کد خبر: ۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
فروش فوق‌العاده ایران خودرو اخیرا با استقبال پنج میلیون نفر روبرو شد. از بین این متقاضیان که تقریبا معادل شش درصد کل جمعیت کشور هستند، تنها اسم هشت هزار نفر به‌عنوان برنده در قرعه‌کشی بیرون می‌آید.

مخاطب۲۴- فروش فوق‌العاده ایران خودرو اخیرا با استقبال پنج میلیون نفر روبرو شد. از بین این متقاضیان که تقریبا معادل شش درصد کل جمعیت کشور هستند، تنها اسم هشت هزار نفر به‌عنوان برنده در قرعه‌کشی بیرون می‌آید و شانس برنده شدن کمتر از دو دهم درصد خواهد بود. در طرح عمومی شانس تصاحب یکی از چهار هزار خودروی عرضه شده معادل یک به هزار و ۲۵۰ خواهد بود. فقط دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای خرید پارس TU5 ثبت‌نام کرده‌اند.

شانس برنده شدن در طرح قرعه‌کشی خودرو

درحالی که ایران خودرو این دوره هزار و ۵۰۰ دستگاه از آن عرضه می‌کند. به‌این ترتیب شانس برنده شدن هر کدام از متقاضیان یک به هزار و ۷۰۰ خواهد بود. همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه پارس سال سفارشی ثبت‌نام کرد‌ه‌اند و با شانس یک به هزار و ۶۱ در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند. شانس متقاضیان خرید رانا پلاس پانوراما یک به هزار و شانس متقاضیان خرید رانا پلاس یک به ۳۵۰ خواهد بود.

ایران خودرو طرحی هم برای فروش ماشین به مادران صاحب دو فرزند و بیشتر اجرا می‌کند. تقریبا ۳۰۰ هزار مادر در آن ثبت‌نام کرد‌ه‌اند و شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه‌کشی خواهند داشت. تقریبا یک به ۷۶. شانس برنده شدن در قرعه‌کشی رانا پلاس یک به ۱۷ خواهد بود. پارس TU5 با شانس یک به ۱۱۴ بدقلق‌ترین ماشین در قرعه‌کشی خودرو مادران دارای دو فرزند و بیشتر ایران خودرو به‌حساب می‌آید. تعداد متقاضیان این خودرو ۱۷۲ هزار نفر است و باید برای تصاحب هزار و ۵۰۰ دستگاه رقابت کنند. همین تعداد دستگاه پارس TU5 در طرح فروش فوق‌العاده ایرانخودرو با قرعه‌کشی بین ۱۰۸ هزار متقاضی تقسیم می‌شود و شانس برنده شدن شرکت‌کنندگان یک به ۷۱ است. شانس ۱۸ هزار متقاضی خرید رانا پلاس پانوراما هم برای تصاحب ۵۰۰ دستگاه عرضه شده در این دوره را باید معادل یک به ۳۶ درنظر گرفت.

شانس برنده شدن در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو

مدل  تعداد متقاضیان (هزار نفر)  ظرفیت عرضه (دستگاه) شانس برنده شدن
پارس سال سفارشی یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۰۰  یک به هزار و ۶۱
پارس TU5  دو میلیون و ۵۰۰  هزار و ۵۰۰  یک به هزار و ۷۰۰
رانا پلاس پانوراما ۴۸۵ ۵۰۰  یک به ۹۶۸
رانا پلاس ۱۷۷ ۵۰۰  یک به ۳۵۴
مجموع چهار میلیون و ۸۰۰  چهار هزار  یک به هزار و ۲۴۰


قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ایران خودرو با حضور شش درصد کل جمعیت کشور برگزار می‌شود، اما از میان حدود پنج میلیون متقاضی تنها هشت هزار نفر برنده می‌شود. شانس برنده شدن کمتر از دو دهم درصد خواهد بود. تا الان ۳۸ دوره قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده برگزار شده و بعضی‌ها به همین اندازه شانس خود را در قرعه‌کشی واگذاری و فروش خودرو امتحان کرده‌اند. کسانی که برنده می‌شوند می‌توانند با فروش خودرو در بازار آزاد تا ۵۰ درصد سود ببرند.

قیمت پارس TU5 در کارخانه ۱۷۶ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان است و در بازار آزاد آن را تا ۳۷۵ میلیون قیمت گذاری کرده‌اند. یعنی کسی که در قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ایران خودرو برنده شود، با فروش ماشین در بازار آزاد بیش از ۱۱۰ درصد سود کسب می‌کند. اختلاف قیمت رانا پلاس پانوراما در بازار آزاد و کارخانه از ۱۰۰ میلیون تومان گذشته و کسی که رانا پلاس را با قیمت ۲۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در کارخانه تحویل بگیرد، می‌تواند آن را در بازار آزاد ۳۰۱ میلیون بفروشد. این شخص ۴۰ درصد سود کسب خواهد کرد.

سود فروش خودرو‌های ثبت‌نامی ایران خودرو در بازار آزاد

خودرو قیمت نمایندگی قیمت بازار آزاد اختلاف قیمت درصد سود
پارس TU5 ۱۷۶ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان ۳۷۵ میلیون تومان ۱۹۸ میلیون و ۴۰۴ هزار ۱۱۲ درصد
رانا پلاس پانوراما ۲۲۸ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان ۳۲۹ میلیون تومان ۱۰۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان ۴۴ درصد
رانا پلاس ۲۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۳۰۱ میلیون تومان ۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۴۰ درصد

   
ایران خودرو در طرح فروش فوق‌العاده پژو ۲۰۷ دستی پانوراما و دنا توربوشارژ اتومات هم عرضه می‌کند. کسی که در قرعه‌کشی برنده ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای شود، برای آن ۲۳۶ میلیون و ۲۳۱ هزار تومان به کارخانه می‌دهد و با فروش آن در بازار آزاد به‌ قیمت ۴۰۳ میلیون تومان، حدود ۹۵ میلیون ناقابل (معادل ۴۰ درصد سود) به جیب می‌زند. این در حالی است که بازدهی سرمایه‌گذاری بورس در کل سال ۱۴۰۰ معادل چهار درصد بوده و اگر سال قبل سکه بهار آزادی جدید خریده بودید، باید ۱.۴ درصد زیان را تحمل می‌کردید. بازدهی دلار هم در تمام طول مدت سال ۱۴۰۰ زیر یک درصد بود.

طرح فروش فوق‌العاده برای خود کارخانه‌ها پرخیر و برکت است. در همین دوره اخیر از مجموع حدود پنج میلیون شرکت‌کننده، هشت هزار نفر به قید قرعه‌کشی برنده می‌شوند و باید خیلی سریع نسبت به واریز وجه اقدام کنند. اگر میانگین واریزی را ۲۰۰ میلیون تومان فرض کنیم تنها در یک دوره برگزاری قرعه‌کشی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پول روانه ایران خودرو خواهد شد.

طرح پیش‌فروش شیوه دیگری برای عرضه خودرو است. در این طرح خودرو را بین پنج ماه تا یک سال بعد از ثبت‌نام تحویل می‌دهند. سایپا در آخرین طرح فروش فوق‌العاده چهار هزار و ۲۵۰ برنده داشت، ولی تعداد برندگان در طرح پیش‌فروش اسامی ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر به‌عنوان برنده از گردونه خارج می‌شود. اگر مبلغ علی‌الحساب پرداختی توسط این گروه را ۸۰ میلیون تومان درنظر بگیریم، با عددی حدود شش هزار میلیارد تومان روبرو می‌شویم.

طرح پیش‌فروش سایپا روز سه‌شنبه ششم اردیبهشت در حالی کلید خورد که برندگان باید علی‌الحساب برای کوییک S، مبلغ ۹۲ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان، برای کوییک R دستی مبلغ ۸۹ میلیون تومان و برای ساینا S رقم ۸۵ میلیون تومان واریز کنند. بعد منتظر قرعه‌کشی بمانند تا در صورت برنده شدن تازه خودرو را حداقل پنج ماه بعد به‌شرط پرداخت مابه‌التفاوت (براساس قیمت روز تحویل) دریافت کنند. همین امروز قیمت کارخانه‌ای کوییک S، کوییک R دنده معمولی و ساینا S به ترتیب معادل ۱۸۴ میلیون، ۱۷۷ میلیون و ۱۷۰ میلیون تومان است. پس برنده‌ها باید تا زمان تحویل (دست‌کم پنج‌ماه دیگر) ۸۵ میلیون، ۸۸ میلیون و ۹۰ میلیون دیگر جور کنند.

منبع: فرارو

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.