بزرگ‌ترین شعار‌ها را در حوزه مسکن دادند و بدترین اتفاقات رخ داد

مخاطب 24- این استاد دانشگاه گفت: سئوال مهم اینجاست که قیمت مسکن در قیاس با چه مقطعی کاهش داشته است، مگر بانک مرکزی آمار قیمت مسکن را منتشر کرده است که کسی بر مبنای آن متوجه شود قیمت‌ها در حال کاهش است؟

 او گفت: سئوال من این است که بالاخره این قیمت مسکن در چه مقیاسی کاهش یافته است، اینکه چند ماه قبل واحدی با قیمت صد میلیون تومان در هر متر مربع فایل شده است و حالا همان واحد با قیمت 90 میلیون تومان فایل شود نشان دهنده کاهش قیمت مسکن نیست.

 ستاریان در توضیح این مطلب افزود: اولین نتیجه‌ای که از این اتفاق می‌شود گرفت این است که مشتری برای مسکن نیست، یعنی قدرت خرید کاهش یافته است والا وضعیت بازار اجاره نشان از آن دارد که اتفاقا تقاضای خرید از میان نرفته بلکه به واسطه‌ گرانی شدید مسکن به بازار اجاره منتقل شده است.

 او گفت: متاسفانه قیمت مسکن به حدی بالاست که افراد مجبور به اجاره‌نشینی هستند و اجاره نیز در محدوده‌ای رشد می‌کند که مانع از بالا رفتن کیفیت زندگی افراد می‌شود و می‌بینیم آدم‌ها هر روز بیشتر از دیروز مجبورند هزینه مسکن بپردازند .

 او افزود: متاسفانه بزرگ‌ترین شعارها پس از دولت نهم و دهم در حوزه‌ مسکن داده شد. در نهایت نیز بدترین اتفاقات نیز در همین بخش رخ داد و حالا ما با بافتی غیرقابل سکونت یا بهتر بگویم بی‌کیفیت و غیراستاندارد به نام مسکن مهر در برخی شهرها مواجهیم و این در حالی است که اتفاقا تامین مسکن در همان مناطق نیز بزرگ‌ترین مشکل مردم تلقی می‌شود.

منبع: اقتصاد صد