کد خبر: ۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی، جریانی است که بر اساس گفتمان تدبیر و توسعه با رویکرد اعتدالگرایانه در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر پایه اعتقاد نهادین به اصول انقلاب اسلامی و حرکت در چارچوب قانون اساسی کشور و احترام به اراده و تصمیم ملت ایران در راستای ...

بسم ا... الرحمن الرحیم

وکذلک جعلناکم امه وسطا لتکونواشهداء علی الناس

( آیه 143 سوره بقره )

"منشور"

جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی، جریانی است که بر اساس گفتمان تدبیر و توسعه با رویکرد اعتدالگرایانه در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر پایه اعتقاد نهادین به اصول انقلاب اسلامی و حرکت در چارچوب قانون اساسی کشور و احترام به اراده و تصمیم ملت ایران در راستای دستیابی به توازن پایدار مبتنی بر رهیافت نوین در حیات سیاسی و اجتماعی کشور، برای سربلندی و عزت مردم ایران در سطح جهان به عنوان جامعه ای پویا و ملتی توانمند با تکیه بر هویت ایرانی قدرتمند تشکیل یافته است.

این جبهه با سرلوحه قراردادن این فراز از وصیت نامه سیاسی - الهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) :

((به ملت عزيز ايران توصيه مي كنم كه نعمتي كه با جهاد عظيم خودتان و خون جوانان برومندتان بدست آورديد همچون عزيزترين امور قدرش را بدانيد و از آن حفاظت و پاسداري نماييد و در راه آن كه نعمتي عظيم الهي و امانت بزرگ خداوندي است كوشش كنيد و از مشكلاتي كه در اين صراط مستقيم پيش مي آيد نهراسيد كه :ان تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم» و در مشكلات دولت جمهوري اسلامي با جان و دل شريك و در رفع آنها كوشا باشيد و دولت و مجلس را از خود بدانيد و چون محبوبي گرامي از آن نگهداري كنيد و به مجلس و دولت و دست اندركاران توصيه مي نمايم كه قدر اين ملت را بدانيد)) و رهنمود ارزشمند مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت ا... خامنه ای (مدظلله العالی) که: << پناه بر خدا از آن روزی که کسانی مسئولیت هایی را در کشور به عهده بگیرند در حالی که فهم سیاسی ندارند و قادر به تشخیص امواج سیاسی دنیا نیستند>> بدینوسیله راهبردها و خط مشی های خود را به شرح ذیل در 12 بند اعلام می دارد:

1- تلاش در جهت گسترش و توسعه مشارکت های مردمی با رویکرد اعتدال گرایانه

2- تلاش در جهت توسعه سیاسی و فرهنگی

3- تلاش در جهت گسترش و توسعه عدالت اجتماعی

4- تلاش در جهت توسعه و رشد اقتصادی

5- تلاش در جهت تقویت همدلی، وفاق و وحدت ملی در راستای امنیت پایدار

6- نهادینه سازی جامعه مدنی مبتنی بر مردم سالاری دینی

7- همکاری با سازمان های مردم نهاد برای رسیدن به اهداف گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، و اجتماعی در جهت ارتقاء رفاه عمومی، دفاع از حقوق شهروندی و صیانت از محیط زیست

8- کمک به افزایش کارایی و ظرفیت نظام سیاسی و فرهنگی کشور در تبیین و مدیریت تعارض رفتارهای سیاسی احزاب و تشکل سیاسی و نهادهای حکومتی

9- همکاری با احزاب، تشکل ها و گروه های سیاسی همسو در قالب جبهه فراگیر تدبیر و توسعه با رویکرد گسترش مواضع اعتدال گرایانه در امور سیاسی

10-گسترش آگاهی های سیاسی با هدف رسیدن به بلوغ سیاسی و فرهنگی جامعه با رویکرد احترام به عقاید مخالف، نقد پذیری و مشارکت پذیری

11- استفاده بهینه از ظرفیت های ثروت ملی در راستای توسعه همه جانبه و شکوفایی اقتصادی با تاکید بر مدیریت توسعه سرمایه انسانی، تولید برنامه های توسعه ای دانش محور، افزایش بهره وری و ارتقاء سطح زندگی شهروندان

12-نیل به سوی جامعه ای پایدار مبتنی بر معنویت، عدالت و آزادی


آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
برگزیده
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند title
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.