کد خبر: ۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: درس بزرگ امام راحل برای ما این بود که به فهم مردم اعتماد کنیم و بدانیم که نمی توان آنان را فریب داد و حتی اگر در موضوعی نقطه مبهمی وجود داشته باشد حقایق روزی برای همگان عیان خواهد شد.

به گزارش سایت جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی(تدابیر) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی شنبه شب در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان رسانه ای کشور در حسینیه جماران با تأکید بر اینکه انتخابات امسال به هیچ بهانه نباید مورد غفلت واقع شود، افزود: همه کسانی که نسبت به برخی روندها گله و شکایت دارند باید در آینده اعتراض خود را دنبال کنند، ولی این هفته باید در میان همین بزرگواران حاضر به انتخاب بهترین و لایق ترین افراد اقدام کنند.
وی شرکت در انتخابات را هم یک وظیفه و هم یک حق خواند و اظهار کرد: حضور در انتخابات یک وظیفه نسبت به گذشتگانی است که باید دین آنها را ادا کنیم و زحماتشان را پاس بداریم تا از این طریق اجازه ندهیم انقلاب و ارزش هایی همچون دین داری، مردمسالاری، ظلم ستیزی، حق مداری، صداقت، اعتلای نام اسلام و ایران و... که آنها برایش تلاش کردند، به تعبیر امام به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
وی تأکید کرد: شرکت در انتخابات ادای دین نسبت به امام و شهدا است.
یادگار امام راحل همچنین شرکت در انتخابات را یک وظیفه نسبت به مردم امروز کشور خواند که با انتخاب صحیح، معیشت، آرامش و امنیت بیشتر و بهتری پیدا می کنند و افزود: امروز مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و گرانی از یکسو و تبعیض و اجحاف و حق کشی ازسوی دیگر و اعتیاد و ناهنجاری های فرهنگی از جهت سوم، جامعه را آزار می دهد.
سید حسن خمینی گفت: با رأی و انتخاب صحیح می توانیم در مسیر حل این مشکلات گام برداریم و بنابراین قهر با صندوق های رأی حتی اگر خود را محق بدانیم راه حل نیست و به استدامه اشتباه می انجامد.
یادگار امام راحل در ادامه، با ابراز نگرانی نسبت به اینکه امروز جهات دینی در جامعه کمرنگ شده و باید ظواهر دینی را هم پاس بداریم، شرکت در انتخابات را انجام وظیفه نسبت به نسل های بعدی نیز دانست و یادآور شد: قافله تمدن بشری با شتاب حرکت می کند و هر اشتباه امروز، ما را به پله های متعدد عقب می راند.
وی هشدار داد: اشتباه ما خدای نکرده می تواند امنیت کشور را که امروز در سطح خوبی است به خطر اندازد و طمع دشمنان را برانگیزد؛ لذا در قضیه حضور در انتخابات، نسبت به نسل آینده نیز وظیفه داریم.
سید حسن خمینی سپس با اشاره به اینکه انتخاب حق ماست و نباید نسبت به حق خود بی تفاوت باشیم، اظهار کرد: کسی که حق خود را نمی ستاند، مجبور به پذیرش ظلم می شود؛ بنابراین حق را باید شناخت و عاقلانه بر وجود و مطالبه آن پای فشرد.
وی افزود: چشم پوشی نسبت به حق شخصی اگر منجر به این شود که دیگران اصل آن حق را نفی کنند، گناه است و به هیچ عنوان مصداق کرامت و بزرگی نیست.
یادگار امام راحل با تأکید بر اینکه انتخابات هفتم اسفند به هیچ بهانه نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: همه کسانی که نسبت به روند این انتخابات گله و شکایت دارند باید در آینده اعتراض خود را دنبال کنند، ولی این هفته باید در میان همین بزرگواران حاضر به انتخاب بهترین و لایق ترین افراد اقدام کنند.
وی همچنین در پاسخ به سخنان برخی حضار در خصوص موضوع عدم امکان حضور در انتخابات خبرگان، گفت: در مورد مسائل گذشته در فرصتی مناسب می توان به تفصیل سخن گفت، اما امروز نگاه من به آینده است و در این راستا آنچه باید مورد توجه ما باشد انتخابات هفتم اسفند است که اهمیت بالایی دارد.
سید حسن خمینی تأکید کرد: باید به کسانی رأی دهیم که وظیفه امروز و فردای خود را بشناسند، نسبت به دیروز جامعه اسلامی احساس دین کنند، حق را پاس بدارند و به هیچ بهانه ای چشم بر روی ظلم و اجحاف نبندند.
سید حسن خمینی در پایان از مردم خواست در هر جایی که به این مهم اقدام می کنند، به تمام ظرفیت رأی دادن توجه داشته باشند.
در ابتدای این دیدار چند تن از اصحاب رسانه دیدگاه های خود را با یادگار امام در میان گذاشتند.
پیش از آغاز دیدار نیز حضار نماز مغرب و عشاء را به امامت یادگار امام اقامه کردند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.