کد خبر: ۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
لحظاتی پیش لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی قطر اعلام شد.

لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی قطر، به گزارش مخاطب24، شمارش معکوس اعلام اسامی تیم ملی برای جام‌جهانی ۲۰۲۲برای انتخاب نفرات نهایی اعزامی به جام جهانی قطر به پایان رسید و سرانجام تا لحظاتی دیگر اسامی تیم ملی برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ توسط کارلوس کیروش اعلام خواهد شد.

لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی قطر

کارلوس کی‌روش اسامی ۲۵ نفر از بازیکنان مورد نظرش برای شرکت در جام جهانی را اعلام کرد. این در حالی است که کارلوس کی‌روش می‌توانست ۲۶ بازیکن را برای فیفا لیست کند اما ترجیح داد تیمش ۲۵ نفره باشد.

بیم و امید برای رسیدن به جام جهانی، نفس‌ها درسینه بازیکن‌ها حبس شده،  تا دقایقی دیگر نام بازیکنان برای حضور در جام جهانی  توسط کی روش رونمایی خواهد شد.

آخرین روز حضور اعضای تیم ملی فوتبال در ایران برای اهالی این رشته بسیار جذاب  وهیجان انگیز خواهد بود.

یکشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، روزی که از صبح آن همه در انتظار لیست تیم ملی برای جام جهانی بودند. آخرین تمرین تیم ملی قبل از اعزام قطر امروز انجام می‌شود و در نهایت ملی‌پوشان امشب راهی دوحه خواهند شد تا تمرینات را در این کشور جلو ببرند.

با توجه به حضور سیدحسین حسینی، پیام نیازمند، علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل زاده، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، رامین رضاییان، وحید امیری و مهدی ترابی در تمرین امروز به نظر میرسد حضور این بازیکنان در جام جهانی قطر محرز شده است .

 

 

تمرین تیم ملی فوتبال ایران در حالی از ساعت ۱۱ امروز (یکشنبه) در زمین شماره دو کمپ تیم‌های ملی آغاز شده است که بازیکنانی مثل امید نورافکن، میلاد سرلک، محمدرضا اخباری و سامان فلاح در جمع ملی‌پوشان حضور ندارند.

با توجه به غیبت این بازیکنان، این شائبه به وجود آمده است که آنها به احتمال زیاد جزو بازیکنان خط خورده تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر هستند.

به نظر می‌رسد استقلال ۳ و پرسپولیس ۴ با  بازیکن در جام جهانی داشته باشند، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی و وحید امیری از پرسپولیس به  همراه سیدحسین حسینی ، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی بازیکنان استقلال در جام جهانی باشند

 

لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی قطر

در آستانه شروع نشست خبری کارلوس کی‌روش بیش از صد خبرنگار از رسانه‌های مختلف در سالن حضور دارند.

لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی قطر

این آخرین نشست مطبوعاتی کی‌روش، پیش از رقابت‌های جام جهانی است. خبرنگاران منتظر حضور سرمربی تیم ملی برای اعلام فهرست نهایی هستند
 
لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی قطر
 

تاخیر عجیب و سوال برانگیزی در نشست مطبوعاتی و حضور کی‌روش، آیا لیست در حال تغییر است؟

 

۱۴۰۱/۰۸/۲۲ ساعت ۱۴:۲۰

درحالی که قرار بود کارلوس کی‌روش از ساعت 13:30 طی یک نشست خبری پاسخگوی خبرنگاران باشد و لیست تیم ملی برای جام جهانی را اعلام کند اما پس از حدود 40 دقیقه تأخیر این کنفرانس خبری از سوی سرمربی تیم ملی کنسل شد.


بیشتر بخوانیم: فوری| اقدام عجیب سرمربی تیم ملی/ کنفرانس خبری کی‌روش لغو شد!


مسئولان تیم‌ملی اعلام کردند که نشست خبری به فردا موکول شده و احتمالا در ساعات آینده جزییات بیشتری از این ماجرا اعلام خواهد شد.


 

فوری: لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی اعلام شد | ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۰

 

لیست تیم ملی برای جام‌جهانی رسماً اعلام شد

کارلوس کی‌روش اسامی ۲۵ نفر از بازیکنان مورد نظرش برای شرکت در جام جهانی را اعلام کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، بر این اساس ۲۵ بازیکن زیر از سوی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی انتخاب شدند:

لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی قطر

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، سید حسین حسینی، پیام نیازمند، رامین رضاییان، صادق محرمی، حسین کنعانی، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی کریمی، احسان حاج صفی، سامان قدوس، وحید امیری، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون، مهدی طارمی و مهدی ترابی.

این در حالی است که کارلوس کی‌روش می‌توانست ۲۶ بازیکن را برای فیفا لیست کند اما ترجیح داد تیمش ۲۵ نفره باشد. 

*از لیگ برتر نیز پرسپولیس با ۴ بازیکن، استقلال با ۳ بازیکن و سپاهان با ۲ بازیکن بیشترین سهم را در تیم ملی و جام جهانی دارند.

*در خط دروازه علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده دومین جام جهانی پیاپی خود را تجربه می‌کنند و سیدحسین حسینی و پیام نیازمند برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

*در دفاع راست رامین رضاییان هم دومین تجربه پیاپی خود بعد از ۲۰۱۸ را پشت سر می‌گذارد. اما شرایط برای صادق محرمی متفاوت است. او برای اولین بار در جام جهانی حضور دارد و شرایط خوبش در دینامو زاگرب و هم‌چنین دو بازی تدارکاتی با سنگال و اروگوئه ممکن است او را به یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی در قطر تبدیل کند.

*در پست دفاع وسط پورعلی‌گنجی و حسینی در جام جهانی ۲۰۱۸ هم حضور داشتند. اما شرایط برای کنعانی و خلیل‌زاده متفاوت است و آن‌ها برای اولین بار حضور در میدان جهانی را تجربه می‌کنند. دو بازیکنی که حضورشان در ترکیب فیکس تیم ملی هم بعید نیست و شانس بالایی دارند.

*احسان حاج صفی به عنوان کاپیتان تیم ملی، پس از جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ سومین حضورش در این مسابقات را تجربه می‌کند. میلاد محمدی هم دومین جام جهانی متوالی‌اش است اما جلالی برای نخستین بار حضور در این میدان را تجربه می‌کند.

*در پست هافبک دفاعی پس از مصدومیت امید ابراهیمی حالا تنها روزبه چشمی و سعید عزت‌اللهی سابقه جهانی دارند. احمد نوراللهی و کریمی جام جهانی اولی هستند. اما هر کدام سابقه چندین ساله بازی در سطح اول لیگ‌های داخلی و خارجی را در کارنامه دارند و نمی‌شود گفت بی تجربه هستند.

*در پست وینگر به جز علی قلی‌زاده که ۲۰۱۸ با بدشانسی حذف شد و به جام جهانی نرفت، باقی بازیکنان سابقه حضور در روسیه و حالا قطر را دارند. هر چند که جهانبخش در برزیل و جام جهانی ۲۰۱۴ نیز عضو تیم ملی بود.

*سردار آزمون و مهدی طارمی دومین جام جهانی متوالی و کریم انصاری‌فرد سومین جام جهانی دوران حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارند.

*۹ بازیکن تیم ملی برای اولین بار در جام جهانی شرکت می‌کنند. ۱۳ بازیکن برای دومین مرتبه و سه بازیکن سومین حضورشان در مسابقات جهانی است.

*احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش سه کاپیتان تیم ملی در جام جهانی خواهند بود.

 

کدام بازیکنان از لیست تیم ملی فوتبال برای جام جهانی خط خوردند؟

میلاد سرلک، امید نورافکن، سامان فلاح و محمدرضا اخباری بازیکنان خط خورده‌ای هستند که از رسیدن به جام جهانی بازماندند.

امید ابراهیمی هم پیش از این به خاطر مصدومیت جام جهانی را از دست داده بود.

در حالی که پیش از این گفته می‌شد امیر عابدزاده هم از لیست خط می‌خورد، اما در کمال تعجب کی روش با ۴ دروازه بان راهی جام جهانی می‌شود!

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.