کد خبر: ۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، "حجت الاسلام و والمسلمین حسن روحانی" رئیس جمهور ،امشب در گفتگوی تلویزیونی که با مردم سخن می گفت با بیان این که ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی را به مردم عزیز تبریک عرض می نمایم اظهار داشت: خداوند را برای همه نعمت هایی که به ملت ما ارزانی داشته از پیروزی انقلاب اسلامی تا پیروزی در دفاع مقدس و موفقیت های اخیر در صحنه مذاکرات هسته ای را شاکریم

وی با بیان این که همچنین به مردم عزیزمان شرایط نو در تعامل با جهان و شرایط جدید برای فعالیت تمام کوشش گران در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را تبریک عرض می کنم افزود: امیدواریم ملت ما در همه صحنه ها سرافراز باشد و همگی بتوانیم از فرصتی که به وجود آمده استفاده کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در ایام خاطره انگیز دهه فجر سال 57 شما یکی از همراهان حضرت امام در پاریس بودید از حال و هوای آن روزها به ما بگویید گفت: در ایامی که در محضر امام در نوفل لوشاتو بودم شاهد مجد و عظمت ملت ایران و احترام تمامی جهانیان برای رهبر کبیر انقلاب بودم.

وی افزود: صف های  طولانی خبرنگاران، اجتماعات مردم و دانشجویان از کشورهای مختلف که به دیدن امام می آمدند از روزهای فراموش ناشدنی بودند.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با بیان این که سفر اخیر بنده هم در بهمن ماه اتفاق افتاد که من باز هم شاهد عظمت ملت ایران بودم تصریح کرد:  یکی از اهدافی که از ابتدای دولت یازدهم  دنبال کردم نشان دادن چهره واقعی ملت بزرگ به جهانیان بود.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: در سالیان گذشته ظلم بزرگی از سوی صهیونیست ها و دشمنان ما  نسبت به این ملت شده بود و آن ها چهره خشنی را از ملت بزرگ ایران ترسیم کرده بودند. چهره مخوفی که موجب شده بود ایران هراسی در دنیا به وجود آید.

 روحانی گفت: ملت ایران ملتی با اخلاق و با مدارا و تحمل بالا هستند  و انقلاب اسلامی ما هم تنها انقلابی بوده که بدون جنگ خیابانی و خون ریزی که در اکثر انقلاب ها روی می دهد، شکل گرفت.

رئیس جمهور افزود: کدام ملت را سراغ دارید که گل را در تفنگ افرادی می گذارد که به سمت آن ها گلوله شلیک می کند.

وی تاکید کرد: مردم ما گل را به جای گلوله انتخاب کردند و باعث شدند که مخالفین انقلاب هم جذب مردم شوند.

روحانی در ادامه تصریح کرد: امروز چهره واقعی مردم که ملتی اهل مدارا و منطق هستند و تهدیدی برای هیچ کس محسوب نمی شود و کسانی هستند که می توانند ثباتی برای منطقه باشند را به جهانیان نشان دادیم.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: دنیا امروز به گونه ای دیگر به ملت ایران نگاه می کند و چهره واقعی این ملت در جهان آشکار شده است و این یکی از موفقیت های ملت و دولت خدمتگزار بوده است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که بعد از اجرایی شدن برجام شما گفتید ما به بسیاری از اهدافی که مد نظرمان بود دست پیدا کردیم این اهداف را برای ما مشخص کنید اظهار داشت: همه تلاش ها برای این بود که آن حصاری را که بدخواهان ما دور کشور به وجود آورده بودند را از بین ببریم.

وی اضافه کرد: خیلی وقت ها دشمنان این ملت می خواستند دیگران را نیز برای فشار آوردن به ایران همراه کنند که ناموفق ماندند.

 روحانی با بیان این که در سال های اخیر برخی از کشورها به اصطلاح خودشان مدعی بودند که توانسته اند کشورهای دیگر را برای فشار آوردن به ایران همراه کنند یادآور شد: در فعالیت های بانکی بحث این نبود که غرب با ما کار انجام نمی دهند بلکه بسیاری از همسایگان و دوستان ما نیز حاضر نبودند با ما کار کنند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: در بحث نفت اگر می خواستیم یک بشکه اضافه تر بفروشیم دوستان و کشورهای منطقه خریداری نمی کردند.

روحانی گفت: دشمنان ما موفق شده بودند حصاری را بر مبنای ادعاهای غیرواقعی درست کنند که ایران تهدید است و ما تلاش کردیم این دیوار مخوف را برداریم تا راه برای فعالیت و زندگی مردم باز شود.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به این که یکی از اهداف برجام قرار گرفتن مردم در رفاه بود تاکید کرد: رفاه و معیشت مردم یکی از اهداف مهم ما بود که به خاطر آن در برجام به دنبال رفع شدن تحریم ها بودیم.

روحانی با بیان این که ما نیاز به صادرات و واردات تعامل با جهان داریم گفت: معنای تعامل این نیست که همه مشکلات ما با آن حل می شود بلکه یکی از شرایط تعامل با جهان است ما باید اساس کار را در داخل دنبال کنیم تا بتوانیم موانع را از پیش پای مردم برداریم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما با فرجام برجام یک شرایط نو را در شرایط اجتماعی به وجود آوردیم.

وی افزود: برای پیشرفت در تمامی زمینه ها ما نیازمند امید مردم هستیم چرا که اگر امید باشد می توانیم بر همه مشکلات فائق شویم.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: ملت ما به دلیل ایستادگی در طول سال های گذشته باعث موفقیت در مذاکرات اخیر شدند.

روحانی با بیان این که رهنمودهای مقام معظم رهبری در این مسیر راهگشای ما بود تصریح کرد: همه قوا هم دست به دست هم داده اند تا همه این کار در کنار هم قرار گرفت و اینک شرایطی به وجود آمده که ما باید از آن بهترین استفاده را کنیم.

روحانی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که آیا می توان فرصتی تعیین کرد که مردم اولین تاثیر اجرای برجام را در زندگی ببینند گفت: امید ما  و چشم ما به مردم است و دولت معتقد نیست که خود بازیگر اصلی در صحنه اقتصادی است بلکه دولت یک یاری گر است و یکی از شعارهای ما این بود که کار را به کارگزاران بسپاریم و این مردم هستند که مسئولین را برگزیده و در برابر بیگانگان ایستادگی می کنند.

رئیس جمهور افزود: موانعی بر سر راه بود و دولت قرار بود که این موانع را بردارد و ما آن موانع را در برجام برداشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که تحریم مشکلاتی که ایجاد کرده 40 درصد بوده و 60 درصد آن مربوط به مسائل داخلی می شود اظهار داشت: امروز اشتیاق دنیا را برای تعامل با ایران مشاهده می کنیم و ما کاملاً می بینیم که دنیا احساس می کند در ایران ثبات وجود دارد بنابراین آن چه من می توانم به ملت ایران قول بدهم این است که دولت حمایت خود را از کارگزاران انجام دهد به عنوان مثال در همین سفر اخیر اروپا دیدید که اعضای هیئت دولت بسیار کم بودند و جمعیت اصلی مربوط به کارآفرینان بود و شاید این اولین بار است که رئیس جمهور یک کشور به کشور دیگری سفر می کند که از صنعت گران و کارآفرینان در آن هیئت ضیافت شام حضورداشته باشند.

رئیس قوه مجریه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که این باز شدن درها به روی دنیا برای به دست آوردن بازارهای دنیا است یا این که ممکن است صرفاً یک مصرف کننده باشیم ؟ گفت:  بعد از برجام خطری که وجود دارد این است که به شیوه سابق بازگردیم و در گذشته شیوه ما این بود که نفت بفروشیم و با واردات کشور را اداره کنیم.

روحانی تاکید کرد: در کنار کاهش قیمت نفت می توان فرصتی را دید که ما کم کم از اعتیاد وابستگی به نفت فاصله بگیریم که دیدید در بودجه سال اینده تکیه ما به صادرات غیرنفتی است.

 رئیس جمهور در پاسخ به این سوال مبنی بر این که اگر قیمت نفت پایین نمی آمد ما به سمت عدم وابستگی به درآمد نفتی می رفتیم؟ گفت: دوران جنگ باعث شد تا سریع تر خیلی چیزها را بسازیم و امروز طبق برنامه ای که مقام معظم رهبری فرموده اند ما باید قدم به قدم از تکیه به نفت فاصله بگیریم اما فشارها باعث شد تا این فاصله گیری و پیشرفت در این زمینه تسریع شود و نباید بگذاریم که با بازگشت قیمت نفت ما نیز به حالت قبل بازگردیم.

وی ضمن تشریح سفرهای اخیر رئیس جمهوران دیگر کشورها به ایران گفت: اوایل آذر ماه رئیس جمهور روسیه به تهران آمد و پس از آن شاهد حضور رئیس جمهور چین در اوایل بهمن ماه به ایران بودیم پس از آن نیز من سفری به اروپا داشتم و در این بین ده ها هیئت تجاری به کشورمان آمدند که در کنار تمامی این ها باید بگویم ما نمی خواهیم نگاهی به سمت غرب داشته باشیم بلکه باید از مزیت همه کشورها استفاده کنیم همچنین برای ما رابطه با آسیا بسیار مهم است به عنوان مثال در سفر رئیس جمهور چین به ایران یک قرارداد 25 ساله را به امضا رساندیم و در سفر رئیس جمهور روسیه نیز تصمیمات مهمی پیرامون منطقه گرفتیم در حالی که شکل این تصمیم گیری ها در گذشته با امروز بسیار متفاوت است.

رئیس قوه مجریه افزود: امروز سرمایه به کشور ما می آید و پس از 30 درصد آن صادر خواهد شد در حالی که در گذشته شاهد چنین روندی نبودیم.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا طی این سفرها خط تولیدی خریداری شده است که فقط به عنوان یک مصرف کننده مطرح نباشیم اظهار داشت: نگاه دنیا به ایران یک نگاه بلند مدت است به عنوان مثال بحث قرارداد با فرانسه قرارداهایی 16 ساله یا بیست ساله است همچنین قرارداد خرید هواپیما یک قرارداد 16 ساله است و ما در گذشته برای خرید هواپیما از پول نفت استفاده می کردیم در حالی که اکنون روش این گونه است که ابتدا هواپیما وارد ایران شده و بخشی از درآمدش را به عنوان اجاره پرداخت می کند و پس از 8 سال با هول همین اجاره ها هواپیما برای خود ما می شود.

رئیس جمهور با بیان این که یکی از راه های اشتغال فعال کردن بخش خدمات است و یک بخش از خدمات نیز بحث توریسم محسوب می شود گفت: فرانسه در سال گذشته 83 میلیون توریست در یک سال داشته در حالی که  جاذبه توریستی ایران از لحاظ تاریخی بیش از فرانسه است لذا باید صنعت توریست در کشور را اصلاح کرد.

وی اضافه کرد:  بخشی از صنعت توریست مربوط به ساخت هتل ها، راه ها، راه آهن و بخشی نیز مربوط به حمل و نقل هوایی است که باید آن ها را سامان دهیم ضمن این که شرایط امروز ما برای حرف زدن با دنیا  و معاملات اقتصادی ما با گذشته کاملاً متفاوت است.

رئیس قوه مجریه با بیان این که امروز ما از برجام عبور کردیم و به نظرم از تحریم نیز عبور کردیم گفت: دیگر امروز بحث ها باید برای سازندگی و آینده کشور باشد البته اشکالی ندارد که نقد و انتقاد هم مطرح شود اما باید انتقادها دلسوزانه باشد و برای بهتر شدن کشور راه حل ارائه گردد.

روحانی خاطر نشان ساخت: امروز روز کوشش عمومی ما برای ساختن کشور است، امروز روز تعامل با جهان برای ساختن ایران است البته این به این معنی نیست که اقتصاد ما تنها با تعامل با خارج اصلاح می شود بلکه 60 درصد این بحث مربوط به داخل و 40 درصد مربوط به تعامل با خارج از کشور است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در راستای بهبود اقتصاد کشور باید محیط کسب و کار را بهبود ببخشیم، شرایط بانکی ، بیمه ای و گمرکی خود را اصلاح کنیم ضمن این که باید با فساد به طور جدی نیز مقابله کنیم بنابراین همه باید دست به دست هم بدهیم تا ایران ساخته شود.

وی با بیان این که امروز امید مردم و امید دولت به این مردم و آینده کشور  از هر زمان دیگر بیشتر است گفت: با امید به خدا می توانیم دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم هم اشتغال جوانانمان را مدیریت کنیم و هم رشد و توسعه در کشور ایجاد کنیم و هم بتوانیم با کشورهای منطقه و حتی کشورهای بزرگ رقابت کنیم.

رئیس قوه مجریه با بیان این که در راستای تحول اقتصادی باید از تجربه کشورهایی چون چین استفاده کنیم گفت: تمام کشورهایی که در بخش اقتصادی موفق شده اند توانسته اند سرمایه خارجی و فناوری را جذب کنند و بازار به دست آوردند ما نیز باید مشارکت کنیم و بازار خارجی به دست آوریم و با مشارکتمان اشتغال ایجاد کنیم.

روحانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا طرف مقابل قراردادهای ما پذیرفته اند که کالاهای صادراتی و تولیدی ایران را بپذیرند نیز اظهار داشت: بر اساس قراردادهای جدید ما حداقل 30 درصد صادرات را خواهیم داشت.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما اگر می خواهیم امروز سرمایه دار خارجی به کشور بیاید و با سرمایه گذار و صنعت گر داخلی ما مشارکت کند باید تسهیلات را فراهم کنیم تا از صادرات آن کالا به خارج و بخشی از مصرف کالا در داخل اقساط پرداخت شود و ما مالک شویم.

وی همچنین در خصوص ضرورت خرید هواپیماهای A380 نیز اظهار داشت: هواپیماهایی که قرارداد آن ها بسته شده 140 فروند است که از این تعداد 12 فروند هواپیمای A380 است که 7 فروند آن را ما می توانیم با انواع دیگر هواپیماها تعویض کنیم بنابراین 5 فروند قرارداد بسته می شود که این هواپیماها نیز در سال های بعد تحویل ما می گردد.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد:با توجه به این که ما مسافرت های طولانی نیز داریم یا باید برای انجام این مسافرت ها به سراغ کشورهای دیگر برویم یا باید از همین شرکت هواپیما خریداری کنیم ضمن این که این هواپیما جز هواپیماهایی است که بسیاری از کشورها آن را در اختیار دارند و مورد نیاز ما نیز است.

روحانی همچنین یادآور شد: تعداد این هواپیما بسیار کم است ضمن این که اولین هواپیمایی نیست که در اختیار ما قرار می گیرد.

رئیس جمهور با بیان این که قراردادهای ما فقط مربوط به هواپیما نیست گفت: برای این که خودروهای فرسوده از صحنه حمل و نقل کشور خارج شود از صنعت داخلی و خارجی استفاده می کنیم ضمن این که برای راه آهن نیز برنامه های وسیعی داریم و باید عنوان کنم که در زمینه ریلی سرمایه گذاری ما خیلی بیشتر از صنعت هوایی است.

وی همچنین در خصوص بحث اشتغال نیز اظهار داشت: اشتغال با رونق اقتصادی ایجاد می شود و راه دومی وجود ندارد و برای رونق اقتصادی هم باید از توان داخلی استفاده کرد و هم باید از منابع خارجی استفاده کنیم.

رئیس قوه مجریه در ادامه برنامه با اشاره به این که امیدوارم تورم در بیکاری به 8 برسد گفت: ممکن است تورم 8 درصدی محقق شود.

روحانی با اشاره به این که در رشد و توسعه اقتصادی سال آینده به رقم 5 درصد دست خواهیم یافت خاطر نشان کرد:  هدفمان در این است که به سمت تک رقمی شدن نرخ بیکاری پیش برویم اما حفظ این وضعیت کار آسانی نیست زیرا سالانه 1 میلیون نفر به بیکارانمان اضافه می شود.

رئیس جمهور با اشاره به این که در ده سال گذشته هزار میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم تصریح کرد: اشتغال خالصمان تقریباً صفر بود.

وی با اشاره به این که رشد سرمایه گذاریمان خوب نبود گفت: تقریباً رشد سرمایه گذاری نزدیک به سفر بود.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر این باید رشد اقتصادی و سرمایه ای داشته باشیم بیان کرد: یکی از اهداف ما این است که باید به دنبال ایجاد اشتغال در کشور باشیم.

روحانی با اشاره به این که رئیس جمهور فرانسه به طور رسمی اعلام کرد که هدف برای کار با ایران و سرمایه گذاری در کشورمان  ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی است.

رئیس جمهور با اشاره به این که اگر برای سال آینده 1 میلیون شغل ایجاد کنیم باز باید اظهار داشت که با این وضعیت معلوم نیست که اشتغال پایین آید.

وی با تاکید بر این که هدفمان تک رقمی کردن بیکاری است افزود: باید بتوانیم بیکاری را در طول یک سال آینده نگه داریم و نگه داشتن وضعیت کار بزرگی است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به این که در برخی از زمینه ها از جمله دانش پیشرفته های تک، بیوتکنولوژی، هوافضا، نانو اقدامات خوبی در کشور انجام شده است افزود: فناوری داخلی کشور زمینه بسیار خوبی برای جذب فناوری های خارجی دارد.

روحانی با اشاره به این که شرکت های دانش بنیان و صنعت از آمادگی لازم برخوردار هستند گفت: نظرات جوانان در همه زمینه ها از جمله اقتصاد، آسیب های اجتماعی، رشد فرهنگی اعتماد به نفس ملی را مورد توجه قرار می دهیم و باید از ایده جوانان، اساتید دانشگاه و دانشمندان استفاده کنیم

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون همکاری با کشورهای همسایه، منطقه و آمریکایی گفت: رابطه خوبی با هند، چین، کره و ژاپن داریم لذا با همه کشورهای آسیایی رابطه خوبی را برقرار می کنیم و از سوی دیگر با کشورهای آفریقایی هم به دنبال ایجاد همین رابطه هستیم.

رئیس قوه مجریه با بیان این که کشورهایی آفریقایی از مزیت های خوبی برخوردار هستند افزود: مشکلی برای حضور کارآفرینان ایالت متحده به ایران برای انتقال دانش و سرمایه نداریم.

روحانی با اشاره به این که حوزه آسیا برایمان اهمیت خاصی دارد اظهار داشت: در دوران تحریم با برخی کشورها به طور نسبی رابطه خوبی داشتیم لذا نمی خواهیم با کسی تسویه حساب کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به این که دوستان گذشته خود را نباید فراموش کنیم گفت: باید قدردان کسانی باشیم که در روزهای سختی کشورمان ما را یاری کردند.

وی با اشاره به این که نباید گذشته را از یاد برد افزود: باید نگاهمان به فرصت های پیش رو باشد این در حالی است که برخی رفتار خوبی با ما نداشتند اما اگر در صدد جبران هستند می توانند حس همجواری، همسایگی، برادری و مسلمانی خود را ثابت کنند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به این که کشورهای اسلامی تنش را دوست ندارند ادامه داد: برخی رفتارهای بسیار بدی با ما کردند لذا رفتار آن ها منطبق با حس همجواری و همسایگی نبود لذا اگر روزی تنبه پیدا کردند و از تنش آفرینی در منطقه دست برداشتند ملت ایران می تواند گذشت کند.

روحانی با بیان این که اگر موردی نیاز به برخورد قاطع داشته باشد اقدامات لازم را انجام می دهیم گفت: دوستی و مهر یک طرفه امکان پذیر نیست لذا اگر کشوری بخواهد به منافع مان ضرری برساند پاسخ قاطع می دهیم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که کشورهای منطقه باید مصالح منطقه را در نظر بگیرند عنوان کرد: ما به دنبال این نیستیم که قدرت فائقه منطقه باشیم لذا ما به دنبال منطقه ای قدرتمندی هستیم

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون گروه های تکفیری و تروریستی گفت: کشورهایی دانسته و نادانسته به تروریست ها کمک می کنند این در حالی است که باید تمامیت ارزی همه کشورهای منطقه حفظ شود.

رئیس قوه مجریه با بیان این که آینده کشورها بر عهده مردم آن کشورها است گفت: برای مبارزه با تروریسم از آمادگی لازم برخوردار هستیم و همچنین برای آتش بس آماده کمک هستیم.

روحانی ادامه داد: آینده سوریه و حل مسائل این کشور را در مسیر مذاکرات سیاسی می بینیم به طوری که با قدرت نظامی مسائل این کشور به سرانجام نمی رسد.

رئیس جمهور با تاکید بر این که باید از طریق سیاسی مسائل سوریه را حل کرد گفت: ملت ایران در کنار مردم سوریه است

 وی با اشاره به این که میان مبارزه و تروریست اختلاف نظرهایی وجود دارد افزود: برخی کشورها این گروه ها را تروریست می دانند و برخی دیگر آن ها را تروریست نمی دانند و این اشکالی است که باید درست شود.

رئیس قوه مجریه با بیان این که علاقه ای به ایجاد تنش بین کشورهای منطقه نداریم افزود: ما با روسیه  و ترکیه روابط خوب و نزدیکی داریم لذا تنش میان این دو کشور بسیار خطرناک است.

روحانی با تاکید بر این که ادامه تنش به نفع منطقه و سوریه و ترکیه نیست افزود: کشورهایی هستند که به دنبال ایجاد تنش بین کشورهای دیگر هستند پس باید اذعان داشت که تنش به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست

رئیس جمهور در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا عنوان کرد: باید همه مشکلات زیست محیطی را حل کنیم بنابراین راجع به محیط زیست اهتمام ویژه ای داریم.

وی یکی از مسائل آلودگی هوا را در کلان شهرها را خودروهای فرسوده دانست و عنوان کرد: باید وسایل گرمایشی خانه ها اصلاح شود.

رئیس قوه مجریه با اشاره به این که دولت به 90 هزار خودرو فرسوده کمک بانکی می کند ادامه داد: خودروهای فرسوده مشکلاتی را در مسائل زیست محیطی آلودگی هوا ایجاد کرده اند

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
هیس... پوران درخشنده با شبکه خانوادگی می‌آید! title
پوران درخشنده کارگردان “هیس دختر‌ها فریاد نمیزنند” به دنبال ساخت فیلمی دوملیتی و سریالی ملودرام برای شبکه خانگی است.
سمی با خاصیت زیبایی! title
بوتاکس معمولا درمان اول برای میگرن نیست و کسی که دچار میگرن است، لازم نیست یا هیچ اولویتی ندارد که از همان ابتدا به فکر بوتاکس باشد.
برگزیده
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد