کد خبر: ۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
برخی از بانک‌های فعال در بازار بزرگ تهران به مشتریان ویژه خود که گردش حساب بالایی دارند، سود سپرده ۲۵ درصدی و وام‌های سه روزه می‌دهند. کدام بانک‌ها مشتری ویژه دارند؟

برخی از بانک‌های فعال در بازار بزرگ تهران به مشتریان ویژه خود که گردش حساب بالایی دارند، سود سپرده ۲۵ درصدی و وام‌های سه روزه می‌دهند. کدام بانک‌ها مشتری ویژه دارند؟

سود ۲۵درصدی برخی بانک‌ها برای مشتریان خاص!
مخاطب ۲۴- بازار بزرگ یا همان پانزده خرداد یک مرکز تجاری بسیار بزرگ به حساب می‌آید. بانک‌های فعال در این محدوده مشتریان ویژه خود را دارند و به آن‌ها خدمات ویژه مثل سپرده‌گذاری با سود بالا و وام‌های چند روزه می‌دهند.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده باید بین ۱۰ تا ۱۸ درصد باشد. برخی از بانک‌ها برای جذب نقدینگی بیشتر میزان سود برای سپرده‌گذاری بلندمدت خود را به ۲۱ درصد رسانده‌اند.

سرمایه اولیه مشتریان ویژه برای سپرده‌گذاری باید حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد. متقاضی یک حساب فعال بانکی دیگری نزد بانک همان شعبه داشته باشد.

یک مشتری ویژه درخصوص سود سپرده می‌گوید: گردش حساب من در ماه از یک میلیون تا دو میلیارد تومان است. روز گذشته بانک به من پیشنهاد سود ۲۵ درصدی داد، یعنی باید دو میلیارد تومان به صورت یک ساله سپرده‌گذاری کنم. در کنار آن یک حساب دیگر هم برای کار‌های روزمره خود داشته باشم.

یکی دیگر از مشتریان ویژه این بانک‌ها می‌گوید: ماهانه بین ۵۰۰ تا سه میلیارد تومان گردش حساب دارم. بانک به من گفت که با سپرده یک ساله و سرمایه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیونی می‌توانم سود ۲۵٫۵ درصد بگیرم، یعنی ۶۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سود دریافت کنم.

 



این رقم‌ها نشان می‌دهد که یک مشتری ویژه بانک با سپرده‌گذاری در محدوده دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند در پایان سال حدود ۶۳۰ میلیون تومان سود دریافت کند. آیا دریافت این سود قانونی است؟

سه روزه وام می‌دهیم 

یکی دیگر از مزایای مشتری ویژه بودن دریافت وام بدون معطلی است. این بانک‌ها وام ازدواج را سه روزه و دیگر وام‌های عادی را برای مشتریان ویژه خود یک هفته‌ای پرداخت می‌کنند. این درحالی است که یک فرد معمولی ممکن است یک سال در صف وام ازدواج بماند.

یکی از دریافت کنندگان وام ازدواج که مشتری ویژه بانک نیز به حساب می‌آید می‌گوید: من و همسرم یک ماه بعد از عقد به بانک مراجعه کردیم با اینکه حساب همسرم مشکلاتی داشت، اما سه روز بعد وام را دریافت کردیم.

یکی دیگر از این افراد درباره دریافت وام می‌گوید: من برای حل مشکلاتی نیاز به وام داشتم. با معرفی دو ضامن یک هفته و بدون هیچ مشکلی وام ۱۰۰ میلیون تومانی گرفتم.

دو سال از مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن ستاد ملی کرونا می‌گذرد و بانک‌ها ادعا می‌کنند که بودجه ندارند. جمعیت زیادی از مستاجران برای دریافت وام ودیعه مسکنی که به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد ماه‌هاست پشت در بانک‌ها مانده‌اند، اما به نظر می‌رسد بودجه وجود دارد، ولی برای مشتریان ویژه.

منبع تجارت‌نیوز

برچسب ها: بازار بزرگ بانک
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.