کد خبر: ۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
قرارداد با استقلال به صورت دو ساله و مشروط است، این بدان معنا است که طرفین پس از پایان سال اول در صورت رضایت می‌توانند ادامه همکاری دهند.

به گزارش مخاطب۲۴ ـ سرانجام و پس از بررسی گزینه‌های مختلف، ریکاردو ساپینتو مربی پرتغالی به عنوان گزینه نهایی باشگاه استقلال انتخاب شد و گفته می‌شود دو طرف به توافق نهایی نیز رسیده‌اند. به همین خاطر ممکن است سرمربی اسبق اسپورتینگ لیسبون امشب وارد تهران و قرارداد همکاری فی مابین به مدت دو سال، امضا شود.

پایان کار انتخاب سرمربی جدید برای استقلال

پس از جدایی فرهاد مجیدی و منتفی شدن حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال، مسئولان این باشگاه تلاش‌های زیادی برای انتخاب یک مربی خارجی کردند و حتی به سراغ الکس نوری مربی ایرانی-آلمانی که سابقه کار در بوندس لیگا را نیز دارد رفتند، اما در نهایت او نیز به دلیل درخواست مالی زیاد از لیست آبی‌ها خط خورد.

پس از این مسئولان استقلال در سکوت با چند گزینه خارجی دیگر وارد مذاکره شدند و از بین آن‌ها ریکاردو ساپینتو مهاجم اسبق تیم‌های اسپورتینگ لیسبون (۰۳-۲۰۰۲کاپیتان و همبازی کریستیانو رونالدو)، رئال سوسیه داد، استاندارد لیژ و همچنین تیم ملی پرتغال (عضویت در تیم پرستاره سال ۲۰۰۰) که سابقه مربیگری در تیم‌های زیادی مانند اسپورتینگ لیسبون، ستاره سرخ بلگراد، استاندارد لیژ، براگا و واسکوداگاما را دارد، برای سرمربیگری آبی‌های تهران در فصل جدید به صورت جدید مد نظر مسئولان باشگاه استقلال قرار گرفت.

 

ساپینتو علاوه بر کار در لیگ‌های مختلف اروپایی مانند پرتغال، یونان، بلژیک، صربستان، لهستان، ترکیه و همچنین کشور برزیل، در مدت کوتاهی نیز فوتبال عربستان را با هدایت تیم الفتح تجربه کرده است. آخرین تجربه کار او نیز هدایت تیم موریرنزه پرتغال و سقوط به لیگ دسته اول این کشور با انجام ۲۰ بازی بود.

این مربی پرتغالی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ لیگ اروپا روی نیمکت اسپورتینگ، منچسترسیتی با هدایت مانچینی را در مرحله یک هشتم نهایی کنار زد و حتی به جمع چهار تیم این تورنمت رسید، اما در این مرحله توسط اتلتیکو بیلبائو حذف شد که بهترین رزومه اروپایی او به شمار می‌رود. ضمن اینکه ساپینتو یک نایب قهرمانی جام حذفی پرتغال (اسپورتینگ لیسبون۲۰۱۲) و قهرمانی جام حذفی بلژیک (استاندارد لیژ ۲۰۱۸) را در کارنامه دارد.

وی در مجموع ۲۹۹ مسابقه رسمی با هدایت دوازده تیم مختلف، ۱۲۷ پیروزی، ۷۴ تساوی و ۹۸ باخت را تجربه کرده است.

قرار است «ریکاردو ساپینتو» دو دستیار پرتغالی با خود به ایران بیاورد و باشگاه استقلال نیز یک پیشکسوت را به کادرفنی استقلال اضافه کند.

قرارداد با استقلال به صورت دو ساله و مشروط است، این بدان معنا است که طرفین پس از پایان سال اول در صورت رضایت می‌توانند ادامه همکاری دهند. قرار است ساپینتو دو دستیار پرتغالی با خود به ایران بیاورد و باشگاه استقلال نیز یک پیشکسوت را به کادرفنی استقلال اضافه کند.

بیژن طاهری در فصل آینده نیز به احتمال زیاد در نقش سرپرست به فعالیت خود در استقلال ادامه خواهد داد. درباره حضور بهزاد نوشادی، بهزاد غلامپور ظرف روز‌های آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

رقم قرارداد ساپینتو با دو دستیار خارجی رقم معقولی است و حتی گفته می‌شود از برخی مربیان لیگ برتری کمتر است.

مدیران باشگاه استقلال برای تنظیم قرارداد با ساپینتو تمامی جوانب کار را در نظر گرفته‌اند، این بدان معناست که اتفاقات تلخی که برای استراماچونی رخ داد تکرار نشود. آن‌ها قرارداد را طوری تنظیم کرده‌اند که این مربی نتواند هر طور که خواست قرارداد را فسخ کرده و به راحتی جدا و بابت چند ماه کار کردن میلیارد‌ها توامان پول بگیرد.

مسئولان باشگاه استقلال اکنون که خیالشان بابت انتخاب سرمربی تیم راحت شده قصد دارند طی روز‌های پیش رو و تا آخر این هفته، کار تمدید قرارداد بازیکنانی که آزاد هستند را آغاز کنند. در این خصوص با همه این افراد به صورت تلفنی صحبت شده و آن‌ها بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده پای مذاکرات حاضر می‌شوند. ضمن اینکه مدیران استقلال قصد دارند یک هافبک و یک مهاجم خارجی را نیز جذب کنند پروسه این ماجرا هم به زودی آغاز می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد یک لژیونر ایرانی نیز به تیم استقلال برای لیگ بیست و دوم اضافه شود.

گفته می‌شود این مربی امروز وارد تهران می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.