کد خبر: ۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
ریکاردو ساپینتوی پرتغالی، به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال تهران انتخاب و معرفی شد.

به گزارش مخاطب۲۴ ـ تیم فوتبال استقلال تهران، پس از انجام مذاکرات و توافق‌نهایی، عصر امروز رسماً «ریکاردو ساپینتوی» پرتغالی را به‌عنوان سرمربی تیمش و جانشین فرهاد مجیدی به هواداران قهرمان ایران معرفی کرد.

ریکاردو ساپینتوی پرتغالی سرمربی استقلال شد + عکس

ساپینتو با قراردادی به‌مدت دو فصل که سال دوم مشروط به توافق مجدد است، هدایت آبی‌پوشان پایتخت را برعهده گرفت. او قرار است دو دستیار خارجی همراه خود را به استقلال بیاورد و یک دستیار ایرانی نیز برای حضور در کادر فنی‌اش انتخاب کند.

ریکاردو ساپینتوی پرتغالی سرمربی استقلال شد + عکس

زندگی‌نامه ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو

ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو (Ricardo Manuel Andrade e Silva Sá Pinto) در دهم اکتبر ۱۹۷۲ در پورتوی پرتغال متولد شد. ریکاردو سا پینتو با قد ۱۷۸ سانتی است در پست مهاجم بازی می‌کرد.

ساپینتو اولین بازی رسمی خود را با پوشیدن لباس تیم سالگیروش، انجام داد و توانست خیلی زود به تیم ملی زیر ۲۱ سال پرتغال راه یابد و همراه این تیم، نایب قهرمان مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۹۴ شود. نخستین بازی رسمی سا پینتو در لیگ برتر پرتغال، در تاریخ سی‌ام اوت ۱۹۹۲ به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم مقابل فارنسی ثبت شد که نتیجه آن باخت دو بر صفر خارج از خانه بود.

ریکاردو ساپینتوی پرتغالی سرمربی استقلال شد + عکس

مربی استقلال و لقب ریکاردو شیردل

ریکاردو مانوئل از همان ابتدا به دلیل روحیه جنگندگی که داشت شناخته می‌شد و در دوران حضورش در اسپورتینگ، هواداران باشگاه به او لقب «ریکاردو شیردل» را دادند. ریکاردو به مدت دو سال نیز برای رئال سوسیداد در اسپانیا بازی کرد.

ریکاردو ساپینتوی پرتغالی سرمربی استقلال شد + عکس

دوران بازیکنی ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو

ساپینتو در فصل ۹۵–۱۹۹۴ ساپینتو به تیم اسپورتینگ پیوست و پس از درخشش در این تیم مورد توجه رئال سوسیداد در لالیگا قرار گرفت و در ژوئیه ۱۹۹۷ قراردادی چهار ساله به ارزش ۴۰۰ میلیون پزوتا امضا کرد، اما به تا یک سال بعد نتوانست پیراهن این تیم را بپوشد، زیرا قبل از انجام اولین بازی خود با یک سال محرومیت جهانی مواجه شد. وی در سی‌ام اوت ۱۹۹۸ ا اولین بازی رسمی سا پینتو برای باشگاه جدیدش که با گلزنی وی نیز همراه شد، تساوی خانگی سه بر سه مقابل رئال اویدو نبود.

ساپینتو پس از ۷۰ بازی و شش گل در اسپانیا، به اسپورتینگ بازگشتو برای ۶ سال در این تیم بازی کرد و توانست به بازوبند کاپیتانی تیم دست پیدا کند. در فصل ۰۷–۲۰۰۶، وی به سرژیو کونسیسائو، ملی‌پوش پرتغالی در استاندارد لیژ پیوست و در ۳۵ سالگی از بازی در مستطیل سبز خداحافظی کرد و به مربی‌گری روی آورد.

ریکاردو ساپینتوی پرتغالی سرمربی استقلال شد + عکس

افتخارات ریکاردو ساپینتو در دوران بازیکنی

دوران بازی ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو به علت محرومیت و مصدومیت‌های پی در پی چندان طولانی نبود و در کل ۲۳۰ بازی در لیگ برتر پرتغال انجام داد و نتوانست ۵۱ گل به ثمر برساند. سا پینتو به همراه تیم ملی پرتغال در دو دوره جام ملت‌های اروپا حضور داشت که همراه تیمش در یورو ۲۰۰۰ به مقام سوم رسید.

ریکاردو ساپینتوی پرتغالی سرمربی استقلال شد + عکس
ریکاردو ساپینتو و بازی با کریس رونالدو

در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ و تنها سالی که رونالدو در تیم بزرگسالان اسپورتینگ لیسبون بازی کرد، ریکاردو ساپینتو به عنوان کاپیتان این تیم فعالیت می‌کرد.

افتخارات ملی ریکاردو ساپینتو

ساپینتو که در پرتغال یکی از بازیکنان مطرح و ملی پوش به شمار می‌رود که ۴۵ مرتبه برای پرتغال به میدان رفته و ۱۰ گل به ثمر رسانده. ریکاردو ساپینتو سابقه حضور در اسپورتینگ لیسبون یکی از مطرح‌ترین تیم‌های پرتغال و همچنین رئال سوسیه داد و استاندارد لیژ بلژیک را در کارنامه دارد.

ریکاردو ساپینتوی پرتغالی سرمربی استقلال شد + عکس

دوران مربی‌گری ساپینتو

 

ساپینتو تاکنون هدایت تیم‌های اسپورتیگ لیسبون، ستاره سرخ بلگراد، او. اف. آی یونان، آرتیموتوس یونان، بلننزس پرتغال، الفاتح عربستان، آرتیموتوس یونان، استاندارد لیژ بلژیک، لژیا ورشو، براگا پرتغال، واسکودوگاما برزیل، غازی‌عینتاب ترکیه و موریرنسه پرتغال را برعهده داشته است. ساپینتو به علت عملکرد ضعیف و متوسط نتوانسته است مدت طولانی و برای چند فصل هدایت یک تیم را عهده‌دار باشد.

موریرنسه آخرین تیم ساپینتو بود که به همراه آن به دسته یک پرتغال در فصل گذشته سقوط کرد. تنها افتخار ساپینتو در دوران مربی‌گری قهرمانی در جام حذفی بلژیک است.

ساپینتو در سال ۲۰۱۹ هدایت براگا را برعهده گرفت و پس از چند ماه اخراج شد، سپس به برزیل رفت و پس از عملکرد ناموفق، در سال ۲۰۲۱ به سوپر لیگ ترکیه پیوست و پس از عدم موفقیت، در لیگ برتر پرتغال نیز نتوانست موریرنسه را حفظ کند و راهی دسته پایین‌تر شد.

ریکاردو ساپینتو و مربی‌گری ۱۰ ساله در ۸ کشور

ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو دوران مربی‌گری خود را در سال ۲۰۱۲ با تیم اسپورتینگ شروع کرد و پس از آن در هشت کشور خارجی هدایت تیم‌های مختلف را عهده‌دار شد.

آشنایی ریکاردو ساپینتو با فوتبال ایران

ریکاردو ساپینتو فصل پیش همراه تیم موریرنیزه در لیگ پرتغال مشغول به کار بوده و به واسطه مهدی طارمی، علی علیپور، پیام نیازمند که در این لیگ بازی می‌کنند با فوتبال ایران آشنا شد.

علاقه ریکاردو ساپینتو به فوتبال تهاجمی

ریکاردو ساپینتو در دوران بازیکنی در پست مهاجم نوک قرار داشته است، به همین علت اغلب تیم‌هایی که هدایت می‌کند فوتبال تهاجمی را به نمایش می‌گذارند.

تنها دستاودر ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی

ساپینتو توانست در فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ به همراه استاندارد لیژ بلژیک عنوان قهرمانی بلژیک دست پیدا کند و این تنها دستاورد قهرمانی وی به عنوان سرمربی است.

حضور ریکاردو ساپینتو در پرسپولیس

نام ریکاردو ساپینتو پیش از حضور کالدرون در پرسپولیس، برای هدایت سرخ‌پوشان بود اعلام شد، ولی در نهایت این انتقال شکل نگرفت.

سقوط ریکاردو ساپینتو همراه موریرنسه به لیگ دسته یک

ریکاردو ساپینتو در آخرین تجربه مربیگری خود در فصل گذشته، هدایت تیم موریرنسه را عهده دار بود که ساپینتو همراه این تیم به لیگ دسته یک پرتغال سقوط کرد. بررسی کارنامه ساپینتو نشان می‌دهد که وی در اکثر باشگاه‌هایش عملکرد متوسط یا ضعیفی داشته است و موفق نشده حضور بلندمدتی در هیچ تیمی تجربه کند.

ریکاردو ساپینتوی پرتغالی سرمربی استقلال شد + عکس

ساپینتوی ۴۹ ساله در نخستین واکنش به سرمربی‌گری استقلال، پستی در صفحه شخصی اینستاگرامی خود منتشر کرد و نوشت: خوشحالم که به بزرگ‌ترین تیم ایران و یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های جهان پیوستم.

می‌دانم که ۴۰ میلیون نفر طرفدار استقلال هستند که درست مانند من پرشور هستند. نمی‌توانم برای بازی در آزادی صبر کنم!

ساپینتو از توافق با باشگاه استقلال و پذیرش هدایت این تیم اظهار کرد: این باعث افتخار و خوشحالی من است که به‌عنوان سرمربی تیم استقلال کار خودم را آغاز می‌کنم. می‌دانم به بزرگ‌ترین باشگاه ایران و یکی از باشگاه‌های بزرگ جهان پیوسته‌ام که هواداران فوق‌العاده‌ای دارد. مربی‌گری در چنین تیم‌هایی را دوست دارم؛ چراکه برای رسیدن به افتخارات و قهرمانی‌ها می‌جنگد. این تیم سال گذشته قهرمان شد و می‌خواهیم این قهرمانی را تکرار کنیم.

وی در ادامه افزود: می‌دانم که این رقابت بسیار فشرده و دشوار خواهد بود. رقبایی داریم که آن‌ها هم برای قهرمانی و موفقیت مبارزه می‌کنند و باید به سختی کار کنیم. باور دارم که می‌توانیم دوباره قهرمان شویم، اما این موفقیت به تنهایی حاصل نخواهد شد. باید متحد باشیم و برای رسیدن به یک هدف بزرگ تلاش کنیم. باید باور داشته باشیم که دوباره می‌توانیم این افتخار را تکرار کنیم.

این مربی پرتغالی درباره قبول سمت سرمربی‌گری تیم استقلال، بیان کرد: پس از دریافت این پیشنهاد، بررسی کاملی روی تیم داشتیم به همراه دستیارانم تعدادی از بازی‌ها را تماشا کردیم و به شناخت خوبی دست یافتیم. می‌دانیم که باید به سختی کار کنیم، روز به روز بهتر و قدرتمندتر باشیم تا در چالش پیش روی به موفقیت برسیم.

ساپینتو در پایان خاطرنشان کرد: در زمان بازی‌کردن فوتبال بسیار پرتلاش بودم و حالا در جایگاه یک مربی هم با تمام وجودم برای موفقیت تلاش می‌کنم. با امید و علاقه بسیار زیاد مشتاق هستیم که کار خودمان را هرچه زودتر آغاز کنیم و به اهدافی که در نظر داریم دست یابیم.

منبع :‌ ایمنا 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.