کد خبر: ۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
پس از پنج روز جلسات فشرده مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی پایان یافت. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به جلب اعتماد مجلس نشد

پس از پنج روز جلسات فشرده مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی پایان یافت و کلیه وزرای پیشنهادی رای اعتماد گرفتند به جز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که موفق به جلب اعتماد مجلس نشد. نتایج آرای نمایندگان را در زیر ببینید.

بجز باغگلی همه وزرای پیشنهادی رای آوردند + نتایج آرای نمایندگان

اخبار سیاسی - حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دفاع پایانی خود از کابینه پیشنهادی سیزدهم گفت: ابتدا لازم می‌دانم که هفته دولت را گرامی بدارم و به ارواح مطهر همه شهدای دولت و مجلس درود بفرستم و یاد شهدای بزرگوار رجایی و باهنر را گرامی بدارم و برای همه خدمتگذاران دولت آرزوی توفیق و سعادت کنم.  این روزها پزشکان و پرستاران مجاهدانه از جان مردم صیانت می‌کنند و همه ما باید متشکر باشیم از کادر درمان و خدا شهدای سلامت را غریق رحمت واسعه خود کند.

وی ادامه داد: جا دارد که از مجلس، کمیسیون‌های محترم، تک تک نمایندگان و هیات رئیسه تقدیر کنم که قریب دو هفته زمان گذاشتید برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی چرا که در آیین نامه تصریح ندارد که در کمیسیون‌ها بررسی شود و من تقدیر می‌کنم و کار خوبی بود. این جلوه‌ای از مردم سالاری دینی است که نمایندگان با حساسیت صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کنند و این حساسیت برای وزرا و عموم مردم مشخص می‌کند که حساسیت وکلا نسبت به اداره کشور چیست و بیان این حساسیت ها کار مفیدی است.  

رئیس جمهور گفت: من اشاره کنم به مساله معرفی اعضای کابینه خدمت نمایندگان؛ فرآیند معرفی وزرای پیشنهادی را در جلسه گذشته بیان کردم حال به دلیل اینکه برخی نکات مطرح شد اشاره می‌کنم که معرفی وزرای پیشنهادی براساس شاخص هایی بود که نسبت به آن شاخص‌ها به مردم قول داده بودم و تلاش شد با همین شاخص‌ها باشد مانند کارآمدی، تخصص، مردم داری، فساد ستیزی و صداقت که محور همه این ها کادآمدی است یعنی بررسی صلاحیت علمی و عملی وزرا مورد تایید ما بوده است.

‎رئیس دولت سیزدهم گفت‫:‬ در این سایتی که اعلام کردیم که از جانب نخبگان استقبال شد دو وزیر اسمشان نبود چرا که مجموعه امنیتی هستند و برای وزارت دفاع و اطلاعات با نخبگان وزارت خانه‌ها مشورت کردم اما برای وزرای دیگر نام وزرا ۲۰ تا ۶۰ بار از سوی مردم مطرح شد و باقی را هم در رده‌های مدیریتی بعدی استفاده خواهیم کرد و این یک بانک اطلاعاتی است. 

‎وی افزود: علاوه بر فرآیند بررسی در کارگروه‌ها، استعلام از مراجع قضایی در دستور کار بود و استعلامات موجود است و جا دارد از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و دیوان محاسبات تشکر کنم. 

‎رئیس‌جمهور گفت: صلاحیت وزرای محترم نسبت به سلامت نفس و شرایط لازم برای سالم بودن از هرگونه شائبه فساد شرط مطلق ما است. این شرط هم شرطی نیست که بشود از آن گذشت، لذا سلامت وزرا مورد تاکید بوده است.  این شرطی نیست که ابتدا ضرورت داشته باشد و فرد پس از رای اعتماد مورد تائید نباشد و این را نمایندگان بدانند هر زمان معلوم شود افرادی که با دولت همکاری می‌کنند سلامتی ندارند بدانید سلامت یک امر مهم و محوری است و کوچکترین ناسلامتی تحمل نخواهد شد و ما سلامت نفس و دوری از فساد را از شرایط اساسی می‌دانیم. این شرط همواره باید مورد توجه باشد.

‎رئیسی با اشاره به اینکه من در مورد مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد و شرط ضمنی مردم برای رای به من مبارزه با فساد است، گفت: اگر گزارشی به من برسد که شخصی مرتکب فساد شده در برخورد با او درنگ نخواهم کرد. لیکن صرف یک اتهام و نکته‌ای که در نامه‌ای نوشته شود و در جایی مکتوب شود، کفایت نمی‌کند، وقتی به سند متقن رسیدیم قطعا برخورد خواهیم کرد.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه بیان کرد: نسبت به هیچکدام از وزرای پیشنهادی هیچ اتهام مستقر شده و قطعی شده وجود ندارد. مواردی مطرح بوده نسبت به شخصی و این.ها مورد بررسی قرار گرفته است شاید حتی در یک مرحله به رأی هم منجر شده باشد اما اتهام مستقر شده‌ای وجود ندارد. شاید این سخن را بارها از من شنیدید که «ما در برخورد با فساد خط قرمز نداریم» یک نکته باید مورد توجه باشد و آن اینکه خط قرمز ما در مبارزه با فساد بی استناد سخن گفتن است. در دستگاه قضا هم گفته بودم که خط قرمز ما این است که کسی غیر متفن صحبت کند.

وی افزود: در همین موضوعی که مطرح شد با دوستان در اطلاعات و اطلاعات سپاه تماس گرفتم که این مساله را رسیدگی کنند، از من پرسیدند که حاج آقا اثرش چیست؟ من گفتم که قسم نخورده‌ام که کسی را معرفی که مشکلاتی دارد و خطایی کرده یا مناسب نیست. مجلس و مردم از من انتظار دارند. البته این را نسبت به همگان معتقدیم نه فقط وزیر.

رئیسی همچنین ابراز داشت: نکته دیگری که باید عرض کنم اینکه در روند بررسی‌هایی که ما نسبت به وزرا داشتیم آقای قالیباف به دلیل ارتباطی که با هم داریم و جلساتی که هفتگی داریم، در جریان روند کار بودند. من قبل از اینکه لیست نهایی قطعی شود، برای هر حوزه دو، سه نفر اسامی را دادم که به عزیزان روسای کمیسیون‌ها بدهید و بگویید که یا در جلسه مطرح کنند یا به هر ترتیب در مورد آن‌ها اعلام نظر کنند.

وی افزود: من همکاری با مجلس را امری مهم می‌دانم، مردم تاب اختلاف بین دولت و مجلس را ندارند، مردم دیگر طاقت تکرار اختلافات تلخ گذشته را ندارند.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌ها و صحبت‌های نمایندگان پیرامون مشکلات روزمره مردم، تصریح کرد: در این روزها عزیزان نماینده گزارش‌هایی از وضعیت کرونا یا وضعیت اقتصادی مطرح کردند که از سر دلسوزی بود، گفت: این شرایط می‌طلبد که کار دولت ان‌شاءالله سریعا آغاز شود. این شرایطی که موجب بیماری همه‌گیر شده همه مردم و همچنین شما و ما را رنج می‌دهد؛ ان‌شاءالله با استقرار دولت بتوانیم این شرایط را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: همه این وزارت خانه‌ها مهم هستند و شما نیز بر اهمیت آن‌ها اشاره کردید، اما بخش‌هایی که امروز جان و نان مردم در حوزه مسئولیت آن‌ها است مانند وزارت بهداشت، صمت، رفاه و ... و در خط مقدم خدمت هستند؛ لذا می‌خواهم تاکید کنم که وزرای محترم ا‌ن‌شاء‌الله با رأی اعتماد شما بدون فاصله و سریع مشغول کار شوند.

رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: خواسته من این است که همه وزرای پیشنهادی که برنامه‌های خود را ارائه کردند با رأی جدی و قاطع مورد اعتماد قرار گیرند تا بتوانند کار خود را دنبال کنند که در ادامه مجلس در جریان کارها و مردم در جریان نتایج قرار گیرند.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه سخنان خود ضمن دفاع از وزرای جوان حاضر در کابینه پیشنهادی، گفت: نکاتی مطرح شد درخصوص وزرای جوان که سن و سال کمتر یا تجربه کمتری دارند. من عرض کردم که صلاحیت علمی و عملی وزرا را اگر شخصا احراز نمی‌کردم به شما معرفی نمی‌کردم. منتها شما یک کسی را نگاه می‌کنید که مثلا سی سال در وزارتخانه‌ای بوده خب این فرد سابقه لازم را دارد اما کسی ده سال یا کمتر سابقه داشت احراز آن سخت است.

وی ادامه داد: عزیزان برگردیم به اوایل انقلاب، امام چطور به ما اعتماد می‌کرد؟ مگر بنده و آقای قالیباف چند سالمان بود که ایشان فرمانده تیپ و لشکر بودند و من دادستان یک استان بودم. این جوان‌هایی که در مجلس می‌درخشند مگر پیش از حضورشان در مجلس مردم می‌دانستند که نتیجه حضورشان چنین می‌شود؟ اگر ما به جوانان میدان ندهیم چطور می‌توانند کار کنند و پا بگیرند؟ این‌ها اول باید حضور داشته باشند و بعد از مدتی مشخص می‌شود که ارتباط با کار و دستگاه مسئویتی برقرار شده است یا نه. ضمن اینکه بخشی از استعدادها هنوز متبلور نشده است.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم کابینه ترکیبی باشد از تجربه و جوانگرایی به همین خاطر جوان هایی که معرفی کردیم اینطور نیست که از دانشگاه آمده باشد و ما معرفی کرده باشیم بلکه این‌ها کارهایی را انجام داده‌اند و تجربه‌هایی دارند اما شاید به اندازه انتظار عزیزان نباشد.

وی افزود: درخصوص یک وزیر جوان ابتدا گفتند اصلا تجربه او کجاست؟ بعد گفتند در چه سطح است و بعد هم گفتند نسبت فامیلی دارد. شما به اصل مطلب دست پیدا کنید که آیا مدرک او مرتبط است یا نه؟ آیا تجربه مرتبط دارد یا نه؟ اینجا دغدغه تجربه کامل مطرح شد بله تجربه را ندارد اما می‌تواند تحول‌ساز باشد. شاید کسی معرفی شود که تجربه دارد اما روحیه او حفظ شرایط موجود است اما روحیه جوانی وقتی وارد شد می‌تواند باعث ایجاد تحول باشد.

وی ادامه داد: من می‌خواهم بگویم که نمایندگان محترم انتخاب برخی جوان‌ها برای وزارتخانه‌ها پیام امید به جوانان کشور است و پیام امید است که کارها را می‌توان به جوان‌ها سپرد؛ ان‌شاء الله مجلس محترم هم این مورد را مورد عنایت قرار خواهند داد. ما کارهای زیادی باهم داریم، تصمیم های مختلفی باید اتخاذ شود. متخصصین بسیار ارزشمندی در مجلس داریم که صاحب نظر هستند در کمیسیون‌ها فعالیت دارند. اگر این دانش و تخصص را را به میدان عمل بیاوریم، می‌تواند کارگشا باشد.

 رئیسی ادامه داد: گفته شد برنامه‌ای که تقدیم مجلس شد کامل نبود، بله این برنامه در مقام بیان نبود بلکه مختصر بود و نمودی از برنامه تفصیلی بود که به زودی تقدیم تک تک نمایندگان محترم و نخبگان خواهد باشد؛ چرا که گفته بودند  ۵ تا ۶ صفحه بنویسید می‌خواهیم تقدیم نمایندگان محترم کنیم‌.

وی خطاب به نمایندگان گفت: اما حق شماست که ببینید برنامه چیست من در جلسه تنفیذ  خدمت حضرت آقا عرض کردم برنامه ما  مبتنی بر برنامه هفتم است و در برنامه دولت سیزدهم  موضوعات مختلفی شناسایی شده است که مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: در برنامه مشکل و علل وقوع مشکل‌ها، راهبردها و راهکارها به صورت تفصیلی ذکر شده است و در حدود ۳۰ مسئله‌ی کشور که بیش از وزارتخانه‌هاست  شناسایی شده است و این برنامه‌ها فرا وزارتخانه‌ای هستند که به کل وزارتخانه‌های کشور ارسال می‌شود‌.

 رئیس‌جمهور بیان کرد: نکته دیگری که می‌خواهم عرض کنم آن است که ما انشاالله بعد از رای اعتماد شما نمایندگان محترم اول صبح فردا اولین جلسه دولت را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که بدون هیچ وقت گیری دولت شبانه‌روز تلاش خواهد کرد، تاکید کرد: ما گرفتار مسائلی هستیم که یک ساعت تأخیر جایز نیست؛ مسئله اصلی و مهم ما کرونا است و ما این را پیگیری در ارتباط با دولت‌هایی که باید از آنجا واکسن وارد می‌کردیم و هم در ارتباط با ارز،  الحمدلله گشایش‌هایی در حال آغاز است، گشایش‌های جدیدی ارزنده است.

رئیسی بیان کرد: مسئله کرونا درد آور شده است و انشاالله با فعالیت دولت و با حمایت شما نمایندگان عزیز و بزرگوار با پیگیری‌هایی که خواهد شد انشاالله بتوانیم در شرایط و  وضعیت زندگی مردم تغییراتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: علیرغم این‌که برخی معتقدند مگر می‌شود با این وضعیت اعتبارات، برنامه‌ها و  دشمنی های خارجی کشور را اداره کرد؟ می‌گوییم بله، ما معتقد هستیم امکان انجام دارد، در کشور با همین وضعیتی که ما داریم با همین امکانات مادی و معنوی به ویژه نیروی متراکم جوان و کارآمدی که در کشور داریم حل مشکلات کاملا امکان‌پذیر است و ما به تأسی از بزرگان و با یاد گرفتن از فرهنگی که حاج قاسم به ما یاد داد باید بگوییم ما می‌توانیم.

رئیس قوه مجریه در ارتباط با سیا‌ست‌های بین‌المللی ایران گفت: در موضوع سیاست خارجی  وزیر محترم پیشنهادی مسائلی اعلام کردند، من هم در جلسات گذشته عرض کردم برنامه ما برنامه تعاملی با کشورها خواهد بود و عزت، حکمت  مصلحت در دستور کار ما خواهد بود تا همه حقوق و منافع ملت ایران حفظ شود.

وی افزود: باز هم تأکید خواهم کرد مسئله رفع تحریم‌ها را با قوت دنبال می‌کنیم اما سفره مردم را بند این مسائل نخواهیم کرد زیرا اقتصادی که شرطی باشد و بازاری که ثباتش  به این خاطر از دست برود درست نیست.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: یکی از سیاست‌هایی که در کشور بسیار راهگشاست اما به آن توجه نشده است و در آن بی‌انصافی شده است استفاده از نیروی کارآمد است  ما با بی‌انصافی با هیچکس برخورد نمی‌کنیم کار خوب را می‌گوییم خوب است.

وی افزود: بعضی از قدم‌ها برداشته شده اما کافی نبوده است که این مشکلات امروز به وجود آمد، اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبر معظم می‌تواند کشور را از مشکلات خارج کند اما متاسفانه استفاده نکردند. 

رئیس قوه مجریه گفت: استفاده از فضای اقتصاد مقاومتی را نه به عنوان شعار بلکه به  عنوان یک برنامه استفاده خواهیم کرد و  بنای ما هم این است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با قدرت دنبال کنیم.

رئیسی با اشاره به برخی از اظهارات نمایندگان نسبت به وزرای پیشنهادی گفت:  نسبت به وزرا برخی از دغدغه‌ها مطرح شد آقایان خودشان نسبت به هر بخشی توضیح دادند اما ممکن است چون وقت کافی نبود برخی از مسائل یا همه آنچه در ذهن نمایندگان بود توضیح داده نشده باشد.

وی گفت: اما من کلیات را گفتم که شامل همه موارد شود اما من یک نکته‌ای را بگویم اشکال  این است وزیر محترم که وارد یک مجموعه شود تنها نیست ما در کنار وزیر تیمی می‌خواهیم که وزارتخانه را اداره کند.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: بسیار مهم است چه تیمی در وزارت خانه مستقر می‌شود ،  یعنی علاوه بر خود وزیر نسبت به تیم نظارت خواهم داشت اگر تیم ناکارآمد باشد وزیر خوب باشد کاری اتفاق نمی‌افتد. در مسئله وزارت مسئله تیم وزارت بسیار مهم  است یعنی تیمی که می‌خواهد در وزارتخانه نقش آفرینی کند، باید قوی باشد.

رئیس دولت گفت: ایران قوی نیازمند به یک دولت قوی،  یک وزارتخانه قوی و یک ساختار با مولفه‌های قوی است، قوت و قدرت، لفظی نیست و باید اجرایی شود و این مسئله را وزرای محترم باید  مورد بررسی قرار دهند.

وی تاکید کرد: وزرا و تیم‌شان باید به فساد‌ستیز، پاکدست و کارآمد باشند.

توضیحات قالیباف درباره نحوه اخذ رأی اعتماد برای وزرای پیشنهادی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، در جلسه علنی نوبت عصر امروز(چهارشنبه) مجلس پس از دفاع آخر رئیس جمهور از وزرای کابینه بیان کرد: از رئیس جمهور محترم و همچنین وزرای پیشنهادی بابت زحمتی که در طول این دو هفته کشیدند سپاسگزارم. اکنون در اختیار هر یک از نمایندگان یک برگه برای نوشتن نام هر یک از وزرا قرار می گیرد و این برگه به هیچ عنوان نباید جداسازی شود و باید بدون هرگونه خط زدگی، مخدوش کردن، بدون نام و مطلب دیگری باشد.

وی در ادامه گفت: برای ۱۹ وزیر پیشنهادی ۱۹ صندوق داریم که پای هر صندوق ۳ ناظر بر شمارش حضور دارند. ‌۱۶ نفر از نمایندگان خانم و مابقی از بین دو فراکسیون مجلس برای نظارت بر شمارش آرا انتخاب شدند.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: نکته بعدی این است که هیچ یک از نمایندگان در هنگام شمارش در محوطه صحن تردد نمی کنند و همه در جای خود می نشینند، ما دستور جلسه داریم و در زمان شمارش آرا، دستور مورد بررسی قرار می گیرد.

قالیباف در ادامه گفت: نکته دیگر که باید به مردم عزیزمان بگویم این است که ما ۱۹ وزیر پبشنهادی داشتیم و برای هر کدام براساس قرعه کشی دو موافق و دو مخالف اجازه صحبت داشتند. بعضا مردم هر حوزه انتخابیه انتظار داشتند نماینده آنها صحبت کنند اما براساس قرعه کشی این فرصت در اختیار همه نمایندگان قرار نگرفت.

آرای نمایندگان به وزرای پیشنهادی از سوی محمد باقر قالیباف قرائت شد:

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۲۵۶
رای مخالف: ۱۷
رای ممتنع: ۱۰

حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب به عنوان وزیر اطلاعات به دولت سیزدهم راه یافت

رای موافق: ۲۲۲
رای مخالف: ۴۸
رای ممتنع: ۱۷

حسین باغگلی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به دولت سیزدهم راه نیافت

رای موافق: ۷۶
رای مخالف: ۱۹۳
رای ممتنع: ۱۸

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۲۵۴
رای مخالف: ۲۵
رای ممتنع: ۸

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۲۷۰
رای مخالف: ۱۰
رای ممتنع: ۶

بهرام عین‌اللهی به عنوان وزیر بهداشت به دولت سیزدهم راه یافت

رای موافق: ۲۱۴
رای مخالف: ۵۵
رای ممتنع: ۱۵

سیدجواد ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی به دولت سیزدهم راه یافت

رای موافق: ۲۵۳
رای مخالف: ۲۷
رای ممتنع: ۴

امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۲۷۷
رای مخالف: ۵
رای ممتنع: ۴

سرتیپ محمدرضا آشتیانی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دولت سیزدهم راه یافت

رای موافق: ۲۷۴
رای مخالف: ۴
رای ممتنع: ۴

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۱۹۱
رای مخالف: ۷۷
رای ممتنع: ۱۳
رای باطله: ۵

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۲۶۷
رای مخالف: ۱۴
رای ممتنع: ۴

سیدرضا فاطمی‌امین به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به دولت سیزدهم راه یافت

رای موافق: ۲۰۵
رای مخالف: ۶۰
رای ممتنع: ۱۴

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۲۱۰
رای مخالف: ۵۶
رای ممتنع: ۱۹

محمدمهدی اسماعیلی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت سیزدهم راه یافت

رای موافق: ۱۸۱
رای مخالف: ۷۷
رای ممتنع: ۲۸

احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۲۶۶
رای مخالف: ۱۶
رای ممتنع: ۳

عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دولت سیزدهم راه یافت

رای موافق: ۲۶۲
رای مخالف: ۱۳
رای ممتنع: ۶

جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۱۹۸
رای مخالف: ۷۰
رای ممتنع: ۱۸

علی‌اکبر محرابیان به عنوان وزیر نیرو به دولت سیزدهم راه یافت

رای موافق: ۲۲۰
رای مخالف: ۴۷
رای ممتنع: ۱۵

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم شد

رای موافق: ۱۶۵
رای مخالف: ۱۰۸
رای ممتنع:

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
برگزیده
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.