کد خبر: ۱۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
این می‌تواند جذاب‌ترین دربی تاریخ باشد:
این دربی می‌تواند یکی از پرهیجان‌ترین تقابل‌های استقلال و پرسپولیس در تاریخ باشد.

پرسپولیس در اوج آمادگی، استقلال تشنه اعاده حیثیت!

مخاطب24:در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی پرسپولیس مقابل هوادار مشخص بود قرمزپوشان کار چندان دشواری برای رسیدن به فینال ندارند و شاید اگر مهاجمان این تیم با دقت‌تر عمل می‌کردند، همان نیمه نخست کار حریف سخت‌کوش تمام شده بود. این پیروزی یعنی کمتر از یک هفته دیگر شاهد یک دربی در فینال جام حذفی خواهیم بود و استقلال و پرسپولیس حدود یک ماه بعد از دربی اوایل اردیبهشت، دوباره به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 


تیم یحیی گل محمدی بعد از عید در شرایطی فوق‌العاده قرار داشته و به هیچ حریفی رحم نکرده است. کسب پیروزی در تمامی بازی‌های ممکن، باعث شد پرسپولیس در شرایطی به عنوان قهرمانی در لیگ برتر برسد که در پایان سال گذشته و بعد از باخت به سپاهان، تقریبا اصلا امیدی به رسیدن به این هدف نداشت. اما قرمزپوشان در ۶۵ روز اخیر در اوج آمادگی قرار داشته و با کسب هفت پیروزی متوالی در لیگ و دو بازی در جام حذفی مقابل گل گهر و هوادار، توانستند هم به قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کنند و هم به فینال جام حذفی برسند.

نباید فراموش کرد پرسپولیس در این مدت یک بار هم موفق به کسب پیروزی در دربی شده و آن‌ها در سوم اردیبهشت با یک گل توانستند رقیب دیرینه را مغلوب کنند. بردی که با تساوی غیرمنتظره سپاهان برابر ملوان همراه شده و آن‌ها را بعد از چند هفته به صدر رساند. تیم یحیی این بار دیگر تحت هیچ شرایطی رتبه اول را از دست نداده و با استمرار پیروزی‌های خود، در نهایت بعد از یک سال وقفه دوباره قهرمانی را به خود اختصاص داد.

اما حالا حریف این تیم در بازی فینال جام حذفی استقلال است و سابقه نشان داده گل محمدی در قامت سرمربی پرسپولیس حداقل بر خلاف گذشته خاطرات چندان خوبی در این تورنمنت مقابل آبی‌پوشان ندارد. اما اگرچه استقلال در لیگ برتر سوم شد و حتی در هفته پایانی روی کاغذ هم شانسی برای اول شدن نداشت، اما هواداران و کادر فنی رقیب به خوبی می‌دانند کار پرسپولیس در فینال اصلا آسان نیست.

 


استقلال در دو بازی آخر خود در لیگ و حذفی موفق به زدن ۱۱ گل شده و دوباره به همان تیم خطرناک و بی‌رحم فصل زمستان بدل شده است. ریکی ساپینتو، سرمربی پرتغالی این تیم، قویا و بار‌ها استقلال را لایق کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر دانسته و مدعی شده عوامل بیرونی جلوی رسیدن او به این افتخار بزرگ را گرفته است. البته حقیقتا هم استقلال در فصل جاری از کیفیت لازم برای قهرمان شدن برخوردار بود، اما در نهایت شاید پرسپولیس هوشمندانه‌تر عمل کرده و این عنوان را به خود اختصاص داد.

حتی محمد حسین مرادمند نیز چندی قبل تاکید کرد استقلالی‌ها از انگیزه وحشتناکی برای انتقام گرفتن از پرسپولیس و البته تلافی شادی علی بیرانوند بعد از دربی اردیبهشت برخوردارند. بسیاری از بازیکنان استقلال نیز به تبعیت از سرمربی خود مدعی شدند رقیب دیرینه شایسته قهرمانی نبوده و حالا آن‌ها قصد دارند این ادعا را در زمین فوتبال ثابت کنند.

یحیی گل محمدی در سال‌های اخیر دو بار تیمش را در نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال هدایت کرده و هر دو بار نیز شکست در ضربات پنالتی حاصل کار پرسپولیس بوده است. جای قهرمانی در جام حذفی در کلکسیون درخشان یحیی در پرسپولیس خالی است و بردن فینال ثابت خواهد کرد که این تیم در لیگ برتر نیز بی‌رقیب بوده است.

اما در سوی مقابل ریکاردو ساپینتو نمی‌خواهد اولین فصل حضور خود در فوتبال ایران را بدون جام تمام کند و فینال جام حذفی آخرین فرصت برای این سرمربی پرتغالی خواهد بود. ۲۴ سال از آخرین تقابل دو تیم در فینال حذفی سپری شده، دیداری که با گل دقایق پایانی افشین پیروانی به سود پرسپولیس خاتمه یافت و او حالا در کسوت سرپرست می‌خواهد یک بار دیگر شاهد آن خاطرات شیرین و تماشای دبل پرسپولیس در فوتبال ایران باشد.

جنگ حیثیتی شدید بین دو تیم، کیفیت بالا و فوق‌العاده هم پرسپولیس و هم استقلال به خصوص در خط حمله و البته حضور دو سرمربی فنی و باکیفیت روی نیمکت. همه این‌ها می‌تواند دلایلی باشد که این دربی را حتی به یکی از تماشایی‌ترین دربی‌های تاریخ تبدیل کند. فارغ از نام برنده، قطعا ساپینتو و یحیی از بالاترین انگیزه ممکن برخوردارند، اولی برای اعاده حیثیت و دومی برای رقم زدن یک دبل تاریخی.

 
برچسب ها: پرسپولیس دربی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.