کد خبر: ۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
امیر حاج‌رضایی اعتقاد دارد برکناری یا ابقای اسکوچیچ تا جام جهانی، دردی از مشکلات فوتبال ایران دوا نمی‌کند. او همچنین بر این باور است که کی‌روش و برانکو به ایران نمی‌آیند.

به گزارش مخاطب۲۴ ـ امیر حاج‌رضایی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و شکست این تیم مقابل الجزایر که باعث افزایش موج انتقاد‌ها از دراگان اسکوچیچ شده که در گذشته مورد حمایت او بود و عملکردش را قابل قبول می‌دانست گفت: من به صورت فردی به فوتبال ایران نگاه نمی‌کنم. فرض کنید سرمربی کنونی را تغییر دهند.

کی‌روش و برانکو به ایران نمی‌آیند

در فوتبالی که ساختار، تجهیزات و ساختمان ندارد، طبعا تغییر سرمربی نمی‌تواند پیشرفتی به دنبال داشته باشد. طی ۱۵ سال اخیر گفتم، مدیران مختلفی در فوتبال بودند و هر گاه به جام جهانی رفتیم، فکر کردند فوتبال ما هیچ مشکلی ندارد. من ترجیح می‌دادم به جام جهانی نمی‌رفتیم، اما همه چیزمان رها نمی‌شد و برای فوتبال کاری می‌کردیم.

با تغییر اسکوچیچ، صاحب سازمان و تشکیلات نمی‌شویم

وی ادامه داد: ما تنها کشوری در آسیا هستیم که سیستم VAR نداریم و ورزشگاه ملی ما شماره گذاری نشده است. نمی‌خواهم قصه بگویم. اعتقادم این است که اگر تصور جامعه این است که تغییر سرمربی و آوردن یک مربی اسم و رسم‌دار و خیلی قوی، فوتبال ایران را درست می‌کند، این کار را بکنند. این کار بلامانع است و من هم هیچ حساسیتی ندارم. اگر می‌خواهند اسکوچیچ تغییر دهند یا ابقا کنند، بلامانع است. من هیچ حساسیتی ندارم، اما می‌خواهم بگویم آدرس اشتباه می‌دهیم. با تغییر یک فرد، صاحب سازمان و تشکیلات نمی‌شویم.

فوتبال ما پول دارد، اما وارد کانال آلوده می‌شود

این کارشناس فوتبال با اشاره به عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم گفت: در طول دهه‌های زندگی خودم، هرگز سابقه نداشته یک رئیس فدراسیون را عزل کنند. من درستی یا نادرستی این کار را نمی‌دانم. زمانی که اسکوچیچ به عنوان سرمربی انتخاب شد، رئیس فدراسیون نداشتیم. در حال حاضر هم رئیس فدراسیون نداریم. این مساله نشان‌دهنده ضعف در سیستم مدیریتی است. به طور کلی می‌خواهم بگویم که ما مدیریت، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری نداریم. پول هست، اما وارد کانال آلوده می‌شود. وقتی عزیزی خادم برکنار می‌شود، صدا‌هایی بلند می‌شود که پاداش‌ها و حقوق‌ها را به کسانی داده‌اند که سر کار نمی‌رفتند یا مبلغی دست رئیس سابق مانده است. این مسائل نمی‌گذارد فوتبال ایران رشد کند.

 
70279">

;رضایی با اشاره به مشکلات سیاسی و غیر ورزشی که مانع از رشد فوتبال ایران شده اظهار کرد: ما نمی‌توانیم بازی دوستانه برگزار کنیم. بعد از کانادا، حالا آرژانتین هم با ما بازی نمی‌کند. حالا اگر تصور بر این است که اگر اسکوچیچ برود و کسی را به جای او بیاورند، اوضاع درست می‌شود، پس این کار را بکنند.

اگر اسکوچیچ بماند یا برود، راه به جایی نمی‌بریم

این پیشکسوت فوتبال ایران با تاکید بر اینکه باید عمیق‌تر به مشکلات فوتبال ایران نگاه کرد، تاکید کرد: حرفم این نیست که اسکوچیچ را نگه دارند. اصلا او را کنار بگذارند، اما با این کار هم راه به جایی نمی‌بریم.

فوتبال ایران را عاقبت به خیر نمی‌بینم

او در واکنش به اینکه موافقان برکناری اسکوچیچ، دنبال یک راهکار کوتاه مدت برای سازماندهی بهتر تیم ملی هستند و کسی به هدف بلند مدت فکر نمی‌کند گفت: من به این دیدگاه احترام می‌گذارم. باید در جامعه ما چند صدایی باشد و هر کسی دیدگاه خود را بگوید و از دل این دیدگاه‌ها به یک نتیجه مطلوب برسیم که برای فوتبال ما مفید باشد. همواره می‌توانیم به موفقیت مقطعی برسیم، ولی به پیروزی پایدار نمی‌رسیم. از بس که از کلمه ساختار استفاده کردیم، نخ‌نما شده است. این مسائل، مثنوی هفتاد من کاغذ است. الان فوتبال ایران به گونه‌ای جلو می‌رود که عاقبت به‌خیری را در آن نمی‌بینم.

حاج‌رضایی یادآور شد: بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفند ۹۹، گفتیم جوانی آمده که می‌خواهد کاری کند، اما اتفاقاتی رخ داد که خودتان می‌دانید. شرایط به اینجا منجر شد که ما امروز می‌بینیم از سه شاخصه اصلی فوتبال یعنی سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت، هیچ کدام را نداریم. شب‌ها که لیگ ملت‌های اروپا و بازی انگلیس و ولز را می‌بینم، می‌فهمم چقدر فاصله داریم. کاری به شکست انگلیس جلوی مجارستان ندارم.

او درباره خواسته مخالفان اسکوچیچ برای برکناری او و روی کار آمدن کی روش، برانکو یا یک مربی خارجی دیگر گفت: دو نفری که اسم بردید قطعا به ایران نمی‌آیند. چند وقت پیش مطلب کوتاهی از برانکو خواندم که گفت مشکل مالیاتی دارم و به ایران نمی‌آیم. کی‌روش هم که فکر نمی‌کنم به ایران بیاید؛ بنابراین باید سراغ یک مربی بیکار بروند که او شرایط را فراهم کند. یک بار این دسته گل را به آب دادند و ویلموتس مبلغ زیادی از ما طلب‌کار است. این هیات رئیسه که نصفه و نیمه است. کسانی که خود را زرنگ می‌دانستند، قراردادی با ویلموتس بستند که پدرمان در آمده است.

برکناری اسکوچیچ ضعف‌ها را پنهان نمی‌کند

حاج‌رضایی تصریح کرد: اعتقادم بر این است که اگر اسکوچیچ را تغییر دهیم، تصور نمی‌کنم ضعف‌ها را پنهان کنیم، باید عمیق‌تر نگاه کرد. اگر می‌خواهید توپ را در زمین سرمربی بیندازید، چیزی عاید فوتبال ما نمی‌شود. می‌توانم بگویم رای من برای ماندن و رفتن اسکوچیچ ممتنع است. آرزوی هواداران این است که از دور اول جام جهانی به مرحله بعد برویم، اما آرزو‌های من اینطور نیست. آرزوی من این است که صاحب تشکیلات شود. برد و باخت از راه می‌رسد. فوتبال ما از انگلستان و ایتالیا جلوتر که نیست. آیا بعد از حذف ایتالیا، ساختار فوتبال این کشور ویران شد؟ خیر، دوباره معایب را برطرف می‌کنند و باز می‌گردند. اگر با تغییر یک فرد همه لباس عافیت به تن می‌کنند، اسکوچیچ را تغییر دهند.

جوانانی که در فدراسیون هستند، نمی‌توانند کاری کنند

این کارشناس فوتبال گفت: از کلمه امید استفاده می‌کنم و امیدوارم تیم ملی در قطر آبرومند بازی کند و در شأن ما باشد. توصیه من این است که وزات ورزش دخالت کند و نیروی سیاسی، اقتصادی و ورزشی این فدراسیون آشفته و فروپاشیده را جمع کنند و به جام جهانی برویم و به یک شکل آبرومندانه بازی کنیم. چند جوانی که مشغول کار هستند، توان لازم را که برای اینکه برای فوتبال ما کاری کنند، ندارند.

حساسیتی روی نام اسکوچیچ ندارم

حاج رضایی گفت: من حساسیتی روی اسکوچیچ ندارم. از اینکه ما برویم قطر و با وضع بدی حذف شویم، ناراحت می‌شوم. یادم می‌آید وقتی آلمان با هفت گل عربستان سعودی را شکست داد، برایشان وحشتناک بود. فکر می‌کنم که الان یک ترمیم کوچک می‌توانند انجام دهند. نمی‌گویم خدای نکرده مشابه این اتفاق برای ما رخ می‌دهد، اما می‌گویم برخی مدیران، چند دهه بودند، اما وضع تغییری نکرده و مشکلات بیشتر و بدتر شده و فساد بیشتری را می‌بینیم.

منبع : ایسنا 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.