کد خبر: ۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
آدم ربایان از مردم کمک گرفتند!
دو جوان پرایدسوار که راکب یک دستگاه موتورسیکلت را با کتک‌کاری وحشتناک ربودند، درحالی چند ساعت بعد با عملیات نیرو‌های انتظامی دستگیر شدند که اعترافات آنان و فرد ربوده شده، انگیزه این ماجرای هولناک را به کلافی سردرگم تبدیل کرده است.

مخاطب 24، ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک‌کاری یک موتورسوار خبر داد. این شهروند که خود را از پاکبانان شهرداری معرفی کرد، در ادامه گزارش خود به پلیس گفت: دو جوان پرایدسوار، مردی میان‌سال را که سوار موتورسیکلت بود، به شدت کتک زدند و او را ربودند.
سرهنگ احمد نگهبان افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بی‌درنگ گروه عملیاتی ویژه‌ای با فرماندهی مستقیم سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و با حضور در خیابان به تحقیق میدانی پرداختند.
ماجرای آدم ربایی وحشتناک را بخوانید
مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در حالی که خیابان مذکور خلوت بود و هیچ اثری از وقوع حادثه وجود نداشت، بررسی‌های محلی ادامه یافت تا این که افسران عملیاتی کلانتری، بازبینی دوربین‌های ترافیکی را در دستور کار قرار دادند تا سرنخی از این حادثه آدم‌ربایی به دست آورند.
وی گفت: طولی نکشید که نیرو‌های انتظامی به فیلمی دست یافتند که همه صحنه‌های این حادثه هولناک را ثبت کرده بود. تصاویر مذکور نشان می‌داد که دو جوان پرایدسوار مقابل راکب موتورسیکلتی پیچیدند که در خیابان اشکذری در حال تردد بود. راننده پراید به صورت زاویه ۳۰ درجه حرکت موتورسوار را در حاشیه پیاده رو سد کرد و به محض این که مرد میان سال از روی موتورسیکلت پایین افتاد، دو جوان از خودرو پیاده شدند و او را آن قدر کتک زدند که در حالت بیهوشی قرار گرفت.
«کلیددار امنیت» تصریح کرد: آدم ربایان که قمه و چاقو نیز در دست داشتند پیکر موتورسوار را روی صندلی عقب خودرو انداختند و سپس یکی از آنان پشت فرمان خودرو نشست و دیگری نیز موتورسیکلت را برد، اما پراید به خاطر نقص فنی روشن نشد. در این هنگام آدم ربایان از اهالی محل کمک گرفتند و خودرو را با هل دادن روشن کردند و بدین ترتیب از صحنه حادثه گریختند.
رئیس پلیس با تاکید بر اهمیت ویژه جرایم خاص خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز شکایتی رسمی به پلیس نرسیده بود، اما قبل از آن که خانواده یا اطرافیان گروگان از ماجرا مطلع شوند، پلیس وارد عمل شده بود چرا که «احساس امنیت» و برخورد با جرایم مهمه از اولویت‌های پلیس برای مبارزه با مخلان نظم و امنیت است، به همین دلیل گروه ویژه عملیاتی کلانتری با شناسایی مالک پراید، بی‌درنگ رصد‌های اطلاعاتی را با هماهنگی قضایی آغاز کردند و موفق شدند نشانی او را در توس ۷۰ به دست آورند. آنان دقایقی بعد عازم نشانی مذکور شدند، اما همسر مالک پراید مدعی شد از حدود دو هفته قبل با شوهرش اختلاف پیدا کرده است و از «حامد» (مالک پراید) خبری ندارد.
فرمانده انتظامی با اشاره به این که ماجرا به دلیل احتمال وقوع قتل از اهمیت خاصی برخوردار بود، ادامه داد: در بازبینی فیلم ثبت شده از صحنه آدم‌ربایی، چنین برداشت می‌شد که مرد موتورسوار دیگر جان ندارد و آن‌ها پیکر بی‌جان او را به صندلی عقب انتقال دادند؛ بنابراین شیوه عملیات تغییر کرد و نیرو‌های پلیس در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی به سرعت برای دستگیری آدم‌ربایان تلاش می‌کردند تا این که سرنخ‌هایی از برادر «حامد» به دست آمد که نشان می‌داد او نیز در این ماجرا نقش داشته است.
سرهنگ احمد نگهبان که سال‌ها تجربه انتظامی در سمت معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان را در کارنامه پلیسی خود دارد، تاکید کرد: بلافاصله شماره تلفن‌های متهمان ردزنی شد و افسران کارآزموده کلانتری در یک قرار صوری با «علیرضا» (برادر حامد) موفق شدند او را در اطراف میدان خیام دستگیر کنند و به کلانتری انتقال دهند. دقایقی بعد با اعترافات علیرضا، بی‌درنگ عملیات دستگیری حامد نیز در حالی آغاز شد که او به همراه گروگان (مرد موتورسوار) در مسیر حرکت به سوی یکی از مراکز انتظامی بود که در محاصره پلیس قرار گرفت و به کلانتری منتقل شد.
«حامد» متهم پرونده آدم‌ربایی در بازجویی‌ها ادعا کرد: حدود یک هفته قبل با حبیب (مرد موتورسوار) آشنا شدم و او مرا برای استعمال موادمخدر به منزلش دعوت کرد. آنجا قرص‌هایی به من داد که بعد از مصرف آن نمی‌فهمیدم چه می‌کنم! در حالی که تحت تاثیر قرص‌ها قرار داشتم او از من خواست به منطقه پنجراه برویم و یک دستگاه موتورسیکلت بخریم.
من هم چند میلیون نقدی پرداخت کردم و باقی‌مانده بهای خرید موتورسیکلت را چک دادم، چون آن را اقساطی خریداری کرده بودیم. در همین حال «حبیب» سوار موتورسیکلت شد و من وقتی داخل خودروام نشستم تازه متوجه شدم که گوشی تلفنم نیز سرقت شده است. زمانی که آثار قرص‌ها رفت و به خودم آمدم، ماجرای خرید موتورسیکلت را به خاطر آوردم که «حبیب» نه تنها موتورسیکلت بلکه گوشی تلفن مرا هم سرقت کرده است.
از آن روز به بعد به دنبال او در منطقه اسماعیل‌آباد می‌گشتم تا این که امروز صبح او را دیدم و با کمک برادرم تعقیب‌اش کردیم. وقتی داخل کوچه پیچید ما هم موتورسیکلت را از «حبیب» گرفتیم، ولی در همان هنگام او غش کرد و ما تلاش کردیم تا او را به درمانگاه ببریم! اما خودرو روشن نشد و من و برادرم از رهگذران کمک خواستیم و به اهالی گفتیم حال دوستمان خوب نیست و باید سریع او را به بیمارستان برسانیم که آن‌ها هم خودرو را هل دادند و ما از آنجا رفتیم. بعد از این ماجرا قصد داشتم «حبیب» را به کلانتری معراج ببرم و بگویم که او سارق موتورسیکلت من است که در مسیر دستگیر شدم.
فرمانده انتظامی در تشریح ادامه این ماجرا افزود: این درحالی بود که بررسی‌های پلیس نشان داد متهمان به آدم‌ربایی مرد موتورسوار را به درمانگاه نبرده‌اند بلکه او را به پاتوق خودشان رسانده‌اند و پس از مصرف موادمخدر، سر و صورت مرد موتورسوار را از آثار خون پاک کرده‌اند. از سوی دیگر نیز استعلام از مرکز نشان داد که موتورسیکلت سابقه ثبت سرقت در کلانتری را ندارد و این ادعا نیز همچنان در حال بررسی است.
سرهنگ احمد نگهبان گفت: مرد موتورسوار نیز که خود در این ماجرا نقش مهمی دارد در بازجویی‌ها ادعا کرد، آن روز برای خرید موتورسیکلت رفتیم، اما من که معتاد بودم برای تهیه موادمخدر سوار موتورسیکلت شدم و در حالی که گوشی تلفن «حامد» در دستم بود، به سمت پاتوق فروشنده مواد رفتم و دیگر او را ندیدم!...
در حالی که سرعت عمل پلیس در برخورد سریع با حادثه آدم‌ربایی و دستگیری متهمان، احساس امنیت در شهر را به نمایش گذاشت، اما هنوز تحقیقات برای ریشه یابی کلاف پیچیده این ماجرا با دستورات قضایی در کلانتری ادامه دارد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.