کد خبر: ۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی برای ارتقاء وضعیت آموزشی کیش اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، احمد محمود زاده در نشستی با مسئولان منطقه آزاد کیش بر نقش مهم تعلیم و تربیت آموزش و پرورش، اشاره کرد و گفت: پیشرفت، تعالی و توسعه هر کشوری تحت تاثیر آموزش و پرورش است.

گامی ارزشمند برای رفع چالش های جزیره در حوزه مدارس کیش

وی،  اظهار داشت:در نظام مقدس جمهوری اسلامی موضوع نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور محسوب می شود که در اسناد بالا دستی، سند تحول بنیادی کشور و بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است و نیروهای انسانی آموزش و پرورش از جمله معلمان و دانش آموزان باید عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی باشند.

وی بیان داشت: ماموریت خطیر استمرار و تداوم انقلاب اسلامی، انتقال مفاهیم و ارزش ها و تجارب از نسل های گذشته به نسل حاضر و آینده در گرو رشد و پیشرفت آموزش و پرورش است.

وی در ادامه این مطلب افزود: دستاوردهای انقلاب باید توسط نیروی انسانی با نگاه انقلابی و تفکر جهادی به آیندگان تسری یابد، باید توجه داشت که آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در کلاس های درس توسط معلم و دانش آموز، مهندسی و طراحی می شود و این مهم بیانگر نقش با اهمیت آموزش و پرورش است.

محمود زاده تصریح کرد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش وجود دارد و برنامه ریزی خوبی با استفاده از سند تحول دولت انجام شده، از زمان حضور دکتر نوری در وزارتخانه نیز سه راهبرد مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، حاکم شدن عدالت آموزشی و تربیتی، ارتقا خدمات و تضمین کیفیت ارائه آن در تمام نقاط کشور برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به این که پس از 11 سال زمینه رتبه بندی معلمان فراهم شده افزود: نگاه ما به مناطق آزاد به ویژه کیش نگاه والایی است، باید بستر اعتلای کیفی سازی فعالیت های آموزشی و پرورشی کیش را فراهم کنیم و با استفاده از از ظرفیت های خوب کیش گام های موثری برداریم.

محمود زاده با اشاره به برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری حوزه آموزش و پرورش جزیره کیش اظهار داشت: این وزارتخانه تمام امکانات و خدمات خود را به کار گرفته تا با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد این چالش ها رفع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه این مطلب خواستار ترسیم و تدوین برنامه ای از سوی متولیان امر در منطقه آزاد کیش در قالب ۴۳ شاخص برای تحقق نیازهای آموزش و پرورش جزیره شد.

محمود زاده افزود: همچنین به منظور رفع کمبود نیروی انسانی مدارس در کوتاه مدت نیز سه راهکار افزایش ساعات تدریس معلمان، استفاده از ظرفیت بازنشستگان و درنهایت خرید خدمت در دستور کار قرار گرفته و اداره اموزش و پرورش با همکاری اداره کل هرمزگان در حال جذب نیرو با سه راهکار پیش رو است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین کمبود فضای آموزشی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش کیش بر شمرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با ایجاد اداره کل نوسازی مناطق آزاد تجاری موافقت کرده تا در آینده برای ساخت و بازسازی مدارس بستر فراهم باشد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش همچنین پیشنهاد اجاره ساختمان هایی با امکان دایر کردن کلاس و دوشیفته کردن مدارس ارائه کرد.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این جلسه اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان آماده همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع چالش های جزیره در حوزه مدارس، معلمان و دانش آموزان بوده و برخی اقدامات نیز در حال انجام است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.