کد خبر: ۱۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
طرح هواداران استقلال روی سکوها، تکلیف نیمکت این تیم برای فصل بعد را مسجل کرد.

پیغام بزرگ ساپینتو: می‌خواهم از پرسپولیس انتقام بگیرم!

مخاطب24:حالا حدود یک سال از حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال سپری شده: یک فصل پرفراز و نشیب. طعم شیرین قهرمانی مقتدرانه و تاریخی استقلال با فرهاد مجیدی خیلی زود برای هواداران این تیم به تلخی گرایید و این سرمربی محبوب به سان سه دهه اخیر، یک بار دیگر طرفداران استقلال را شگفت زده کرد. فرهاد برای ادامه رویا‌های دوران مربیگری خود امارات را انتخاب و بهترین قهرمان تاریخ لیگ برتر، خیلی زود مذاکرات خود با گزینه‌های داخلی را آغاز کرد.

 



در روز‌هایی که ابتدا جواد نکونام و بعد مهدی رحمتی و رضا عنایتی در لیست سرمربیان استقلال قرار داشتند، مدیر وقت این باشگاه دست به انتخاب عجیبی زده و البته خیلی دیر با ریکاردو ساپینتو، سرمربی باتجربه و پرتغالی به توافق رسید. روزمه اش را که مرور می‌کردیم، در کنار فن مربیگری او بار‌ها تصاویری از رفتار خاص و عجیب ریکاردو ساپینتو نیز به چشم می‌آمد و این روند خبر از حضور یک سرمربی جذاب و متفاوت در فوتبال ایران می‌داد.

فصل برای استقلال با شکست خانگی برابر سپاهان آغاز شد و همین نشان می‌داد در تهران روز‌های سختی در انتظار ساپینتو خواهد بود. شرایط خاص پیش از جام جهانی باعث شد تغییرات تاکتیکی استقلال کمتر به چشم بیاید و تا پیش از شروع این تورنمنت، نظرات مثبت و منفی زیادی در مورد عملکرد ریکاردو ساپینتو وجود داشت. اما بعد از جام جهانی و بازی دربی بود که سبک بازی هجومی استقلال به شدت نظر هواداران این تیم را جلب کرد.

علیرغم شکست در اصفهان و افزایش فاصله با صدر جدول به هشت امتیاز، ریکاردو ساپینتو با قدرت تمام مدعی شد کورس قهرمانی هنوز برای استقلال تمام نشده و این اتفاق هم رخ داد. نمایش فوق العاده این تیم در فصل زمستان و برتری‌های پرگل و متوالی (جز تساوی بدموقع و تلخ در قائمشهر برابر نساجی) این تیم را به تدریج به صدر جدول نزدیک و پیروزی بعد از عید در اراک مقابل آلومینیوم، آن‌ها را تبدیل به یک مدعی واقعی کرد.

نقطه عطف سبک بازی استقلال در نیم فصل دوم، درخشش اعجاب انگیز مهدی قایدی و محمد محبی در خط حمله بود. هر دو بازیکن نیم فصل اول را به شکل معمولی سپری کرده بودند، اما ۳-۳-۴ جذاب و هجومی آبی پوشان باعث تولد دوباره این دو ستاره جنوبی و تکنیکی شد و استقلال با تکیه بر مهره‌های هجومی خود به صغیر و کبیر رحم نمی‌کرد. برتری با شش گل مقابل هوادار باعث شد اغلب هواداران استقلال در انتظار یک برتری حتی خوب در دربی باشند، اما سوم اردیبهشت امسال بدترین روز مربیگری ریکاردو ساپینتو روی نیمکت این تیم بود.

 

 


تیم بی برنامه و سردرگم استقلال در دربی حرف چندانی برای گفتن نداشت و به جز تکیه شدید روی نفوذ محبی و قایدی، آن‌ها از مسیر دیگری نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس را امتحان نمی‌کردند. در روز تصمیم مشکوک داوری در نیمه نخست، استقلال در بدترین موقع ممکن برابر پرسپولیس شکست خورده و از مسیر قهرمانی دور شد. مثل فصل آخر شفر، بازی‌های بعد از دربی نیز برای آبی پوشان بد پیش رفت و آن‌ها در آخرین هفته حتی روی کاغذ هم شانسی برای قهرمانی نداشتند.

اما برتری تاریخی با هفت گل مقابل تراکتور، ثابت کرد اگر استقلال هم قهرمان این فصل شده بود، اتفاق عجیبی رخ نمی‌داد و حالا آن‌ها در آستانه فتح جام حذفی هستند. استقلال شب گذشته با اقتدار و با چهار گل در مقابل نساجی به پیروزی دست یافت و هر تیمی حریف آن‌ها در فینال باشد، قطعا کار دشواری خواهد داشت.  این ساپینتویی که ما می‌شناسیم قطعا خواهان حضور پرسپولیس در فینال است و او می‌خواهد نشان دهد تیمش شایسته قهرمانی در لیگ نیز بوده است.

حالا فقط یک بازی تا پایان فصل برای استقلال باقی مانده و عجیب نیست بخواهیم اولین فصل حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت این تیم را بررسی کنیم. ناکامی در بازی‌های بزرگ، بدون شک بدترین نقطه کارنامه این سرمربی پرتغالی بوده است. کسب تنها یک امتیاز از ۱۲ امتیازی چهار تقابل با سپاهان و پرسپولیس، تیم او را از مسیر قهرمانی دور کرد و این مشکل فصل باید مرتفع شود.  حواشی رفتار خاص ریکاردو ساپینتو برای بسیاری از هواداران فوتبال جذاب است و حقیقتا نیز گاهی او در بروز جنجال مقصر نبوده، اما گاهی نیز رفتار‌های او بیش از اندازه تند می‌شود و این رویه اصلا به سود او در فصول بعد نخواهد بود.

اما بی تردید تعهد فوق العاده و بیش از اندازه او به کارش در استقلال و البته سبک درخشان و هجومی مورد استفاده ریکاردو ساپینتو، او را اینقدر در بین طرفداران محبوب کرده است.  فراموش نکنیم بسیاری از مربیان در سال‌های اخیر با دیر شدن دریافتی خود تیم‌های خود را ترک کرده اند، اما ریکاردو ساپینتو با نهایت حرفه‌ای گری پای کار مانده و در دشوارترین روز‌های استقلال نیز حرفی از جدایی نزد.

 


چالش بزرگ پیش روی این سرمربی، اما احتمال جدایی دو ستاره هجومی این تیم در فصل تابستان است. حفظ قایدی و محبی برای این تیم دشوار خواهد بود و استقلال علاوه بر این دو بازیکن، نیاز به تقویت ترکیب خود در مرکز میدان و حتی پست مهاجم نوک نیز دارد و کار مدیریت این تیم برای جلب نظر سرمربی اصلا آسان نخواهد بود.

دیروز و قبل از بازی با نساجی بود که طرح هواداران استقلال روی سکو‌های روبروی جایگاه به ریکاردو ساپینتو اختصاص یافت.  وقتی در اولین فصل دربی را ببازی و قهرمان لیگ نشوی، خیلی دشوار است به این حجم از محبوبیت بین هواداران دست پیدا کنی و این یعنی باید حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال در فصل بعد را قطعی دانست.

برچسب ها: ساپینتو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.