کد خبر: ۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
بورس امروز هم معاملات کم رونقی را به ثبت رساند اما در مقایسه با روزهای گذشته بازار متعادل‌تر و با فشار کمتری همراه شد و در پایان معاملات با رشد هزار و ۷۳ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی رسید. وضعیت بازار بورس فردا چه خواهد شد؟

مخاطب24- بازار بورس امروز با روند متعادلی همراه شد. البته در ابتدا شاهد بازگشایی بازار با عرضه نسبی بودیم و شاخص ۹۸۴ واحد افت کرد. اما رفته رفته شرایط بهتر شد و با رشد هزار و ۷۳ واحدی در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی به پایان رسید. در معاملات امروز ارزش معاملات خرد سهام به کمترین سطح در سال ۱۴۰۱ سقوط کرد و سهامداران حقیقی در سمت فروش فعال‌تر بودند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۴۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

پیش‌ بینی بورس فردا

آخرین قیمت ۷۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۳۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز ۳۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «شستا»، «خودرو»، «شپنا»، «خگستر»، «فولاد»، «خساپا» و «آسیاتک» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «ددانا»، «کرمان»، «زاگرس»، «تجلی»، «سمگا»، «آریا» و «فزر» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۷۷۵میلیارد تومان رسید.

 

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱

بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می‌رسد بورس فردا در نیمه اول معاملات روند کم رمقی داشته باشد و در نیمه دوم به تعادل برسد. تحت چنین شرایطی سهامداران می‌توانند با رعایت حد ضرر و دوری از خرید هیجانی بازدهی مناسبی از معاملات خود کسب کنند.
معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۱۵هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۹۴۱واحد و ۱۵واحد افت داشتند. به طور کلی پنج میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۴۷۵میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

 

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز هم معاملات کم رونقی را به ثبت رساند اما در مقایسه با روزهای گذشته بازار متعادل‌تر و با فشار کمتری همراه شد.

وی ادامه داد: از میان ۷۰۶نماد معاملاتی در بورس امروز ۸۳نماد با صف فروش و ۷۴نماد با صف خرید همراه شدند. کماکان بازار به تعادل نیاز دارد و ارزش معاملات بسیار کم بازار نیز گویای کم رمق بودن معاملات است.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: در معاملات امروز ۳۵۶نماد معاملاتی با زیان همراه شدند و ارزش صفوف فروش به حدود ۲۴۲میلیارد تومان رسید. در صورتی که ۲۳۹نماد معاملاتی که در بازه مثبت معامله شدند و ارزش معاملات ۷۴نمادی که به صف خرید نشستند به حدود ۳۱۶میلیارد تومان رسید.

وی افزود: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که عرضه اولیه‌ها همچنان با رونق همراه هستند. از طرفی دیگر حدود ۴۷۵میلیارد تومان پول از بازار امروز خارج شد در حالی که صندوق‌های درآمد ثابت با ورود پول همراه شدند.

این کارشناس گفت: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «سایر محصولات کانی غیرفلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی تحلیل تکنیکالی از شاخص کل و شاخص هم وزن ارائه نمود و گفت: در حال حاضر شاخص کل خط تعادلی خود را شکسته و محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد ناحیه مهمی برای تعیین رفتار بازار در آینده است.

این کارشناس به تحلیل وضعیت شاخص هم وزن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز محدوده ۴۱۳هزار واحد را پیشروی خود دارد که محدوده مهمی برای ادامه مسیر بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: به نظر می‌رسد بورس فردا در نیمه اول معاملات روند کم رمقی داشته باشد و در نیمه دوم به تعادل برسد. تحت چنین شرایطی سهامداران می‌توانند با رعایت حد ضرر و دوری از خرید هیجانی بازدهی مناسبی از معاملات خود کسب کنند.

مریدسادات در پایان خاطر نشان کرد: صنایع نیز بانکی‌ها و خودرویی‌ها می‌توانند در سودآوری پیشتاز باشند.

 

و اما وضعیت بازار بورس فردا چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ چه خواهد شد؟ با توجه به اینکه ورق از نیمه دوم معاملات امروز بازگشت می توان به متعادل و مثبت بودن بازار بورس فردا خوش بین بود.

برزو حق شناس؛ کارشناس بازار سرمایه دلیل روند نزولی اخیر بازار بورس را اصلاح شاخص دانست و گفت: همه گروه‌های بازار رشدی را تجربه کرده بودند و اکنون روند بورس اصلاحی شده است.

وی با اشاره به دلایل اصلاح بورس توضیح می‌دهد: برخی از افراد پس از رشد اخیر بازار تصمیم به ذخیره سود گرفتند و از سوی دیگر عواملی نظیر ابهامات برجام و قطعی برق در منفی شدن بازار سرمایه دخیل می باشند. همچنین بازار های موازی نظیر طلا و سکه روند صعودی داشته دارند و سرمایه گذاران را به سمت خود کشانده!

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با این حال بسیاری از سهم های بازار ارزنده بوده و پتانسیل رشد را دارند. به نظر می رسد که بازار بورس در تابستان سال جاری رشد خوبی را به دلیل انتظارات تورمی تجربه کند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.