کشتند شما در قضیه آب دارید اجازه می‌دهید که از کف رودخانه برود. چون آن آدم معروف این کار را انجام داده.»


سرپرست فرمانداری: «شتر کشتند که کشته باشند.»

خبرنگار: «خب برای شما کشتند. این طرف قضیه شما دارید دفاع و حمایت از این شخص می‌کنید که انتقال آبش صورت بگیرد.»

سرپرست فرمانداری: «یک بار دیگه تکرار کنی تو دهنت می‌زنم.»

خبرنگار: «خیلی ممنون. تو دهن خبرنگار بزنید پاسخگویی‌تان است؟»

سرپرست فرمانداری: «حواست جمع باشه.»

پخش همین کلیپ کوتاه، انتقادات فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی علیه رفتار برخی مسئولان و به خصوص این مسئول ایجاد کرد تا جایی که علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر با استفاده از هشتگ "فرماندار رفسنجان" نوشت: «‏دوران بدزبانی با خبرنگاران گذشته است؛ دولت مردمی، پاسخگو و حفظ کرامت خبرنگاران از سوی دولت‌مردان ضروری است.»

البته طبق سوابق گذشته از این نوع برخورد‌ها و پخش آن، انتظار می‌رفت بعد از چند روز به بوته فراموشی سپرده شود. اما ظهر سه‌شنبه سوم اسفند بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار کرمان، دستور عزل علی اکبر پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان را صادر کرد!

در بخشی از متن گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور آمده است: «گفتمان دولت مردمی و عدالت محور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ایجاب می‌کند که مدیران آن ضمن داشتن روحیه مردمی و جهادی، نسبت به تعامل و تکریم آحاد افراد جامعه اهتمام داشته باشند.»

همین برکناری ساده و برخورد با مسئول هتاک که البته در بسیاری از کشور‌های جهان امری طبیعی محسوب می‌شود، موجی از شادی آمیخته با تعجب را برای بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد. چرا که سابقه چنین برخورد‌هایی به ندرت در میان مسئولان دیده شده و یا اگر هم بوده اطلاع‌رسانی نشده است.

به طور مثال نماینده‌ای که در خیابان بر گوش سربازی سیلی زد در همین روز در کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی یکی از تصویب‌کنندگان این طرح بود تا شاید دیگر فضای مجازی باعث انتشار چنین کلیپ‌هایی نشود.

از طرفی جای خالی نظارت بر مسئولان به شدت حس می‌شود؛ چرا که در همه جا دوربینی روشن نیست تا فیلم چنین رفتار‌هایی ثبت و ضبط شود و به گوش مسئولان رده بالا برسد. با این حال همین عزل، قدمی به جلو به حساب می‌آید و این امیدواری را ایجاد می‌کند که شاید رویه مدیران بالادستی عوض شده و به جای حمایت بی، چون و چرا از همکارانشان، در صورت تخلف به سرعت با بررسی موضوع، واکنش مناسبی نشان خواهند داد. البته به شرطی که پس از مدتی، چنین مدیرانی در مسئولیتی بالاتر یا همتراز دیده نشوند و چنین اقداماتی جنبه نمایشی نداشته باشد.

به هر حال شتری که برای سرپرست فرمانداری رفسنجان کشته شد برایش خوش‌یمن نبود و شتر عزل خیلی زود بر در فرمانداری رفسنجان خوابید. حالا برای بسیاری از مردم که سابقه چنین برخورد‌هایی را از سوی برخی از مسئولین دارند، ولی کلیپی از آن‌ها منتشر نشده، این امیدواری به وجود آمده که از این به بعد مسئولین هتاک و آن‌هایی که خود را به جای نوکر، ارباب مردم می‌دانند و چنین برخورد‌های زننده‌ای با مخاطبشان دارند با یادآوری این فیلم از تکرار چنین رفتار‌هایی پرهیز کنند چرا که ممکن است دفعه آینده این شتر بر در خانه آن‌ها بخوابد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
زندان به خاطر بغل کردن! title
بلاگر الجزایری که برای گسترش صلح و دوستی در خیابان مردم را در آغوش می‌گرفت، به زندان محکوم شد
«همستر کامبت» چه تعداد کاربر دارد؟ title
حساب ایکس «همستر کامبت»، ربات تلگرامی محبوب این روزها، با انتشار پستی از رسیدن تعداد کاربران خود به ۱۱۶ میلیون پس از ۷۲ روز خبر داد. طبق این پست، واتس‌اپ، اینستاگرام و تیک‌تاک به‌ترتیب در مدت‌زمان ۳.۵ سال، ۲.۵ سال و ۹ ماه به این آمار دست پیدا کردند.
پول بگیر و برند لباس رو خراب کن! title
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع نشر اکاذیب علیه فعالیت یک برند بزرگ پوشاک در کشور خبر داد و گفت: متهم ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد گرفته بود تا آبروی برند را ببرد.
چه کسانی نباید زنجبیل مصرف کنند؟ title
مکمل‌های زنجبیل‌دار می‌توانند مفید باشند، ولی گروه‌های خاصی از افراد وجود دارند که احتمالاً باید از مصرف آن اجتناب کنند.
همستر کوین بده جیپ ۱ میلیاردی بگیر! title
گویا معاوضه خودرو با نات کوین رو به افزایش است و شاهد شیوه جدید خرید و فروش در بازار هستیم.
بازداشت سه نفر که در دیدار تیم فوتبال هنگ‌کنگ با ایران به سرود ملی چین «توهین» کرده بودند title
پلیس هنگ‌کنگ روز جمعه از بازداشت سه نفر که در جریان پخش سرود ملی چین در آغاز بازی انتخابی جام جهانی میان تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و ایران، از جای خود بلند نشدند و به زمین فوتبال پشت کردند، خبر داد. تماشاچیان هنگ‌کنگی پیش‌تر در زمان پخش سرود ملی چین در دیدار‌های تیم ملی هنگ‌کنگ، برای ابراز مخالفت سیاسی «هو» می‌کشیدند. اما دولت هنگ‌کنگ از سال ۲۰۲۰ این موضوع را به عنوان بخشی از سرکوب گسترده اعتراضات مخالفان ممنوع اعلام کرد.
خاصیت‌های کلم را می‌دانید؟ title
کلم خاصیت دفاعی دارد و سبزی است که رفلاکس و زخم را بهبود می‌بخشد، مصرف منظم برگ‌های کلم درد‌های جسمی، ذهنی و حتی خارش را کنترل میکند
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.