کد خبر: ۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
میزان بدهی و زیان انباشته خودروسازان کشور به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این رقم ۲۰ برابر کل درآمدهای نفتی پارسال ایران است. با این حال همچنان آنها طرح پیش‌فروش با قیمتی ارزان‌تر از بازار را ادامه می‌دهند تا به عده‌ای رانت خرید خودرو برسد.

میزان بدهی و زیان انباشته خودروسازان کشور به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این رقم ۲۰ برابر کل درآمد‌های نفتی پارسال ایران است. با این حال همچنان آن‌ها طرح پیش‌فروش با قیمتی ارزان‌تر از بازار را ادامه می‌دهند تا به عده‌ای رانت خرید خودرو برسد.

ثبت‌نام یارانه جدید خودرو آغاز شد
به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از تجارت‌نیوز، نه مردم از قیمت خودرو رضایت دارند، نه خودروساز از وضعیت فعلی و نه مسئولان که وعده ارزانی داده‌اند و هنوز قیمت‌ها روندی صعودی دارند.

طبق آخرین اعلام وزیر صمت، میزان بدهی و زیان انباشته خودروسازان کشور به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این رقم ۲۰ برابر کل درآمد‌های نفتی پارسال ایران است. با این حال همچنان آن‌ها طرح پیش‌فروش با قیمتی ارزان‌تر از بازار را ادامه می‌دهند تا به عده‌ای رانت خرید خودرو برسد.

ایران‌خودرو، طرح فروش هفت محصول خود را با موعد تحویل یک‌ساله از امروز سه‌شنبه هفتم دی به مدت سه روز به اجرا می‌گذارد. با توجه به ارزانی این خودرو‌ها نسبت به بازار به نظر می‌رسد این بار نیز قرار است یارانه‌ای توسط خودروسازان به عده‌ای خاص داده شود.

دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک، تارا دستی، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، دناپلاس توربوشارژ دستی، راناپلاس، راناپلاس سقف شیشه‌ای و سورن پلاس، هفت محصولی هستند که هنگام ثبت‌نام یارانه ایران خودرو عرضه می‌شوند.

طبق اعلام گروه خودروسازی ایران خودرو، موعد تحویل خودرو‌ها از آذر تا دی ۱۴۰۱ تعیین شده است. مشتریان برای ثبت‌نام نهایی از طریق قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهاد‌های ناظر، شنبه ۱۱ دی تعیین می‌شوند.

مراسم قرعه‌کشی راس ساعت ۱۰ این روز از طریق سایت اینترنتی ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir به صورت زنده پخش خواهد شد.

متقاضیان ثبت نام یارانه ایران خودرو  می‌توانند در زمان تعیین شده، از طریق سایت فروش اینترنتی این شرکت به نشانی esale.ikco.com، اقدام کنند.

مراحل ثبت‌نام تا واریز وجه قرعه‌کشی ایران خودرو

مرحله اول: متقاضی، با وارد نمودن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت‌نام وارد می‌شود و خودرو را انتخاب می‌کند.

مرحله دوم: در پایان فرآیند ثبت‌نام به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

مرحله سوم: مراسم قرعه‌کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود.

مرحله چهارم: فهرست منتخبین قرعه‌کشی، حداکثر سه روز پس از پایان ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام‌
می‌شود و متقاضی باید با مراجعه به سایت، از وضعیت ثبت‌نام خود مطلع شود.

مرحله پنجم: فرد انتخاب شده، بایدظرف به مهلت سه روز وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس: ir.ikco.esale واریز نمایند. در صورت عدم واریز وجه، ثبت‌نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود.

برچسب ها: یارانه خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.