کد خبر: ۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی است تا کنون بیش از ۱۵ نفر زخمی شده اند و شاهدان عینی هم گفتند ۱۹ نفر کشته شده اند ولی آمار رسمی تا کنون در این زمینه منتشر نشده است.

به گزارش مخاطب ۲۴، ایرنا به نقل از منابع آگاه نوشت: در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری و عابران مجروح که به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند.

۱۹ جانباخته و ۲۰ مجروح در حادثه تروریستی زاهدان

پیش از این عملیات تروریستی هم تعدادی از نمازگزاران نماز جمعه اهل تسنن زاهدان به تحریک از سخنان مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به خیابان آمدند.

یک نمازگزار که از ذکر نامش خودداری کرد، اظهار داشت: مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتن داری مردم در مقابل خبر و شایعه تجاوز یک مقام انتظامی چابهار به یک دختر بلوچ گفت این موضوع برای ما خیلی مهم است البته مسوولان گفته اند در حال بررسی و پیگیری مساله هستند و ما نیز تا زمان اعلام رسمی آن از سوی دستگاه‌های مربوطه پیگیر هستیم.

 



نمازگزار یادشده افزود: نمازگزاران در حین اقامه نماز بودند که تعدادی از آنان به سمت کلانتری هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.



مشاهدات خبرنگار فارس تخریب بانک ملت شعبه چهارراه رسولی زاهدان را تأیید می‌کند، جلسه شورای تأمین استان نیز در محل استانداری سیستان و بلوچستان تشکیل شده و هنوز ادامه دارد. مغازه‌داران این محدوده نیز از عصر امروز با آغاز تیراندازی، به خانه‌هایشان رفته‌اند. یک پایگاه بسیج نیز مورد حمله قرار گرفت.


شهادت فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان | جزئیات تیراندازی به سیدعلی موسوی


ساعاتی پیش جمعی از عناصر معاند نظام در نزدیکی مسجد مکی زاهدان تجمع و اقدام به تیراندازی کردند که در این حادثه سیدعلی موسوی، فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث امروز

 

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان گفت: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان فریب شایعات دشمنان را نخورند و با حفظ آرامش به حل مشکلات پیش آمده کمک کنند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی عصر جمعه در مصاحبه ای تلویزیونی با شهروندان زاهدان اظهار داشت: حادثه پیش آمده بسیار تلخ و ناگوار است و این حادثه باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه دست های در کار بوده است که حادثه امروز در زاهدان به وجود آمده است.

وی ادامه داد: آنچه الان مورد نیاز جامعه است حفظ ارامش همه مردم عزیز زاهدان و استان است.

وی تاکید کرد: مردم از تحریک اجتناب کنند در این شرایط استان کاملا ملتهب است چرا که هر نوع التهاب و تحریک در این وضع مشکل سار خواهد بود.

وی گفت: تاکید می کنم شهروندان آرامش را حفظ کنید تا مسئله مورد بررسی جدی قرار گیرد و به شایعات توجه نکنند.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که همه مردم، علما و اندیشمندان آرامش را حفظ کنند و هیچ گونه تحرکاتی انجام نگیرد و حرف هیچ کس را قبول نکنند.

وی افزود: شهروندان آرامش خود را حفظ کنند تا قضیه پیش آمده مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود مشکل از کجا به وجود آمده است.

وی گفت: مجدد تاکید می کنم پیام را به شهروندان برسانید چیزی که مورد نیاز است آرامش و امنیت است تا حق و باطل مشخص شود.

وی تاکید کرد: مواظب باشید خیلی ها دشمن هستند و هدف دارند و انها از شرایط سو استفاده می کنند.

وی افزود: ضروری است شهروندان استان مراقب باشند به دشمنان قسم خورده فرصت داده نشود.

 

مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان درباره حادثه حمله به چند کلانتری در زاهدان گفت: تروریست‎های تجزیه طلب امروز بجز حمله به کلانتری به چند بانک نیز حمله کردند و چند فروشگاه زنجیره‌ای را هم غارت کردند. مردم زاهدان و علمای اهل سنت از این افراد حمایت نکردند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.