کد خبر: ۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران از واگذاری ۳۶ درصد از ۸ هزار و ۴۴۷ قلاده سگ زنده گیری شده به شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تا دی ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از ایسنا، حبیب میکائیلی با اشاره به زنده گیری ۸۴۴۷ قلاده سگ از ابتدای امسال تا دی ماه امسال، بیان کرد: از ابتدای مهر تا پایان دی ۲۸۳۲ قلاده سگ زنده گیری شده است. همچنین از ابتدای امسال نیز ۱۶۰۰ قلاده سگ عقیم سازی شده‌اند.

 

سگ‌های عقیم شده به شهروندان تحویل داده می‌شوند

 

 


بیشتر بخوانید: عقیم سازی سگ‌ها و گربه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد



مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران درباره چرایی آمار پایین عقیم سازی سگ‌ها در شهر تهران، توضیح داد: عدم منابع مالی کافی در اختیار شهرداری دلیل این موضوع است. البته حامیان حیوانات در این میان به کمک شهرداری آمده‌اند و فرآیند عقیم سازی سگ‌ها را پیش می‌برند، اما سرعت پایین است.

میکائیلی درباره وضعیت فعلی خودروی سیار عقیم سازی سگ‌ها به صورت رایگان هم گفت: یک کامیون عقیم سازی وجود داشت که درحال حاضر فعالیت نمی‌کند، اما این کامیون عقیم سازی سیار به یک حامی سپرده شده است. از دو هفته گذشته طرح عقیم سازی سگ‌ها براساس نیاز شهروندان منطقه به منطقه آغاز شده است.

به گفته وی، خودرو توسط شهرداری در اختیار حامی گذاشته شده است تا کار به صورت مشارکتی پیش رود.

مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران با بیان اینکه عقیم سازی، واکسیناسیون هاری و واگذاری سگ‌ها جزو سیاست گذاری‌های دوره جدید مدیریت شهری است، اضافه کرد: از ابتدای امسال حدود ۲۳۲۵ قلاده سگ واگذار شده است؛ تقریباً تمامی این سگ‌ها عقیم شده بودند.

میکائیلی در ادامه عنوان کرد: عقیم سازی سگ‌ها به منزله همان تعریف اصطلاح دامپزشکی «تله جلوگیری از افزایش جمعیت حیوانات» است که باعث می‌شود اگر سگ عقیمی در محلی رها شود، دیگر تولید مثل نداشته باشد و جمعیت سگ در آن محله افزایش نیابد.

وی ضمن اشاره به ورود حدود ۹۷۰۰ سگ به آرادکوه در سال گذشته، بیان کرد: درحال حاضر ۶۵۰۰ سگ وارد آراد کوه شده؛ یعنی حدود ۳ هزار قلاده سگ کمتر وارد شده است که یعنی عقیم سازی و واگذاری سگ‌ها طرح نتیجه بخشی است.

مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران در ادامه تأکید کرد: اگر علاوه بر شهرداری تهران، شهر‌های اقماری تهران هم عقیم سازی سگ‌ها را انجام دهند، در مدت سه سال آینده موضوع افزایش جمعیت حیوانات و هاری سگ‌ها حل خواهد شد.

میکائیلی درباره راهکاری برای افزایش عقیم سازی سگ‌ها، توضیح داد: اگر پرداخت منابع مالی به پیمانکار به صورت مقرر و ماهیانه صورت گیرد، روند عقیم سازی سگ‌ها سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت. زمانی‌که شهرداری به صورت جدی وارد عمل می‌شود دیگر حامیان هم در کنار شهرداری قرار می‌گیرند.

ورود سگ‌های اطراف تهران به مناطق شهر

وی با اعلام اینکه بیشتر سگ‌هایی که وارد آرادکوه می‌شوند برای تهران نیستند، افزود: سگ‌های اطراف و حاشیه مناطق هم مرز شهر تهران وارد آرادکوه می‌شوند. شهر‌های اقماری به دلیل کمبود امکانات عقیم سازی، سگ‌های خود را در چیتگر، کوهسار، مناطق ۲۰، ۱، ۴ و ... رها سازی می‌کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران در پایان گفت: برای مثال ماه گذشته ۴۰۰ قلاده سگ در تهران رها سازی شده بود؛ این موضوع باعث می‌شود که منابع داخلی شهر تهران هم صرف سگ‌های اطراف شود و منابع تهران هدر رود.

برچسب ها: سگ تهران حیوان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
برگزیده
حکم توماج صالحی اعدام است title
وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.