کد خبر: ۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در حاشیه بازدید از شرکت های پتروشیمی تابعه شستا در ماهشهر گفت: هیات اندیشه ورز پتروشیمی ها تشکیل شود و تاملات راهبردی داشته باشید. هر شرکتی باید کار ویژه تعریف کند. تولید نباید به هیچ قیمتی متوقف شود .

شستا رسانه: ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به همراه برخی از مدیران و معاونین شستا در سفر به ماهشهر از مجموعه شرکت‌های پتروشیمی تابعه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تامین بازدید کرد.

هر شرکت یک پروژه توسعه ای، باید تحقق یابد/ تولید نباید به هیچ قیمتی متوقف شود
مخاطب ۲۴- به نقل از روابط‌ عمومی پایگاه خبری سازمان تامین اجتماعی؛ بازدید از شرکت‌های پتروشیمی غدیر، پتروشیمی فارابی، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی شیمی بافت، پتروالفین فناوران، فرآورده‌های قشم و ماشین سازی پارس از جمله برنامه‌های انجام شده در سفر مدیرعامل شستا به ماهشهر است.
ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جلسه جمع بندی این سفر در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی تابعه شستا در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر با اشاره زحمات کارگران برای به ثمر نشستن اهداف شرکت‌ها گفت: آن کارگری که در تمام سختی‌ها دست از تلاش و جهاد در عرصه تولید نمی‌کشد، عنصر اصلی پیشرفت و تعالی صنعت و اقتصاد و بالطبع آن، شکوه ایران اسلامی است. باید توجه کنیم که این شکوه به راحتی به ثمر نرسیده است.
وی با اشاره به شعار سال انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری در دهه اخیر گفت: رهبر انقلاب سال هاست شعار‌های سال را بر حول محور تولید و اقتصاد بیان می‌کنند. تولید ستون فقرات یک کشور است. دشمن تلاش خود را می‌کند از هر ظرفیتی برای ضربه زدن به تولید بهره‌مند شود. امروز دشمنی استکبار جهانی با ایران قوی است.
مدیرعامل شستا با اشاره به اهمیت ایجاد سند راهبردی در شرکت‌های تابعه شستا تشریح کرد: تمامی شرکت‌ها باید برنامه ریزی راهبردی ناظر به مدت زمان ۱ ساله، ۲ ساله و پنج ساله با اهداف تغییر، تحول و تعالی ارائه نمایند. وی با اشاره به لزوم توجه به بهره وری تصریح کرد: در مجموعه‌های تابعه بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط بهره وری پایین است. افزایش بهره وری باعث رشد شرکت‌ها می‌شود. توقع داریم مدیران در ایجاد بهره وری در مجموعه‌ها تمام تلاش خود را انجام دهند.
بازیان با اشاره به لزوم توجه به صیانت از دارایی‌های بین النسلی تامین اجتماعی گفت: بر طهارت اقتصادی در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه حساسیت ایجاد شود. مخصوصا در مجموعه‌های پتروشیمی که بخشی از مراودات مالی بر اساس دلار است. کاری کنید که مصونیت ایجاد کنید طوری که کسی با زمینه ایجاد فساد به مجموعه نزدیک نشود. باید سیستم و ساختار رابه سمت طهارت اقتصادی ببریم.
وی با اشاره به لزوم تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد افزود: تربیت نیروی انسانی و متخصصان توانمند از وظایف مهم مجموعه‌های تابعه شستا است. یک مدیر سالم و یک کارشناس سالم و توانمند می‌تواند یک مجموعه بزرگ را نجات دهد.
مدیر عامل شستا با اشاره به توسعه ایران پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر گامی که در عرصه توسعه در کشور به جلو برویم، عرصه را بر دیگران تنگ می‌کنیم. کلیدواژه دشمن در سخنان و تذکرات رهبر انقلاب یک واقعیتی است که امروز می‌شود بیشتر آن را درک کرد چرا که آن‌ها هرآنچیزی که برای توسعه در ایران پیش از انقلاب پیش بینی کردند یک سوی بوده است. در این سال‌ها اگر نگاه به دشمن همه جانبه بود و این نگاه کمر رنگ نمی‌شد قطعا با مشکلات اقتصادی روبرو نمی‌شدیم.
وی افزود: در این سال‌ها به خصوص در دوره تحریم متوجه شدیم ک نیاز به توجه و نگاه به توان داخل داریم. هرچه قدر ما آگاه شدیم دشمن هوشیار‌تر شده و تمام تلاش خور را به کار گرفته تا خواب راحت به چشمان ما نرود. اگر امروز همه جانبه جلوی ما صف کشیدند برای این است که آدم‌ها و رنگ‌ها برای آن‌ها اصلا مهم نیست، دشمن با ایران قوی و با مولفه‌های قدرت کشور مشکل دارد.
بازیان با بیان این مطلب که ما باید هرکجا هستیم، برنامه، پیشرفت و حرکت با توام با نشاط را تقویت کنیم، تشریح کرد: روحیه معطلی و بلا تکلیفی و سستی بلای جان مدیران است. یک مدیر با رفتارش می‌تواند مجموعه را هدایت و کنترل کند. امروز در هر نقطه‌ای هستیم یک قدم جلو‌تر برداریم. کسی در سیستم مسئولیت دارد تا آخرین روز ماموریت دارد با برنامه ریزی و پیگیری‌های مدام رو به جلو حرکت کند و ثانیه‌ای از حرکت نایستاد. مجموعه‌های کوچک، اما تاثیر گذار زیادی در مجوعه داریم که باید دیده شوند و در برنامه ریزی‌ها نقش آفرینی کنند. این کشور را ما باید بسازیم.
وی با اشاره بر لزوم توجه به هم افزایی بین شرکت‌های تابعه شستا گفت: در پتروشیمی‌ها مشکل عدم هم افزایی داخل گروهی داریم. ظرفیت‌های فی مابین باید شناخته شود و از آن بیشترین بهره را برد. بخش دانش بنیان نیز باید بیش از پیش فعال شود مخصوصا در این صنعت زمینه خیلی خوبی در آن وجود دارد. تولید با ظرفیت موجود کافی نیست و باید افزایش یابد. ما در شستا معاونت نوآوری و اقتصاد دانش بینان را ایجاد کردیم. میتوانید از این ظرفیت نیز استفاده کنید.
مدیرعامل شستا تشریح کرد: تعریف سند راهبردی چند ساله و تعریف پروژه‌های توسعه ای، ایجادی و به‌سازی از ماموریت‌های مهم شرکت‌های تابعه است. تعریف و ایجاد پروژه، یعنی نگاه به توسعه و آینده، پروژه‌ها خون تازه در شریان مجموعه‌های تولیدی هستند.
وی افزود: شعار هر شرکت یک کار ویژه و یک پروژه باید تحقق یابد. باید برنامه ریزی لازم صورت پذیرد تا در ۵ ساله آینده، دست شستا از پروژه‌های توسعه پُر باشد. یک پروژه دانش بنیان، یک پروژه تحول ساز و یک سند راهبردی ناظر به تحول داشته باشید. ما در مجموعه‌هایی هستیم که به پایین‌تر از نگاه راهبردی خیره شویم، باختیم.
بازیان با اشاره به لزوم گسترش هم افزایی و رونق تولید و فعالیت دانش بنیان تصریح کرد: هیات اندیشه ورز پتروشیمی‌ها تشکیل شود و تاملات راهبردی داشته باشید. قطعا نتایج خوبی خواهید داشت. هر شرکتی باید کارویژه تعریف کند. مسئله تولید را نباید کاهش یابد. تولید نباید به هیچ قیمتی متوقف شود.
وی خطاب به مدیران شرکت‌های پتروشیمی می‌افزود: موضوع سود را دست کم نگیرید. سود را به عنوان یک مولفه جدی در عملکرد ببینید. تولید، فروش و سود تراز یک بنگاه است. پروژه‌های توسعه‌ای را دنبال و موانع شروع پروژه‌ها را رفع کنید. مدام باید برنامه ریزی تولید داشت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.