کد خبر: ۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های پیمانکار بهره‌برداری این شرکت با بیان اینکه حمایت از پیمانکاران، سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های فولاد مبارکه است، گفت: درصددیم تا علی‌رغم وجود محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف، بیشترین کمک را در امور قراردادها به پیمانکاران برسانیم تا این عزیزان با کمترین مشکل به کار خود ادامه دهند.

مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه؛ فولاد مبارکه یکی از صنایع شاخص در حوزه اشتغال‌آفرینی کشور است که با چرخه کاملی از زنجیره تولید (از سنگ تا رنگ)، ۸ درصد از تولید ناخالص ملی در بخش صنعت را تأمین می‌کند و توانسته به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال ۳۵۰ هزار نفر را در کشور فراهم کند که ۱۳ هزار نفر از این خانواده بزرگ را پیمانکاران تشکیل داده‌اند؛ خانواده‌ای که نقشی بی‌بدیل در به دست آمدن موفقیت‌های روزافزون این صنعت داشته‌اند. در همین راستا، نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های پیمانکار بهره‌برداری فولاد مبارکه و پنل تخصصی با حضور مدیرعامل، جمعی از معاونین این شرکت و مدیران عامل شرکت‌های پیمانکاری حوزه بهره‌برداری برگزار شد.

حمایت از پیمانكاران و شركت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های‌ فولاد مباركه است
افزایش میزان اشتغال در آینده‌ای نزدیک
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در این نشست اظهار کرد: موفقیت‌هایی که در فولاد مبارکه رقم می‌خورند حاصل تلاش مجموعه‌ای از کارکنان و متخصصان باتجربه است. موفقیت‌های مهمی نظیر افزایش و ثبت رکورد‌های ارزشمند تولید نیز نتیجه تلاش همه‌جانبه کارکنان و پیمانکاران عزیز است.
وی با اشاره به شکسته شدن رکورد‌های تولید و جهش کمی و کیفی پروژه‌های فولاد مبارکه افزود: همه این اتفاقات با همکاری روزافزون پیمانکاران امکان‌پذیر است. ۱۳ هزار نفر در زمینه تولید، توسعه و خدمات به‌عنوان پیمانکار در موفقیت‌های فولاد مبارکه سهیم‌اند که در آینده‌ای نه‌چندان دور، میزان اشتغال در این مجموعه را بیش‌ازپیش افزایش خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دنیا به حوزه برون‌سپاری نگاه ویژه‌ای دارند و پیش‌بینی می‌شود که رشد روزافزونی را در این عرصه تا سال ۲۰۳۰ شاهد باشیم.
هدف‌گذاری برای ارتقای کمی و کیفی پیمانکاران
وی ادامه داد: استقبال صنایع دنیا از برون‌سپاری به این دلیل است که شرکت‌های فعال و متمرکز در هر زمینه، بهره‌وری بیشتری در حوزه‌های تخصصی خود دارند. به همین دلیل، یکی از اهداف فولاد مبارکه این است که پیمانکاران خود را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهد.
طیب‌نیا تصریح کرد: رشد بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌های تأمین و خدمات، ناشی از همکاری متقابل با صنایع و شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه است. به همین دلیل، بنا داریم با برگزاری چنین جلساتی با شرکای تجاری خود که در نتایج موفقیت‌هایمان سهیم هستند، تعامل بیشتری داشته باشیم.
تلاش برای تحقق «مدیریت مؤثر»، یکی از انتظارات مهم فولاد مبارکه از پیمانکاران است
وی اذعان داشت: در برخی از زمینه‌ها چالش‌هایی وجود دارد و می‌خواهیم با نگاه به پیمانکار به‌عنوان «شریک تجاری» شرایط را برای فعالیت بهتر پیمانکاران مهیا کنیم. به همین دلیل، شنیدن پیشنهاد‌ها و ایجاد تعاملات سازنده از سوی پیمانکاران با در نظر گرفتن محدودیت‌ها بسیار راهگشا خواهد بود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: تلاش برای تحقق «مدیریت مؤثر»، یکی از انتظارات مهم فولاد مبارکه از پیمانکاران است؛ چراکه نقش مدیریت پیمانکاران، نقشی بی‌بدیل در اجرای پروژه‌هاست و کارکنان باید به‌وسیله پیمانکار خود مدیریت شوند.
پیمانکاران و کارکنان فولاد مبارکه اعضای یک خانواده هستند
وی ادامه داد: پیمانکاران نیز باید نقش خود را در ایجاد انگیزه در کارکنان به‌خوبی ایفا کنند؛ چراکه ایجاد انگیزه در نوع عملکرد کارکنان تأثیر بسزایی دارد و این موضوع طی بازدید‌های میدانی انجام‌شده از برخی شرکت‌های پیمانکاری فولاد مبارکه، ملموس بوده است.

 

طیب‌نیا عنوان کرد: فولاد مبارکه پیمانکاران و کارکنان خود را اعضای یک خانواده می‌داند و به همین دلیل پیمانکاران هم باید بیش‌ازپیش، چنین رویکرد و نگاهی را در سازمان خود تقویت کنند. فولاد مبارکه در تلاش است تا بستر ایجاد اشتغال در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف را فراهم سازد.
پیمانکاران فولاد مبارکه با صداقت، مشغول کار هستند
وی با تأکید بر اینکه حمایت از پیمانکاران، سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های فولاد مبارکه است بیان داشت: درصددیم تا علی‌رغم وجود محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف، بیشترین کمک را در امور قرارداد‌ها به پیمانکاران برسانیم تا این عزیزان با کمترین مشکل به کار خود ادامه دهند. در فولاد مبارکه همواره تعدیل‌ها براساس فرمول‌های موجود در همان ماه‌های ابتدایی سال انجام می‌شود تا روند اجرا و پیشرفت پروژه‌ها به‌هیچ‌وجه متوقف نشود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در بسیاری از زمینه‌های دیگر ازجمله تمدید قرارداد‌ها در تلاشیم تا حمایت‌های ویژه‌ای از پیمانکاران صورت گیرد؛ چراکه بسیاری از این عزیزان با صداقت و سلامت، به‌طور جدی مشغول کار هستند. البته در مقابل ما نیز از آنان انتظار داریم یاری‌رسان ما در رسیدن به اهداف تولید و دیگر اهداف تعیین‌شده باشند.
هیچ عاملی نباید بر روند تولید تأثیر منفی داشته باشد
وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از ورود صنعت و حوزه تولید به حواشی اضافه کرد: وظیفه ما تولید است و نباید هیچ عاملی روند تولیدمان را کند یا آن را متوقف کند. البته لازمه تحقق این مهم نیز حضور مؤثر پیمانکاران در عرصه تولید است.
طیب‌نیا عنوان داشت: نقش پیمانکاران در موضوع تولید نقش قابل‌توجهی است و فولاد مبارکه اهداف بزرگی را برای سازمان خود در زمینه‌های مختلف ترسیم کرده است؛ چراکه این شرکت نقش ویژه‌ای در اقتصاد ملی ایفا می‌کند؛ بنابراین نقش پیمانکاران برای ارتقای جایگاه فولاد مبارکه بسیار قابل‌توجه است.
نقش پیمانکاران در کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید باکیفیت
غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه نیز در این نشست اظهار کرد: امروز تولید و توسعه‌ها در رأس امور فولاد مبارکه است و شعار امسال نیز همچون سال‌های قبل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با مضمون «تولید» انتخاب شد که این امر نشان‌دهنده اهمیت تولید در رفع بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور است.
وی افزود: امروز رسالت ما ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات است که با حمایت و همکاری کارکنان و پیمانکاران در حال انجام است. پیمانکاران فولاد مبارکه تکه‌های الماسی هستند که توانسته‌اند مجموعه‌ای منسجم را شکل دهند و تلاش‌هایی را در قالب کار گروهی به نتیجه برسانند. البته هنوز در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به شاخص‌های جهانی، جای تلاش بیشتری هست و در این بخش‌ها باید به‌سرعت پیشرفت کنیم.
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه متعالی و سرآمد بودن دغدغه فولاد مبارکه است، تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید باکیفیت و کاهش ضایعات ازجمله نکاتی است که باید به‌دلیل وجود رقابت در بازار بیش از گذشته به آن توجه کرد و پیمانکاران در این زمینه نقش بسزایی دارند.
وی اذعان داشت: همان‌طور که در موضوع تولید و بهره‌برداری بازنگری انجام می‌شود، در موضوع برون‌سپاری نیز این امر بسیار مهم است و امیدواریم در این زمینه با برگزاری چنین جلساتی، شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی باشیم.
سلیمی بیان کرد: در صورت بروز مشکلات، مدیران فولاد مبارکه هستند که باید با دقت تمام به چالش‌ها رسیدگی کنند؛ چراکه مدیران عرصه تولید همیشه در میدان و آماده شنیدن مشکلات و چالش‌های پیمانکاران هستند. رسالت ما در فولاد مبارکه تولید است و نباید بگذاریم حواشی و مسائل نامربوط، چه ازنظر کمی و چه ازنظر کیفی، به تولید ضربه بزند.
مدیریت شرکای تجاری شاخص متعالی بودن یک سازمان
در ادامه این نشست، پنل تخصصی به همراه پرسش و پاسخ به سؤالات مدیران عامل شرکت‌های پیمانکاری بهره‌برداری فولاد مبارکه برگزار شد و حاضران به ارائه نظرات خود پرداختند.
منوچهر نیک‌فر، مدیر کمیسیون معاملات شرکت فولاد مبارکه در این پنل ابراز داشت: فولاد مبارکه تنها شرکت ایرانی است که موفق به دریافت جایزه EFQM اروپا شد و کسب این جایزه ارزشمند تلاش همه اعضای سازمان است. از دیدگاه EFQM، یک شرکت متعالی شرکتی است که بتواند شرکای تجاری خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند.
وی افزود: موفقیت‌های فولاد مبارکه، جز با تلاش همه پیمانکاران، کارگران و مدیران شرکت حاصل نمی‌شد و به همین دلیل برای تعامل بیشتر با پیمانکاران، قصد داریم این جلسات را به‌صورت ۳ ماه یک بار برگزار کنیم و برای تکرار موفقیت‌های گذشته، تدابیر لازم را برای افزایش آن‌ها به‌صورت متعالی و استاندارد بیندیشیم.
سرمایه‌های انسانی؛ عامل اصلی سودآوری
مدیر کمیسیون معاملات فولاد مبارکه تصریح کرد: این شرکت با فراهم کردن امکانات و خدمات رفاهی تلاش می‌کند سرمایه‌های انسانی خود را با بهترین شیوه اداره کند تا کارکنان از نظر معیشتی دغدغه و نگرانی نداشته باشند. سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه یکی از عوامل اصلی سودآوری این شرکت هستند و باید تلاش‌هایشان جبران شود.
وی عنوان داشت: در جلساتی که با پیمانکاران به‌صورت ۳ ماه یک‌بار برگزار می‌شود، در تلاشیم تا پیشنهاد‌های آنان را دریافت کنیم تا با افزایش سطح تعاملات، شاهد ارائه راهکار‌های مناسب برای پیشبرد اهداف فولاد مبارکه باشیم.
با افزایش راندمان، چالش‌های موجود را برطرف کنیم
نیکفر با تأکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری در پیمانکاران فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: منابع فولاد مبارکه و پیمانکاران محدود است و باید با افزایش راندمان، بسیاری از چالش‌های موجود را برطرف کنیم.
بهزاد کمال‌پور، مدیر سازماندهی و طبقه‌بندی مشاغل شرکت فولاد مبارکه در این نشست اظهار کرد: اطلاع کامل از شرایط قرارداد‌ها یکی از نکات مهمی است که پیمانکاران باید به آن توجه کنند؛ علاوه بر آن، در هنگام برگزاری مناقصات نیز نظر پیمانکاران برای رسیدن به بهترین نتایج اخذ می‌شود تا چالش‌های احتمالی به حداقل ممکن برسد.

برچسب ها: فولاد مبارکه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.