کد خبر: ۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
تلاش‌هایی جهت خروج نرخ دلار از کانال ۲۹ مشاهده شد، اما روند افزایشی قیمت دلار از روز یکشنبه ۱۳ شهریور و با حضور نرخ دلار در سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی آغاز شد.

مخاطب 24 - روز گذشته نرخ شاخص ارزی به پله‌های میانی کانال ۳۰ هزار تومانی رسید. از روز‌های انتهایی مرداد ماه و پس از برخورد نرخ دلار با کف ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خود ۲ روند متفاوت برای نرخ این ارز در معاملات بازار تهران آغاز شد.

داستان تکراری برجام و صعود پله ای دلار

روند اول که از آن به نام روز‌های استراحت اسکناس آمریکایی نیز یاد می‌شود دو هفته ابتدایی شهریور ماه بود که در آن قیمت دلار در سطوح قیمتی کانال ۲۹ هزار تومانی به نوسان پرداخت. در این میان تلاش‌هایی جهت خروج نرخ این ارز از کانال ۲۹ نیز مشاهده شد، اما روند افزایشی دلار از روز یکشنبه ۱۳ شهریور و با حضور نرخ دلار در سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی آغاز شد. روز گذشته نیز قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی با حدود ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم ۳۰هزار و ۶۰۰ تومان رسید. پس از افزایش قیمت دلار در معاملات غیررسمی روز گذشته نرخ سکه طلا نیز افزایشی شد. در همین راستا قیمت هر قطعه سکه ضرب امامی در روز گذشته با خروج از سطوح قیمتی کانال ۱۳ میلیون تومانی، در پله‌های ابتدایی کانال ۱۴ میلیون تومانی معامله شد.

 دیروز شنبه 20 شهریور نرخ دلار در معاملات ارزی بازار تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات ابتدایی روز گذشته با حدود 150 تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم 30 هزار و 550 تومان فعالیت خود را آغاز کرد. روند افزایشی دلار تا ساعات میانی روز گذشته ادامه داشت به صورتی که قیمت این ارز در معاملات عصر روز یکشنبه به رقم 30 هزار و 600 تومان رسید. در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم قیمت این ارز در معاملات فردایی با اختلاف قیمتی حدودا 100 تا 150 تومانی نسبت به نرخ روز روی پله‌های هفتم و هشتم کانال 30 هزار تومانی ارائه می‌شد. روز شنبه کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند که ایران از فرصت حساس دیپلماتیک خود استفاده نکرده و ادعا‌هایی نیز نسبت به گسترش برنامه هسته‌ای ایران فراتر از استفاده‌های غیر‌نظامی مطرح کردند. در بخشی از این نامه آمده است: هنگامی که در حال نزدیک‌تر شدن به یک توافق بودیم، ایران مسائل جداگانه‌ای را دوباره باز کرد.

داستان تکراری برجام و صعود پله ای دلار

درخواست اخیر تردیدهایی جدی در قصد ایران برای رسیدن به نتیجه موفقیت‌آمیز درباره برجام ایجاد کرده است. پس از آن نیز در روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه کشور موضع ایران نسبت به این بیانیه اروپایی را اعلام کرد و گفت: باعث تاسف است که سه کشور اروپایی با این بیانیه نسنجیده، گام در مسیر رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست مذاکرات گذاشته‌اند. به سه کشور اروپایی توصیه می‌شود به جای ورود به فاز تخریب روند دیپلماتیک، برای ارائه راه‌حل جهت پایان دادن به اختلاف نظرهای معدود باقی‌مانده نقش فعال‌تری ایفا کنند. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار ارز انتشار بیانیه‌ها و جوابیه‌های این‌چنینی با افزایش سطح انتظارات منفی در فضای بازار در نهایت به نفع فعالان افزایشی بوده و این افراد با تکیه بر همین سیگنال‌های منفی در راستای بالا بردن نرخ آزاد ارز گام برمی‌دارند.

برچسب ها: برجام دلار
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.