کد خبر: ۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
هیچکس کارهایی که در فدراسیون انجام می‌شود را نمی‌بیند و همه دنبال این هستند که تیم ملی ما ضربه بخورد و بازی دوستانه انجام ندهد!

هیچکس کارهایی که در فدراسیون انجام می‌شود را نمی‌بیند و همه دنبال این هستند که تیم ملی ما ضربه بخورد و بازی دوستانه انجام ندهد!

صحبتهای تند میرشاد ماجدی در فوتبال برتر

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از ورزش سه، شب گذشته میرشاد ماجدی در حالی در برنامه فوتبال برتر رو در روی محمدحسین میثاقی قرار گرفت که یکی از مهم ترین بخش های صحبت او درباره بازی دوستانه با تیم ملی کانادا و حواشی و جنجال های پیرامون آن بود. جایی که ماجدی نسبت به دو کارمند خود (فغانپور و اسکوچیچ) گلایه هایی را مطرح کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با طرح این ادعا که فغانپور مسئول کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال قرارداد بازی با کانادا را خوانده و نظراتش را گفته، اظهار داشت که از صحبت های او تعجب می‌کند. وی همچنین در مورد استوری اعتراضی دراگان اسکوچیچ نکاتی را بیان کرد.

گفت‌وگوی ماجدی و میثاقی را ادامه می‌خوانید:

صحبتهای تند میرشاد ماجدی در فوتبال برتر

میثاقی: من یک مصاحبه از آقای فغانپور دیدم. آیا شما تایید می‌کنید ایشان در بخش حقوقی هستند؟

ماجدی: اولا بنده بسیار از آقای فغانپور ناراحتم. ایشان باید کمک حال ما باید و من از این تعجب می‌کنم که حرف‌های غیر واقعی زندند. قبل از اینکه قرارداد ببندیم من همه مدارک را به صورت اتوماسیون برای ایشان فرستادم. حتی ایشان گفتند اگر می‌شود قرارداد را ترجمه کنید و برای ما بفرستید که بتوانیم نظر بدهیم.

میثاقی: یعنی بخش حقوقی فدراسیون گفت ترجمه کنید؟ ما ترجمه کردیم و فرستادیم.

ماجدی: بله؛ من همه را به صورت اتوماسیون دارم. تعجب می‌کنم که ایشان به عنوان یک عضو فدراسیون در یک برنامه زنده علیه فدراسیون صحبت می‌کند. هر زمانی لازم باشد تمام مکتوبات را به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌دهم. یکی از مشکلات ما این است که فوتبال به حالتی افتاده که هر کس هر کاری که قرار است انجام دهد را باید در فضای رسانه‌ای مطرح کند و اگر این کار را نکند همه دنبال سهم خواهی هستند. همه می‌خواهند از فدراسیون سهم بگیرند؛ من نمی‌دانم چرا.

 

میثاقی: از داخل مجموعه خودتان هستند. مسئول حقوقی فدراسیون می‌گوید با من در بستن قرارداد مشورت نکرده‌اند و طوری بستند که نمی‌توانند غرامت بگیرند، اما شما می‌گویید فرستادیم.

ماجدی: من به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال نمی‌توانم دروغ بگویم. من در اتوماسیون، قبل از امضا برای ایشان برگه را فرستادم و حتی ایشان گفتند ترجمه کنید و باز هم ترجمه کردم و فرستادم. ایشان کامنت گذاشتند که کلیات قرارداد خوب است و راجع به دو سه مورد صحبت کرده است. برای مثال در مورد مبلغ قرارداد ما که یک عددی بوده و تبدیل به یک عدد دیگر شده، گفتند آیا خالص و بدون مالیات است؟ این را به خالص تبدیل کنید که این کار را بعد از اینکه امضا کردیم انجام دادیم. راجع به یکی دو موضوع که درباره اتاق‌های هتل بوده هم مواردی را گفتند. هنه این‌ها به صورت مکتوب در اتوماسیون درج است.

میثاقی: پس چطور ایشان مصاحبه می‌کند و می‌گوید در جریان نبودم؟

ماجدی: من هم برای ایشان متاسفم و هم برای کسانی که به ایشان راهکار‌ها می‌دهند. شاید ایشان با کسی در ارتباط است که این کار‌ها را می‌کند. من برای ایشان و خودم متاسفم که کسی را در کنار خودم گذاشتم که به جای اینکه به فدراسیون کمک کند، راه دیگری را می‌رود.

میثاقی: این مورد هم عجیب بود که مسئول حقوقی فدراسیون این صحبت‌ها را می‌کند. این هم بخاطر بحث چند دستگی در فدراسیون و هیئت رئیسه است که هر کسی یک سهمی را می‌کشد و می‌گویند قراردادی که بسته‌اید خوب نبوده است و ایجنت‌ها و دلال‌هایی وسط بوده‌اند و غرامتی وسط نبوده و....

ماجدی: روزی که من در برنامه فوتبال برتر بودم خود شما گفتید سعی کنید یک بازی بگذارید که مردم لذت ببرند و گفتید نیوزیلند تیمی نیست که بتوانیم درباره آن صحبت کنیم. آیا بستن قرارداد با کانادا بازی بدی بوده با خوب؟

میثاقی: از لحاظ شبیه سازی به تیم ملی آمریکا خیلی خوب بوده است.

ماجدی: من فقط فنی صحبت می‌کنم. پس تیم خوبی بوده است.

میثاقی: و قرار بوده پولی را به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار هم به فدراسیون بدهد؟

ماجدی: درباره عدد صحبت نمی‌کنیم. ما باید از بحث‌های قراردادی حفاظت کنیم. اما ما این کار را انجام دادیم و بعد از آن اینهمه در فضای مجازی می‌توانسته ۱۰ میلیون دلار بشود و فدراسیون باید بیشتر قرارداد می‌بسته است. این چه ربطی دارد؟ ما مگر می‌خواهیم برای درآمدزایی بازی کنیم؟ ما می‌خواهیم بازی کنیم تا تیم ملی برای جام جهانی آماده شود. حالا این اتفاق افتاده همه برعکس رفتار می‌کنند و می‌گویند ما می‌دانستیم کانادا اینطور است. یک سری از دوستان هستند که سهم خواهی می‌کنند.

میثاقی: چرا اسامی را نمی‌گویید؟ با کسی تعارف دارید؟

ماجدی: با هیچکس تعارف نداریم.

میثاقی: این تیم ملی مردم است و همه نگران هستند و می‌گویند باید بازی تدارکاتی خوب برگزار شود. اگر فکر می‌کنید کسی جلوی پای تیم ملی سنگ می‌اندازد اسمش را بگویید.

ماجدی: وقتی یک سریع افراد به عنوان هیئت رئیسه در کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا برای فوتبال و آرمان‌های آن برنامه ریزی کنند و تیم را به راه مستقیم ببرند، باید در کنار یکدیگر باشند. به غیر از یکی دو نفر از اعضای هیئت رئیسه که پای کار هستند، بقیه اعضا به ما کمک نمی‌کنند. این را شفاف می‌گویم. یک سری از افراد هم که بیرون گود هستند و سهم خواهی‌هایی دارند، اما نمی‌توانند دست پیدا کنند و وارد فدراسیون شوند، بیشتر این هجمه را به فدراسیون و تیم ملی وارد می‌کنند. در روزی که به برنامه آمدم گفتم از دولت و مسئولین کمک کنند و از آن روز تا الان حدود ۲۰-۲۵ روز گذشته تا الان اگر شما کمکی دیده باشید ما هم دیده‌ایم. از وزیر محترم ورزش تشکر می‌کنم که هر زمانی در خدمت ایشان بودیم با تمام گرفتاری هایشان، سعی کردند مباحث مالی شود، اما تا الان یک ریال از جایی به فدراسیون فوتبال داده نشده است. فقط همه چوب را برداشتند و بر سر میرشاد ماجدی و فدراسیون ایستاده‌اند و می‌گویند راه را اشتباه می‌روید. ما چه راهی را اشتباه می‌رویم؟ ما تمام قدرت صبح تا شب کار می‌کنیم. من از ۶:۳۰ صبح تا ۱۱-۱۲ شب در فدراسیون فوتبال هستم. ما کار می‌کنیم که کار‌ها روی زمین نماند. تیم ملی المپیک ما الا ن به عراق اعزام شده است، لیگ‌مان برگزار می‌شود، تیم ملی نوجوانان قهرمان شده، اما هیچکس کار‌هایی که در فدراسیون انجام می‌شود را نمی‌بیند و همه دنبال این هستند که تیم ملی ما ضربه بخورد و بازی دوستانه انجام ندهد. من می‌خواهم یک سوال مطرح کنم؛ چرا همه می‌دانستند، نخست وزیر، پارلمان و شهردار کانادا همه علیه ما موضع می‌گیرند؟ یک سری از دوستان رسانه‌ای ما در کانادا که به کشورشان علاقمند نیستند علیه ما توطئه می‌کنند. رسانه‌های کشور ما به جای اینکه از فدراسیون فوتبال و بازی دوستانه حمایت کنند، کاسه و کوزه را سر ما می‌شکنند. من واقعا متعجم. ما چه ایرانی‌هایی هستیم؟ کجا باید بخاطر تیم ملی دست به دست هم بدهیم؟ چیزی که در توان من و همکارانم بوده در طبق اخلاص گذاشته‌ایم و کار را جلو می‌بریم. هشدار می‌دهم اگر دوستانی که این کار‌ها را انجام می‌دهند، اگر دست برندارند به خدا از فردا یک یک‌شان را نام خواهم برد. حجب و حیای ما بیش از حد کاری می‌کند که ما جوابگو نباشیم. تعجب می‌کنم نفر حقوقی من که در اتوماسیون همه دست خط‌های ایشان را به تاریخ و ثانیه دارم، وقتی ما را در تهران ندیدند و می‌دانند من نیستم پشت خط می‌آیند اینطور صحبت می‌کنند. شما عضو حقوقی و زیرمجموعه دبیرکل و سرپرست فدراسیون هستی؛ چطور به خودت اجازه می‌دهی که راجع به این دو نفر صحبت کنی و بگویی چرا این دو نفر رفتند؟ مگر باید از شما اجازه بگیریم و جایی برویم؟ من نمی‌دانم در فوتبال چه می‌گذرد. من چیز‌هایی که واقعیت بود را عرض کردم و اگر فکر می‌کنید دروغ است من مجبورم که همه مباحث اتوماسیون را منتشر کنم.

میثاقی: شما درخواست کمک برای حمایت از تیم ملی را از نهاد‌های مختلف دارید در حالی که ضربه اول را از مجموعه و هیئت رئیسه خودتان می‌خورید. دو این آشفتگی و چند دستگی در چشم تیم ملی می‌رود؛ یکپارچگی وجود ندارد و من هم یک ماه پیش خدمت شما و اعضای هیئت رئیسه عرض کردم این مسائل را اینطرف و آنطرف نکشید و بخاطر تیم ملی چند ماه صبر کنید و نگویید اگر آدم من نباشد کارشکنی می‌کنم تا تیم ملی بتواند بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشد. اگر پولی به فدراسیون تزریق نشده و نتوانستید منابع مالی جذب کنید این هم به داستان‌هایی برمی‌گردد که بین همکاران خودتان وجود دارد و امیدوارم یک روزی فرصت و شهامتش را پیدا کنید، چون خیلی زود دیر می‌شود و ما فقط سه کمپ برای آماده سازی تیم ملی داریم. اگر فرصت‌ها را از دست بدهید راه آماده سازی تمام می‌شود. هر وقت صلاح دانستید بیایید بگویید این افراد در هیئت رئیسه فدراسیون به این دلایل ما را اذیت کردند.

ماجدی: من تا جایی که بتوانم سعی می‌کنم بار این مسئولیت را به دوش خودم بکشم. از جمله آدم‌هایی نیستم که اشتباهات و خطا‌های خودمان را به گردن شخص دیگری بیندازیم، اما واقعا در این مورد ما خطایی نکردیم. ما تمام وقت‌مان را گذاشتیم و شک نکنید با اینکه بازی با کانادا را از دست دادیم اردوی بسیار خوبی را در قطر برگزار خواهیم کرد و دنبال این هستیم که یکی دو بازی دیگر را ترتیب بدهیم. همکارانم دنبال این کار هستند. من هم همین الان که با شما صحبت می‌کنم در فرودگاه امام خمینی تهران هستم و ۲۰ دقیقه است وارد تهران شده‌ام؛ از ۶:۳۰ صبح فردا هم بلند می‌شوم و دنبال این کار هستیم. ما باید سه‌شنبه مجمع را برگزار کنیم و یکسری از کار‌ها و مشکلات هم برای همانجا هست.

میثاقی: دراگان اسکوچیچ هم گفته بود مثل اینکه اولویت فدراسیون برگزاری مجمع است نه اردوی تیم ملی.

ماجدی: اینطور نیست. این هم از کم لطفی آقای اسکوچیچ است؛ خودشان می‌دانند ما چقدر از ایشان و همکاران‌شان حمایت کرده‌ایم و فردا بحث قرارداد‌های آن‌ها هم به پایان می‌رسد. در بحث‌های مالی هم تا این لحظه خارجی‌ها تمام پول‌شان را گرفته‌اند.

میثاقی: او هم حق دارد و برای تیمش برنامه ریزی کرده است. در اینهمه فشاری که روی او است بازی تدارکاتی در ذهنش بوده، اما الان می‌بیند باید به قطر برود و به تیم کاور بدهد و به یک تیم لباس اصلی تا با هم بازی کنند. وقتی هیچ آپشنی ندارند، طبیعتا ناراخت است.

ماجدی: خواهش می‌کنم شما این بار مسئولیت را از روی دوش من و همکارانم بردارید. وقتی کانادا بازی را کنسل کرده و همه هم می‌دانند که مسئله ورزشی نبوده، خواهش می‌کنم فکر نکنید ما کم کاری کرده‌ایم.

میثاقی: من این را می‌پذیرم فقط روی فرم قراردادی نکته دارم و می‌گویم حالا که بازی کنسل شده قرارداد را بدهید ما هم ببینیم.

ماجدی: اجازه بدهید با وکلایمان صحبت کنم، چون امکان دارد آن‌ها در بحث افشای قرارداد فشاری بگذارند. اجازه بدهید ما با وکلای حقوقی صحبت کنیم. برای من مهم نیست که برگه قرارداد را در اختیار همه اعضا بگذاریم؛ فدراسیون ما شفاف است و چیزی که اتفاق افتاده را به همه می‌گوییم. مهم‌ترین درخواست من به عنوان مسئول فدراسیون فوتبال این بود که حداقل رسانه‌ها داخلی از ما حمایت کنند. من تعجب می‌کنم که چرا رسانه‌ها علیه ما کار کردند. من امروز شنیدم که یکی دو نفر از کارشناسان اعلام می‌کنند ما در جریان نیستیم، اما فدراسیون خوب کار نمی‌کند. چرا فدراسیون خوب کار نمی‌کند؟ فدراسیون را چه مشکلی داشته؟ تمام فشارمان را گذاشتیم که این اتفاق بیفتد و شک نکنید ما اردوی خوبی را در قطر برای تیم ملی برپا خواهیم کرد.

میثاقی: تعریف شما از اردوی خوب چیست؟ اردوی خوب اردویی است که در آن دو بازی خوب داشته باشیم.

ماجدی: باید دنبال این باشیم و تیم پیدا کنیم. همانطور که می‌بینید تیم‌های اروپایی و آفریقایی درجه یک در حال حاضر وجود ندارند و مجبور هستیم تیم‌هایی که نتوانستند بازی برگزار کنند را پیدا کنیم. مثلا کانادا که بازی ما را کنسل کرده و شنیده‌ام قرار است با اوکراین بازی کند، ما هم باید دنبال همین کار باشیم و به احتمال زیاد این اتفاق رخ می‌دهد.

میثاقی: یعنی ما می‌توانیم امیدوار باشیم که دو بازی دوستانه در اردوی قطر داشته باشیم؟

ماجدی: تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا با تمام مشکلات این اتفاق بیفتد.

میثاقی: صحبتی کرده‌اید و به جایی رسیده‌اید؟

ماجدی: بله.

میثاقی: نمی‌دانم تیمی هست یا نه. بدشانسی ما این است که تیم‌های اروپایی درگیر رقابت‌های خودشان هستند.

ماجدی: من هم همین را می‌گویم. می‌گویم تیم‌های زیادی وجود ندارند که ما بتوانیم از بین آن‌ها انتخاب کنیم؛ ما مجبور هستیم با هر تیمی که به ما پیشنهاد بدهد یا پیشنهاد ما را قبول کند بازی کنیم که بدون بازی دوستانه نمانیم.

میثاقی: فعلا نمی‌توانید اسم بگویید؟ قراردادی نبسته‌اید؟

ماجدی: ما قرارداد نبسته‌ایم، ولی باز هم به صحبت‌های خودم برمی‌گردم. ما اسم هر تیمی را آوردیم ظرف کمتر از یک هفته تمام قرارداد‌های ما باطل شد. نمی‌دانم چرا. جالب‌تر از اینکه ما وقتی با یک نفر صحبت می‌کنیم فردایش راجع به همان تیم سه یا چهار نفر ایمیل می‌زنند و صحبت می‌کنند و بعد از آن یکباره کنسل می‌شود.

میثاقی: از کجا؟ هیئت رئیسه؟

ماجدی: نه؛ این در رابطه با ایجنت‌ها و آدم‌های مختلف چه ایرانی و چه خارجی است.

میثاقی: باید دید از کجا خط می‌گیرند.

ماجدی: دقیقا. این‌ها نامه می‌زنند که اگر با آن‌ها قرارداد نبندی...

میثاقی: بازی کنسل می‌شود.

ماجدی: بله؛ لذا اجازه بدهید ما خودداری کنیم تا ببینیم انشاالله به قرارداد می‌رسیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.