کد خبر: ۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
امروزه دیزل ژنراتورها جزو دستگاه هایی هستند که وجود آن ها در بسیاری از صنایع لازم و ضروری است. به همین خاطر تعمیر و نگهداری از آن ها نیز امری بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است، در این مقاله قصد داریم درباره بهترین روش های تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور اشاره کنیم.

امروزه دیزل ژنراتورها جزو دستگاه هایی هستند که وجود آن ها در بسیاری از صنایع لازم و ضروری است. به همین خاطر تعمیر و نگهداری از آن ها نیز امری بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است. همان طور که می دانید دیزل ژنراتورها با استفاده از سوخت دیزلی یا همان گازوئیل کار کرده و به تولید انرژی می پردازند. در واقع بدون استفاده از این دستگاه ها بسیاری از صنایع عملا دچار مشکل خواهند شد از این رو در این مقاله قصد داریم درباره بهترین روش های تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور اشاره کنیم.

بهترین روش تعمیر دیزل ژنراتور

اهمیت تعمیر دیزل ژنراتورها

برای تعمیر و نگهداری از دیزل ژنراتورها نکات و موارد متفاوت بسیاری وجود دارد که کلیه استفاده کنندگان از آن باید به آن ها توجه داشته باشند. تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورها موجب می شود تا بتوان از این دستگاه ها به مدت طولانی استفاده کرد. دیزل ژنراتورها را باید به صورت دوره ای چک و بررسی کرد و در صورت لزوم به  تعمیر آن ها پرداخت، اگر این دستگاه ها را مورد بررسی و تعمیر قرار ندهید ممکن است به مرور زمان عملکرد مناسب خود را از دست داده و دچار اختلال شوند. به همین خاطر تولیدکنندگان و کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می کنند توصیه دارند که هر سه ماه یکبار نسبت به بررسی و و در صورت لزوم تعمیر دیزل ژنراتورها بپردازند. بررسی و تعمیر دیزل ژنراتور باید بر اساس اصول و قواعد خاص و خود بوده و توسط کارشناسان ماهر و کاربلدی که در این زمینه تخصص دارند انجام شود، در غیر این صورت سلامت ژنراتورها را نمی توان تضمین کرد.

شرکت های تعمیرکننده دیزل ژنراتورها

از آن جایی که دیزل ژنراتورها پس از مدتی کار ممکن است دچار اختلالاتی در بخش های برقی و یا مکانیکی خود شوند، برخی از شرکت ها علاوه بر طراحی و تولید انواع دیزل ژنراتورها خدماتی همچون تعمیر و تعویض این دستگاه ها را نیز به مشتریان خود ارائه می دهند. این شرکت ها با داشتن متخصصانی مجرب به سرویس و تعمیر دیزل ژنراتورها می پردازند. یکی از بهترین روش ها برای بررسی و تعمیر دیرل ژنراتورها استفاده از خدمات شرکت های ارائه دهنده آن است.

بررسی و تعمیر دیزل ژنراتورها

کلیه انواع دیزل ژنراتورها باید مدتی یکبار مورد بررسی کلی قرار گرفته و تمامی قسمت های آن به دقت بررسی شود تا در صورت بروز مشکل تعمیر شوند. بعضی از موتورهای دیزل ژنراتورها با توجه به مشخصات خود امکان دارد در مدت زمان 500 ساعت کار نیاز به سرویس داشته باشند. تعیین زمان مشخص بررسی دیزل ژنراتورها بر عهده کارشناسان و متخصصان در این زمینه است. به منظور تشخیص سلامت دیزل ژنراتورها ابتدا باید به عیب یابی دستگاه پرداخته و پس از فهمیدن مشکل به تعمیر آن اقدام کنید. به منظور جلوگیری از تعمیر دیزل ژنراتورها باید انجام سرویس و تعمیرات این دستگاه ها را به شرکت ها و افراد با تجربه و با سابقه سپرد. شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند با استفاده از تجهیزات ویژه و همچنین نیروی کار متخصص می توانند به بهترین شکل ممکن به تعمیر دیزل ژنراتورها بپردازند.

 

بهترین روش تعمیر دیزل ژنراتور

تعمیر سیستم خنک کننده

همان طور که می دانید سیتسم خنک کننده یکی از قسمت های بسیار مهمی است که موجب خنک شدن و کاهش دمای موتور در دیزل ژنراتورها می شود شد. فیلترهای موجود در سیستم خنک کننده موجب می شوند تا آلودگی های محیطی به موتور راه پیدا نکرده و کیفیت هوای ورودی به موتور افزایش پیدا کند. گاهی این فیلترها دچار اختلال می شوند که باید سریعا به تعمیر و در صورت نیاز معویض آن ها پرداخت. در سیستم خنک کننده یکی از مهمترین مراحل عیب یابی آن است.  

تعمیر سیستم سوخت رسانی

معمولا سیستم سوخت رسانی را بهتر است هر چندماه یکبار تعویض کرد تا از ایجاد آلودگی و رسوب در موتور و همچنین بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد. فیلترهای سوخت را نیز با هر بار تعویض سوخت باید تعویض کنید. بهترین روش تعمیر این قسمت از دیزل ژنراتور این است که متخصصان با توجه به موتور دستگاه و همچنین دیگر مشخصات آن نسبت به تنظیم میزان انتقال سوخت اقدام کنند.

تعمیر سیستم استارت

لازم به ذکر است که سیستم استارت موتور را با استفاده از دی سی راه اندازی می کند. این سیستم نیز پس از مدتی ممکن است دچار اختلال شده و نیاز به تعمیر پیدا کند. ایجاد مشکل در سیستم برق رسانی، باتری ها و موتور دی سی ممکن است باعث بروز مشکل در سیستم استارت شوند.

تعمیر برد کنترل

امروزه بسیار از دیزل ژنراتورها دارای برد کنترل هستند. با استفاده از بردهای کنترل به راحتی می توان عملکرد قسمت های مختلف دستگاه را مورد بررسی قرار داد و در صورت بروز مشکل در هر قسمت سریعا به تعمیر آن پرداخت. برد کنترل عموما به تمامی قسمت های مختلف دیزل ژنراتور متصل بوده و در صورت هر گونه مشکل در هر قسمت ممکن است که برد کنترل نیز دچار مشکل شود.

بهترین روش تعمیر دیزل ژنراتور

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.