کد خبر: ۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازدید شبانه از بیمارستان حضرت قائم (عج)، ضمن بررسی روند ارایه خدمات درمانی به مصدومان حادثه نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، گفت:در این حادثه ۱۳۳ مصدوم در بیمارستان فیروز آباد پذیرش شدند و تاکنون ۱۱۴ مصدوم ترخیص شده اند.

به گزارش مخاطب۲۴ ـ دکتر سید وحید حسینی شامگاه دوشنبه با حضور در بیمارستان حضرت قائم (عج) شهرستان فیروزآباد، ضمن گفتگو با تیم واکنش سریع دانشگاه و مسوولان این مرکز درمانی، از نزدیک جویای روند خدمت رسانی به مصدومان این حادثه شد.

بررسی روند رسیدگی به مصدومان انفجار در کارخانه شیمیایی فیروزآباد

او با بازدید از بخش‌های بستری مصدومان این حادثه، بر فرآیند‌های ارائه خدمات در این مرکز درمانی نظارت کرد و با گفتگو با مصدومان و همراهان، میزان رضایتمندی آنان را از دریافت خدمات جویا شد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام اینکه خوشبختانه موردی از فوت ناشی از این حادثه گزارش نشده است، افزود: ۱۳۳ مصدوم به بیمارستان حضرت قائم (عج) منتقل شدند که از این تعداد تاکنون ۱۱۴ مصدوم ترخیص شدند.

دکتر حسینی با بیان اینکه پس از وقوع حادثه بلافاصله مراکز درمانی و بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌ها به حالت آماده باش درآمدند، از برگزاری دو نشست ستاد مدیریت بحران دانشگاه و اعزام تیم پزشکی متخصص، یک دستگاه بالگرد، ۱۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به شهرستان فیروزآباد خبر داد.

مسوول ارشد حوزه سلامت استان با قدردانی از تیم واکنش سریع دانشگاه و پزشکان، پرستاران و کارکنان این بیمارستان به پاس اقدام سریع در ارایه خدمات درمانی به مصدومان این حادثه، عنوان کرد: مصدومان این حادثه بیشتر دچار آسیب‌های تنفسی شدند که خوشبختانه با درمان به موقع و سریع و مدیریت صحیح در این مرکز درمانی، خدمات در کوتاهترین زمان ممکن به مصدومان ارایه شد.

دکتر حسینی با تاکید بر اینکه سرمایه اصلی دانشگاه پرسنل جهادی و تلاشگری هستند که در بحران‌ها با تمام توان برای نجات جان بیماران و مصدومان تلاش می‌کنند، گفت: پس از هر بحرانی، نگرانی‌هایی به وجود می‌آید که اقدامات سریع تیم‌های درمانی و مدیریت صحیح این مرکز درمانی در این بحران، باعث رفع نگرانی‌ها در بین خانواده‌های مصدومان شد.

او با بیان اینکه اقدامات مسوولان، پزشکان، پرستاران و کارکنان این مرکز درمانی در حادثه نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد قابل تقدیر است، اظهار کرد: این حادثه نیز یک بحران بوده که بار دیگر پزشکان، پرستاران و کارکنان مجموعه سلامت استان با سرعت عمل در ارایه خدمات درمانی، توانستند نتیجه مطلوبی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت مطلوب کرونا ویروس در کشور و استان، گفت: در حال حاضر میزان ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا کاهش یافته و ایجاد وضعیت مطلوب کرونایی در کشور نسبت به سایر کشورها، حاصل لطف خداوند متعال، تلاش دولت سیزدهم، وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و کارکنان مجموعه سلامت، همچنین مشارکت و همراهی مردم است که این دستاورد مهم را رقم زدند.

همچنین گزارشی از سوی دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه و دیگر مسوولان این بیمارستان در زمینه اقدامات انجام شده به مصدومان این حادثه به رییس دانشگاه ارائه شد.

عصر روز دوشنبه ۲۳ خردادماه حدود ساعت ۱۷:۰۰ حادثه‌ای به دلیل نشتی گاز یکی از مخازن در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد فارس واقع در ۳۵ کیلومتری جاده فیروزآباد به عسلویه اتفاق افتاد.

کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مرداد ۱۳۹۹ افتتاح شد. این کارخانه در زمینه تولید کربنات سدیم فعالیت می‌کند که ظرفیت سالانه این واحد ۳۲۰ هزار تن است.

در زمان بهره‌برداری این کارخانه اعلام شد که این واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار و ۶۷ میلیارد ریال و با اشتغال بیش از هزار و سه نفر در شهرستان فیروزآباد به بهره برداری رسیده است.

تولیدات این شرکت در صنایع پایین دستی مثل شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب و پتروشیمی استفاده می‌شود.

فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

منبع : ایرنا 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
برگزیده
حکم توماج صالحی اعدام است title
وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.