کد خبر: ۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
پیمان حسینی گلر سابق تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از آرزویش برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی مخاطب ۲۴ به نقل از خبر ورزشی؛ دون تردید پیمان حسینی یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ساحلی در جهان است. بار‌ها و بار‌ها با درخشش در تیم‌ملی به موفقیت‌های کم‌نظیری دست پیدا کرد و عنوان‌های پرشمار فردی و تیمی در ویترین افتخاراتش به یادگار دارد.

 

آرزویم پوشیدن پیراهن پرسپولیس است

 


بیشتر بخوانید؛ واقعیت نگران‌کننده درباره سرمربی پرسپولیس!


دروازه‌بان مازندرانی مدتی است که به‌دلیل مشکلات با بعضی از اعضای مدیریتی در فدراسیون از تیم‌ملی خداحافظی کرده است، اما هنوز هم در اوج قرار دارد. حسینی در گفت‌وگویی از آخرین وضعیت خودش و یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایش که پوشیدن پیراهن پرسپولیس است، گفت. شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد، اما پیمان قبلا در سطح اول فوتبال چمنی بازی کرده، ولی با ۳۸ سال سن طبعا شانس زیادی برای بازگشت به فوتبال چمنی و حضور در تیمی مثل پرسپولیس را ندارد.

دلیل خداحافظی‌ام اختلاف با برخی در فدراسیون بود

کارشناسان اعتقاد دارند دروازه‌بانان در فوتبال می‌توانند خیلی بیشتر از بازیکنان در سایر خطوط در بالاترین سطح بازی کنند. به‌عنوان مثال به‌تازگی بوفون قراردادش را با پارما برای دو سال دیگر تمدید کرد. حسینی با ۳۸ سال سن و با این آمادگی می‌توانست حداقل دو، سه سال دیگر در تیم‌ملی فوتبال ساحلی بازی کند. او درباره خداحافظی از تیم‌ملی گفت: وقتی دیدم از من درست استفاده نمی‌شود تصمیم گرفتم در آماده‌ترین شرایط خداحافظی کنم و جای خودم را به جوان‌ها بدهم. الان ۳۸سال سن دارم و در بالاترین سطح فوتبال ساحلی دنیا برای باشگاهم در ترکیه بازی می‌کنم تیمی که جزء ۱۰ تیم برتر دنیا در رنکینگ است. درباره خداحافظی از تیم‌ملی هم تاکید می‌کنم با بعضی افراد اختلاف‌سلیقه و اختلاف‌نظر داشتم، ۱۲، ۱۳ سال در تیم‌ملی زحمت کشیدم و همراه با سایر بازیکنان بیشترین عناوین انفرادی و تیمی را به‌دست آوردیم، خاطرات خوبی با همبازیانم داشتم و حالاحالا‌ها می‌توانستم به تیم‌ملی کمک کنم، ولی خب باتوجه به شرایط موجود و افرادی که در تیم‌ملی هستند ترجیح دادم از تیم‌ملی فاصله بگیرم.

وضعیتم در آلانیا خوب است

حسینی که مدتی عضو تیم شهر موج‌سواران بود و مدت‌هاست در تیم آلانیا اسپور ترکیه دروازه‌بانی می‌کند درخصوص جدایی‌اش از موج‌سواران و وضعیت فعلی تیم ترکیه‌ای گفت: «درمورد موج‌سواران باید بگویم احساس می‌کنم دینم را نسبت به این تیم ادا کردم. همراه با این تیم در لیگ برتر بازی کردم و به فینال رسیدم، اما باتوجه به بی‌عدالتی‌ای که در سازمان لیگ بود در آن سال موج‌سواران از فینال مسابقات انصراف دادند، چون بازی پایانی در شهر بی‌طرف برگزار نشد و تیم به لیگ یک رفت. من حتی در لیگ یک هم برای این تیم بازی کردم، اما اوج ناداوری‌ها و دشمنی‌ها و مخالفت‌هایی که با تیم موج‌سواران بود، اجازه نداد این تیم لیگ برتری شود. درهرصورت من هم در لیگ برتر و هم در لیگ یک برای این تیم بازی کردم. اما درحال حاضر آماده می‌شوم تا در سال جدید برای آلانیا اسپور ترکیه در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا و جام باشگاه‌های جهان و همچنین لیگ ترکیه بازی کنم. بازی‌های ما از خردادماه آغاز خواهد شد و تا آن زمان وقت دارم بدن خودم را آماده نگه دارم. خدا را شکر در آنجا شرایطم خوب است.»

شرایط فعلی تیم‌ملی به هیچ وجه خوب نیست

دروازه‌بان لرگانی فوتبال ساحلی وضعیت فعلی تیم‌ملی را به‌لحاظ مالی خوب نمی‌داند و در این‌باره به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «تیم‌ملی درحال حاضر شرایط خوبی به‌لحاظ مالی ندارد و بسیار ضعیف است. متاسفانه لیگ بسیار ضعیفی داریم و بچه‌های تیم‌ملی از نظر مالی مشکل دارند. این بچه‌ها با هزار سختی و گرفتاری برای کشورمان مدال می‌آورند و افتخارآفرینی می‌کنند، اما پاداش‌هایشان هم پرداخت نمی‌شود! این‌ها ضعف‌هایی است که فوتبال ساحلی ما دارد و هر بار به این تیم رسیدگی شد نتایج خوبی گرفتیم.»

وی ادمه داد: «تیم‌ملی تا رنکینگ ۲ جهان بالا رفت، اما بعد تیم را به امان خدا رها کردند. فکر می‌کردند در هر شرایطی این تیم باید بهترین در دنیا باشد، اما تیم‌ملی یک سال در آسیا هم نتیجه نگرفت آن‌هم به این دلیل که اردو‌های برون‌مرزی‌اش برگزار نشد. تیم در فصل زمستان به مسابقات آسیایی رفت و همه می‌گفتند این تیم باید قهرمان شود، اما در آن سال نتیجه نگرفتیم و تا بازی‌های جام‌جهانی قبلی هم صدمه دیدیم. دو جام جهانی را به‌دلیل بی‌مسئولیتی‌ای که نسبت به این تیم شد از دست دادیم. با این حال در تیم‌ملی جوان‌های شایسته زیادی هستند که اگر به آن‌ها توجه شود نتیجه می‌گیریم.»

عاشق عابدزاده هستم، الگویم علی کریمی است

حسینی زمانی که دروازه‌بان شماره یک تیم‌ملی بود پرسپولیسی بودنش را کتمان نمی‌کرد و همیشه از علاقه‌اش به ستاره‌های این تیم به‌خصوص علی کریمی گفته است. وی در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «به‌طور حتم هر دروازه‌بانی عاشق عابدزاده است. او الگوی بزرگی برای هردروازه‌بانی محسوب می‌شود به‌خصوص برای من. علی کریمی هم اسطوره دوست‌داشتنی و محبوبی است و همه در ایران دوستش دارند. پرسپولیس و استقلال هر دو قابل احترام هستند و هر شخصی علاقه‌ای به یکی از این دو تیم دارد. من طرفدار پرسپولیس هستم و امیدوارم بتواند بازهم قهرمانی خود را تکرار کند، چون طرفدار‌های این تیم به قهرمانی عادت کرده‌اند و امیدوارم اتفاق خوبی برای پرسپولیس در آخر فصل رقم بخورد.»

لک همیشه دروازه‌بان بزرگی است

پیمان حسینی درخصوص وضعیت خط دروازه پرسپولیس در فصل‌جاری که با انتقاد‌هایی همراه بوده است، می‌گوید: «پرسپولیس همیشه مهد دروازه‌بان‌های بزرگ بود و حامد لک هم دروازه‌بان بسیار خوبی است. او مسئولیتش را به‌خوبی در این چندسال انجام داده، اما باید قبول کنیم لیگ ما فرسایشی است و گاهی اوقات بازیکنان دچار نوسان می‌شوند. با این حال حامد نشان داده گلر خوب و بزرگی است. او به تیمش بار‌ها کمک کرده است. دروازه‌بان جوانی که بازی اخیر درون دروازه ایستاد هم دروازه‌بان خوبی است، مسلما بازی اول برای هر گلری آسان نیست. به‌جای دروازه‌بان خوبی مثل لک آن هم در پرسپولیس بازی کردن سخت است. هواداران از دروازه‌بان تیم‌شان انتظار زیادی دارند. هواداران پرسپولیس هم باید از دروازه‌بان تیم‌شان حمایت کنند. چه حامد فیکس باشد و چه گوهری به‌عنوان یک گلر جوان.»

یحیی بخواهد با افتخار می‌آیم

بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال آسیا پوشیدن پیراهن پرسپولیس را بزرگ‌ترین آرزوی خودش می‌داند. وی در این باره گفت: «من در فوتبال ساحلی به همه آرزوهایم و هر آنچه خواستم رسیدم، اما یک آرزوی بزرگ دیگر هم دارم. هر دروازه‌بانی دوست دارد روزی درون دروازه پرسپولیس بایستد. تنها آرزویی که به آن نرسیدم همین بود و هر روزی که این تیم نیاز داشته باشد آماده‌ام. سال ۸۴ لیگ برتر بازی کردم و سال‌ها در شموشک نوشهر و آپادانا در لیگ یک بازی کردم و تجربه بازی در چمن را دارم. این‌ها را نمی‌گویم تا با دروازه‌بان‌های این تیم اعلام رقابت کنم. من موفقیت دروازه‌بان‌های پرسپولیس را می‌خواهم، اما اگر روزی نیاز باشد و یحیی گل‌محمدی و باشگاه پرسپولیس بخواهند برای من افتخار است تا در کنار سیدجلال حسینی و بقیه بچه‌ها باشم.»

حسینی با تاکید بر این نکته که هیچ توقع مالی هم از تیم محبوبش ندارد، گفت: «بحث مالی خنده‌دار است که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم. بازی کردن در پرسپولیس میلیارد‌ها تومان می‌ارزد و من در آن جایگاه و شرایط نیستم که بخواهم چنین حرفی بزنم و اگر هم مصاحبه داشتم و صحبت‌هایی کردم برای اینکه گلر‌های فعلی پرقدرت‌تر به کارشان ادامه دهند و حتی اگر نیاز شد و تصمیم گرفتند من هم کمک کنم بدون چشمداشت و در کمال میل در کنار دو گلر این تیم قرار می‌گیرم و چه از نظر روحی و چه از نظر فنی درخدمت تیم محبوبم هستم.»

قد بلند فقط یک فاکتور است

گلر سرشناس فوتبال ساحلی درخصوص اینکه کوتاهی قد او ممکن است دلیلی باشد تا پرسپولیس و دیگر تیم‌ها سراغش نروند، تصریح کرد: «فاکتور‌های زیادی برای دروازه‌بان خوب وجود دارد که داشتن قد بلند فقط یکی از آن‌ها است. به‌عنوان مثال پرش، موقعیت‌شناسی، بازی‌خوانی، جای‌گیری و... می‌تواند دیگر فاکتور‌ها برای یک دروازه‌بان باشد که نداشتن قد بلند را جبران می‌کند. باز هم می‌گویم هدف اصلی این مصاحبه برای افزایش سطح انگیزشی دو گلر فعلی پرسپولیس است تا بهتر و قوی‌تر کار کنند، چون هر دوی آن‌ها توانایی بهتر شدن را دارند. من آمادگی خودم را اعلام کردم، خدای ناکرده سوءتفاهمی پیش نیاید. همه خانواده بزرگ پرسپولیس و همه هواداران این تیم و همه فوتبالیست‌ها که عاشق این تیم هستند آرزویشان است برای این تیم بازی کنند و من هم یکی از آنهاهستم. در آخر برای گلر‌های فعلی پرسپولیس و همچنین برای مجموعه بزرگ پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم. ان‌شاءالله ششمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر را جشن بگیریم.»

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.