کد خبر: ۱۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
محمد محبی و مهدی قایدی دو ستاره این فصل استقلال هستند که بنا بر قوانین جدید نقل و انتقالاتی فوتبال ایران کار دشوارتری برای ادامه همکاری با باشگاه خود دارند.

تصویب قانون ضد قایدی و محبی

مخاطب24:در هفته‌های گذشته کارگروهی متشکل از چند چهره شناخته شده فوتبال ایران شامل علی خطیر (مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال)، هوشنگ نصیرزاده (مدیرعامل باشگاه تراکتور)، جمشید نورشرق (رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مصطفی زارعی (رئیس کمیته اخذ مجوز باشگاهی) سرگرم تغییرات در قوانین نقل و انتقالاتی فوتبال ایران هستند.

 


امروز روزنامه فرهیختگان گزارش مفصلی از تغییراتی که قرار است در قوانین جذب بازیکن اتفاق بیافتد پرده برداشت و پیگیری‌های ورزش سه نشان می‌دهد برخی از موارد درج‌شده صحت دارد.

مهم‌ترین بندی که در حال حاضر نیز مورد توجه هواداران فوتبال قرار گرفته این است که بازیکنان لژیونر قادر به عقد قرارداد به صورت قرضی با باشگاه‌های ایرانی نیستند. این یک قانون عجیب و محدودکننده محسوب می‌شود و مشخص نیست برای چه به عنوان یک قانون اجرایی نقل و انتقالاتی مورد تصویب قرار گرفته است.

در حال حاضر پیام نیازمند، محمد محبی و مهدی قایدی از سه باشگاه پورتیموننزه، الاهلی و سانتاکلارا قرض گرفته شده و در فوتبال ایران بازی می‌کنند که علت این تصمیم محدودیت‌های مالی باشگاه‌هایی بوده که این بازیکنان را استخدام کرده‌اند. در واقع خریداری مجدد بازیکنانی مثل قایدی، محبی و نیازمند احتیاج به عدد بالایی داشته که باشگاه‌های ایرانی از پس آن برنمی‌آمدند و بنابراین از راه‌حل استخدام قرضی در فصل گذشته استفاده کرده تا از خدمات این بازیکنان شاخص استفاده کنند. این یک سیاست طبیعی است که با توجه به مسائل مالی باشگاه‌های ایران، نکته خاصی ندارد، اما با قانون جدید اگر در ابتدای این فصل می‌بود، هیچکدام از این سه بازیکن نمی‌توانستند به استخدام باشگاه‌های ایرانی دربیایند، مگر آنکه خریداری قطعی آن‌ها اتفاق می‌افتاد.

در عین حال یک قانون دیگر درباره لژیونر‌های ایرانی مصوب شده و آن هم این است که این بازیکنان در صورت بازگشت به باشگاه‌های ایرانی به عنوان سهمیه خارجی وارد فهرست تیم‌ها خواهند شد، در حالی که پاسپورت آن‌ها ایرانی است. به عنوان مثال اگر بازیکنی مثل محمد نادری قصد بازگشت از لیگ ترکیه به ایران را داشته باشد، باشگاهی که او را استخدام می‌کند عملا باید یکی از سهمیه‌های خارجی خود را به این موضوع اختصاص بدهد که البته با توجه به افزایش سهمیه خارجی این مسئله موضوع چندان بغرنجی تلقی نمی‌شود، اما به هر حال تغییر این قانون نیز هیچ توجیه خاصی ندارد.

 

 


موضوع اینجاست که اگر ملاک ارزیابی بازیکنان نه پاسپورت، بلکه TMS باشد و بازیکنان لژیونر ایران در سهمیه خارجی قرار بگیرند، با توجه به ممنوعیت لیگ دسته اول در استخدام بازیکنان خارجی، این بازیکنان نمی‌توانند در این رده از فوتبال ایران به کار مشغول شوند! و قانون‌گذار هیچ پیش‌بینی خاصی در است باره نکرده است.

یعنی اگر مثلا بازیکنی که به یک لیگ خارجی پیوسته، پیشنهاد یک تیم لیگ دسته اولی را داشته باشد، با وضعیت پیچیده‌ای رو در رو می‌شود که احتمالا باید مجوز جداگانه‌ای برای این انتقال در نظر گرفته شود.

موضوع تغییر قوانین به این دو بند محدود نمی‌شود و نکات دیگری را هم در بر می‌گیرد که البته در بعضی از موارد آن تغییرات مثبتی اتفاق افتاده است، اما این یکی کمی عجیب به نظر می‌رسد!

برچسب ها: فوتبال
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.