کد خبر: ۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون بر کارکردهای مهم تطبیق در پیشرفت بانکداری توسعه‌ای تأکید ورزید.

مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛ محمدجعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در کمیته تطبیق بانک اظهار داشت: همگام با پیشرفت‌های نظام بانکداری در سطح ایران و جهان، نیاز به رویه‌ها و فرآیند‌های سازگار میان بانک‌های گوناگون جهت پیشبرد ارتباطات و مدیریت تراکنش‌ها و تداوم همکاری‌ها به وجود آمده است.
وی افزود: علاوه بر این بانک‌ها همواره از بخش‌های واقعی اقتصاد حمایت می‌کنند و مراقبت می‌کنند که خدمات بانکی به بخش‌های سالم و غیر فاسد و به نحو قانونی ارائه گردد ازاین‌رو رعایت ضوابط و چارچوب‌ها برای پرهیز از ارائه خدمات به بخش‌های غیر مجاز اقتصادی الزامی است.

«تطبیق» کارکردهای مهمی برای پیشرفت بانکداری توسعه‌ای به همراه دارد
ایرانی خاطر نشان کرد: با ترویج حاکمیت شرکتی در میان بانک‌های کشور، وقوع فرآیند‌های اداری و مالی مطابق با الزامات آن بسیار مهم است و واحد تطبیق بانک می‌تواند بر نحوه رعایت حاکمیت شرکتی مراقبت داشته باشد.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: کمیته تطبیق بانک متشکل از نخبگان و متخصصین حقوق بانکی می‌تواند در نظارت و هدایت واحد تطبیق بانک نقش موثری ایفا نماید.
ایرانی تاکید کرد: هدف واحد تطبیق بانک کمک به مدیریت ارشد در مدیریت ریسک مؤثر ریسک‌های حوزه تطبیق است و همچنین حصول اطمینان از پیروی قوانین، مقررات و استاندارد‌ها با رویکردی مبتنی بر نظارت و هشدار است.
رییس کمیته تطبیق تصریح کرد: یکی از کارکرد‌های واحد تطبیق شناسایی، ارزیابی، اندازه‌گیری، نظارت و گزارش دهی و پایش مستمر ریسک تطبیق است.
ایرانی ادامه داد: مقامات نظارتی صنعت بانکداری و به ویژه کمیته بال از سال ۱۹۷۴، اهداف مهمی را در خصوص نظارت بر نظامات پولی و بانکی و خصوصاً راه‌اندازی واحد تطبیق دنبال کرده‌اند که حفظ حسن شهرت، خوش‌نامی و اعتبار بانک، توسعه و ترویج فرهنگ پایبندی به قوانین و مقررات در بانک، تعامل با ادارات ذیربط در خصوص آموزش کارکنان و توانمندسازی آن‌ها در حوزه رعایت قوانین و مقررات، حفظ ثبات عملیات بانک و انطباق خدمات و محصولات بانک با الزامات قانونی ذیربط، ایجاد زمینه‌های لازم جهت شناخت و رعایت قوانین و مقررات توسط مشتریان و کارکنان بانک و کاهش هزینه‌های ناشی از قصور و تقصیر در رعایت قوانین و مقررات از جمله این اهداف است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون یادآور شد: برای اثربخشی عملکرد واحد تطبیق، رعایت برخی اصول الزامی است که منشور اخلاقی کارکنان، تبیین جایگاه واحد تطبیق در بانک و موسسه اعتباری، تعیین کارکرد‌ها و مسئولیت‌های واحد تطبیق، تبیین حدود اختیارات واحد تطبیق، تأمین استقلال واحد تطبیق، تعیین الزامات گزارش دهی در مورد ریسک تطبیق و تعیین چگونگی عملکرد‌های کنترلی تطبیق سیاست‌ها و اصول واحد تطبیق در بانک را مشخص می‌سازد.
وی در تبیین وظایف واحد تطبیق گفت: واحد تطبیق مسئول ابلاغ و حصول اطمینان از استقرار و اجرای خط مشی رعایت و مقررات در تمامی سطوح بانک است و در صورت مشاهده هرگونه موارد عدم رعایت قوانین و مقررات در چارچوب خط مشی هیات مدیره، رهنمود‌ها و توصیه‌های لازم را جهت رفع نواقص به واحد اجرایی مربوطه و در صورت نیاز به سطوح عالی بانک، ارائه می‌دهد.
ایرانی گفت: واحد تطبیق هرگونه موارد مهم نقض قوانین و مقررات را در اسرع وقت گزارش می‌دهد و در خصوص وضعیت و کیفیت رعایت قوانین و مقررات بانک، گزارش‌های دوره‌ای را به کمیته عالی تطبیق و هیات مدیره بانک ارائه می‌نماید..
عضو هیات مدیره و رییس کمیته تطبیق بانک توسعه تعاون یادآور شد: همکاران بانک تجارب ویژه‌ای در اجرای صحیح فرآیند‌ها و ابلاغیه‌های دستگاه‌های بالادستی دارند و در نظر است طی فرآیند‌هایی با استفاده از ظرفیت ارزنده تجارب کارکنان، رویه‌های بانک در تطابق کامل با قوانین و مقررات باشد.
شایان ذکر است خلیل حیات مقدم، ربیعا اسکینی، علیرضا ایرانشاهی و مسعود کاکاوند از خبرگان حقوقی کشور و به عنوان اعضای کمیته تطبیق مطالب مهمی را در خصوص چارچوب‌ها و نظارت عالیه بر فعالیت اداره کل تطبیق بانک ارائه دادند. در این جلسه مهدیه ابراهیمی رییس اداره کل تطبیق قوانین و مقررات نیز حضور داشت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مسافر ایرانی، راننده تاکسی ترکیه‌ای را کشت! title
مسافر ایرانی به خاطر اختلاف بر سر کرایه تاکسی و سرقت پول‌های راننده دست به قتل زد، اما بازداشت شد.
روانشناس اینستاگرامی هم دیوانه بود هم مسلح! title
رئیس پلیس فضای تولیدوتبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت: مجرم با پوشش روانشناس با خانم‌ها ارتباط می‌گرفت و پس از ملاقات حضوری با استفاده از اسلحه و بی‌سیم ازآن‌ها اخاذی می‌کرد.
چه کار‌هایی را بعد از ۴۰ سالگی انجام ندهیم؟ title
وقتی که وارد ۴۰ سالگی می‌شوید، از لحاظ روحی روانی تغییرات زیادی را پشت سر می‌گذارید. بعضی از اقدامات هستند که بهتر است بعد از سن ۴۰ سالگی آن‌ها را انجام ندهید.
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.