کد خبر: ۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، در دو بخش فیزیکی و مجازی با مشارکت ۱۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی آغاز شد.

مخاطب۲۴- سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز شد. بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به مدت ۱۰ روز از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه با حضور و مشارکت ۱۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی برپا است. در این دوره و با تصمیم شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، ناشران مجازند کتاب‌های تولیده شده از ۱۰ سال گذشته را عرضه کنند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد

نخستین‌بار و براساس تجربه دو برزگاری نمایشگاه مجازی کتاب به دلیل شیوع ویورس کرونا طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران براساس دو الگوی مجازی و فیزیکی در حال برگزاری است؛ بنابراین مخاطبان کتاب می‌توانند با مراجعه به مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و یا سامانه خرید ketab.ir با تخفیف ۱۰ درصدی به خرید اقدام کنند؛ نکته قابل توجه این‌که ناشران حاضر در مصلا یعنی بخش فیزیکی نمایشگاه مکلفند در بخش مجازی نمایشگاه نیز به عرضه کتاب اقدام کنند شرطی که برای ناشران بخش مجازی الزامی نیست. در مجموع در این دوره بیش از ۲۸۰۰ ناشر به عرضه کتاب اقدام کرده‌اند.

در این دوره با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزان اعتبار بن خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران در مقایسه با دوره قبل افزایش پیدا کرده که صرفا برای خرید‌های مجازی قابل استفاده است. نکته دیگر این‌که یارانه اعتباری خرید کتاب روی کدملی اشخاص شارژ خواهد شد. دانشجویان با دریافت مبلغ ۳۵۰ هزار تومان و استادان با دریافت مبلغ ۶۰۰ هزار تومان می‌توانند به خرید کتاب از بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند.

همراهان اصلی مجری برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و بانک صادرات، به‌عنوان بانک عامل نمایشگاه در این دوره که نخستین‌بار براساس الگوی جدید در حال برگزاری است، مشارکت دارند.

شرکت ملی پست همانند ادوار گذشته نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با پیش‌بینی‌های لازم در مصلی حضور دارد و آماده دریافت خرید‌های مردم و ارسال به در منزل آن‌ها است. برای بخش مجازی نیز تدابیر مختلفی اندیشیده شده؛ از‌جمله استقرار خودرو‌های خودرو جمع‌آوری کتاب از ناشران برای اراسل به مناطق مختلف کشور.

به گفته علی رمضانی، یارانه‌های پست برای ارسال کتاب افزایش پیدا کرده است. در دومین دوره نمایشگاه مجازی ارسال بسته ناشران تا سقف ۵۰ هزار تومان رایگان بود، اما امسال این هزینه تا ۷۵ هزار تومان برای ناشران رایگان است. در شهر‌هایی پرناشر هم جایگاه‌های سیار پست خواهیم داشت.

با توجه به برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی و فیزیکی، مرکز پاسخگویی نیز شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته است؛ در هر دو بخش بیش از ۲۰۰ نیرو مستقر هستند. در بخش مجازی از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر و در بخش نمایشگاه فیزیکی، هم‌زمان با ساعات برگزاری نمایشگاه، پاسخگویی به مردم برقرار است. مخاطبان می‌توانند با تماس شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸ پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

از‌جمله ویژگی‌های قابل توجه سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، جانمایی همه ناشران در فضای مسقف مصلا است. هیچ ناشری در سازه موقت قرا ندارد و ۹۰ هزار مترمربع فضا در اختیار نمایشگاه قرار گرفته است.

سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در بخش حضوری، از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و در بخش مجازی ۲۴ ساعته میزبان علاقه‌مندان به کتاب است.

منبع:خبرگزاری کتاب ایران

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.