کد خبر: ۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با مدیرعامل و هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر بر حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ و هنر و تأمین نیازهای معیشتی و رفاهی آن‌ها تأکید کرد.

به گزارش مخاطب۲۴ _ محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) با حضور در صندوق اعتباری هنر و در نشست با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت‌های تابعه صندوق با اشاره به نقش و اهمیت این صندوق در ارائه خدمات به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه گفت: یکی از مهمترین ارکان حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با جامعه فرهنگ و هنر کشور، صندوق اعتباری هنر است. ضرورت دارد این صندوق با برنامه‌ریزی دقیق و مدون به بالاترین سطح خدمت‌رسانی نوین به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برسد و مجموعه وزارت فرهنگ در این راستا حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

یکی از مهمترین ارکان حمایتی وزارت فرهنگ صندوق اعتباری هنر است

وی تصریح کرد: هدف دولت مردمی به حداقل رساندن دغدغه‌های معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر است. در ایام شیوع ویروس کرونا متأسفانه فعالان حوزه فرهنگ و هنر با مشکلات بسیاری روبرو شدند. از آغاز دولت مردمی وزارت ارشاد اقدامات مهمی را برای حمایت از این قشر آسیب دیده انجام داد تا مشکلات بوجود آمده در دوران کرونا را به حداقل برسانیم. یکی از مهم‌ترین این اقدامات تخصیص اعتبار ویژه به صندوق اعتباری هنر بود که بخش قابل توجهی از این بودجه، طی سه مرحله به حساب هنرکارت اعضای صندوق واریز شد.

 

اسماعیلی در ادامه با اشاره به نقش صندوق در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر افزود: مبحث اقتصاد فرهنگ و هنر موضوع بسیار مهم و قابل تأملی است. جا دارد صندوق اعتباری هنر با توجه به ظرفیت‌های خود در کنار سایر حوزه‌ها به این خصوص اهتمام ورزد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: انتظار دارم صندوق اعتباری هنر با انجام فعالیت در حوزه اقتصاد هنر و اقتصادی، بخش مهمی از منابع مورد نیاز خود را از طریق درآمد‌های عملیاتی تأمین و در بخش حمایت از هنرمندان صرف کند. این صندوق از قدرتمند‌ترین سازمان‌های حمایتی و مالی برای اصحاب فرهنگ و هنر است و باید به زودی با برنامه‌هایی که دارد بتوانید بسیاری از نیاز‌های منابعی خود را تأمین نماید.

وی در پایان تأکید کرد: تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در این صندوق باید طوری برنامه‌ریزی شود که منجر به پویایی حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر شود تا اهداف متعالی که در چشم‌انداز عملکرد صندوق اعتباری هنر در دوره جدید ترسیم شده، تسهیل شود.

سید مجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) در ادامه ضمن تقدیر از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صندوق اعتباری هنر با ارائه گزارشی فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از آغاز دولت مردمی گفت: از آغاز به کار دولت مردمی با وجود محدودیت‌های مالی ناشی از تداوم شیوع ویروس کرونا، ضمن استمرار و تقویت خدمات گذشته، با بازنگری و اصلاح ساختار‌ها و فرآیند‌ها و استفاده از صاحب نظران این حوزه، طرح‌ها و اقدامات مناسبی را برای حمایت از هنرمندان آسیب دیده که شعار اصلی این دولت است، برنامه‌ریزی و اجرا نمودیم. طی این مدت تلاش کردیم فعالیت‌های صندوق به صورت شفاف، هدفمند و ضابطه‌مند به اعضا ارائه شود.

وی در ادامه افزود: علاوه برآن با حمایت‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه دولت توانستیم با اعطای بسته حمایتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی وعدم افزایش قیمت در سهم پرداختی حق بیمه تکمیلی اعضا، واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر و… اندکی از خسارت‌های وارده ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری را جبران نماییم.

وی پالایش اعضاء، تعامل دوسویه با اعضای صندوق، ایجاد معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصاد هنر ایجاد واحد نامداران، افزایش کمی و کیفی ارائه تسهیلات قرض الحسنه (بدون بهره)، حمایت از سیاست جوان‌سازی جمعیت با اجرای طرح شمیم و جوانه را از دیگر اقدامات صورت گرفته از آغاز دولت مردمی عنوان کرد.

مشاور وزیر در ادامه تصریح کرد: نگاه ما در راستای توانمندسازی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است. تلاش شده است تمامی برنامه ریزی‌ها و اقدامات بر اساس سیاست رونق بخشی به اقتصاد فرهنگ و هنر تنظیم شود. در مبحث پالایش اعضا برنامه ریزی طوری صورت گرفته است تا هنرمندان فعال شناسایی شوند تا در پروژه‌های اقتصادی صندوق نقش فعال ایفا نمایند.

پوراحمدی تکریم اصحاب فرهنگ و هنر را یکی از مهمترین اهداف صندوق خواند و گفت: صندوق با تشکیل واحد نامداران بصورت ویژه وضعیت هنرمندان شاخص را رصد و خدمات ویژه‌ای را متناسب با شأن و جایگاه نامداران و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر به آن‌ها ارائه می‌کند. همچنین برگزاری جلسات منظم با مدیران ستادی وزارتخانه، روسای انجمن‌ها و صنوف فرهنگی و هنری و… برای اجرای سیاست‌ها و اقدامات از جمله رویکرد‌های مهم صندوق در دولت مردمی است.

در بخش دیگری از این نشست، منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما به نمایندگی از اعضای هیئت مدیره ضمن تقدیر از همراهی دکتر اسماعیلی به بیان مشکلات و مسائل موجود پرداخت.

در ادامه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف صندوق اعتباری هنر بازدید و در جریان روند رسیدگی به درخواست اعضای این صندوق و همچنین متقاضیان عضویت قرار گرفت.

منبع: ایلنا 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.