کد خبر: ۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
در میان نگرانی‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، لحظه‌ای خنده‌دار را در اجلاس COP۲۷ در شرم الشیخ رقم زد.

دبیرکل سازمان ملل که قصد داشت در یکی از نشست‌های اجلاس تغییرات آب و هوایی کاپ ۲۷ در شرم‌الشیخ مصر سخنرانی کند، با اشتباه خود حاضران در نشست را به خنده انداخت.

گاف دبیرکل سازمان ملل گوترش


مخاطب ۲۴- به نقل از فرارو؛ آنتونیو گوترش قصد داشت در مورد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای سخنرانی کند، اما پس از خواندن اولین کلمات سخنرانی، متوجه شد متنی که با خود آورده مربوط به این نشست نیست.
گوترش خیلی زود سخنرانی‌اش را متوقف کرد و پس از ورق زدن متن سخنرانی، خندید و گفت: فکر می‌کنم متن اشتباهی به من داده‌اند.

این اظهارات گوترش موجی از خنده را در میان حاضران در سالن برانگیخت.

دبیرکل سازمان ملل خودش هم خندید و توضیح داد که قرار بود پس از سخنرانی در این نشست، با گروهی از جوانان صحبت کند و این متن مربوط به آن نشست بوده است.



لحظاتی بعد متن صحیح سخنرانی را برای او آوردند و او سخنرانی‌اش را از سر گرفت.
 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در آغاز اجلاس خطاب به کشور‌های شرکت کننده گفت که جهان با یک انتخاب جدی مواجه است و این انتخاب همکاری فوری برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای یا محکوم کردن نسل‌های آینده به مواجه با فاجعه آب و هوایی است.

گوترش به نمایندگان کشور‌ها در شهر ساحلی شرم‌الشیخ مصر گفت: بشریت یک انتخاب دارد: همکاری یا نابودی. وی سپس خواستار یک پیمان میان کشور‌های ثروتمند و فقیرجهان برای تسریع کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و تخصیص بودجه شد تا کشور‌های فقیرتر بتوانند انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش دهند و با تاثیر تغییرات آب و هوایی بر کشور‌های خود مقابله کنند: سطح گاز‌های گلخانه‌ای همچنان رشد می‌کند. دمای جهانی همچنان در حال افزایش است. سیاره ما به سرعت به نقطه‌ای نزدیک می‌شود که مواجه با بحران آب و هوایی را اجتناب ناپذیر می‌کند. ما در مسیر قرار گرفتن در جهنم آب و هوا هستیم و به سرعت به سوی این مقصد حرکت می‌کنیم.

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت
پربازدیدها