کد خبر: ۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
پرسپولیس دو ضربه پنالتی را توسط دو بازیکن تعویضی از دست داد تا استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برسد.

لحظه به لحظه با شهرآورد پایتخت، پرسپولیس استقلال در جام حذفی

 

 

برد استقلال در ضربات پنالتی

ضربات پنالتی؛ پرسپولیس 0(3)- استقلال 0(4)

پرسپولیس دو ضربه پنالتی را توسط دو بازیکن تعویضی از دست داد تا استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برسد.

در جریان بازی ضربه سر عیسی آل کثیر روی ارسال مهدی عبدی به تیر دروازه استقلال برخورد کرد تا آه از نهاد این مهاجم بلند شود و در ضربات پنالتی هم ضربه اش را به آسمان زد که از این مهاجم بعید بود. به این خاطر که عیسی چارچوب شناس خوبی است. با این حال نقدی به این مهاجم وارد نیست به این خاطر که دیدیم بهترین مهاجمان جهان هم در یورو ضربات پنالتی را از دست دادند. البته بعد از اینکه عیسی آل کثیر ضربه اش را به بیرون زد حامد لک با مهار پنالتی مهدی قایدی فرصت بازگشت به پرسپولیس را داد اما اینبار مهدی عبدی ضربه اش را از دست داد تا در نهایت پرسپولیس حذف شود. 

فاصله موفقیت و ناکامی در فوتبال به اندازه یک تار مو است. حتی نازک تر از تار مو. عیسی آل کثیر در بازی امشب و حتی در جریان بازی می توانست شادی را به اردوی تیم به ارمغان بیاورد و مسبب پیروزی پرسپولیس شود اما یک بار ضربه اش به تیر خورد و بار دوم به چارچوب دروازه راه پیدا نکرد تا پرسپولیس از صعود به مرحله بعدی جام حذفی باز بماند و بخت تصاحب جام در مسابقات حذفی را از دست بدهد. با این حال فوتبال برای عیسی آل کثیر و پرسپولیس ادامه دارد.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۲:۰۶

پاس در عمق تماشایی وحید امیری از بین سه مدافع استقلال و ارسال چیپ و کوتاه مهدی عبدی را آل‌کثیر با ضربه سر زد که توپ به تیرک عمودی دروازه استقلال اصابت کرد و به مدافعان آبی‌پوش رسید تا پرسپولیس بازهم در گلزنی ناکام بماند.

دربی جام حذفی در مرحل یک چهارم نهایی در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم هر دو تیم دو سه موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه هم ایجاد کردند اما در نهایت هیچ کدام موفق نشدند تا به گل برسند. نکته جالب توجه نیمه دوم 8 دقیقه وقت اضافه ای بود که فغانی لحاظ کرد اما با این حال بازی در نهایت به وقت اضافه کشیده شد.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۱:۴۶

نزدیک به استقلال در وقت‌های اضافه به گل برسد که شوت مهدی قائدی از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۱:۲۶

بابک مرادی با سرعت بالا از بین سه مدافع پرسپولیس عبور کرد که شوت پای چپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

آل کثیر به جای امید عالیشاه

مهدی عبدی به جای شهریار مغانلو

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۱:۰۵

شوت خطرناک قایدی از روی ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه به سمت چپ دروازه پرسپولیس را حامد لک دفع کرد.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۰:۵۸

حمله همه جانبه بازیکنان استقلال نزدیک بود این تیم را به گل برساند که پاس مهدی قایدی و در ادامه پاس رو به عقب وریا غفوری توسط آرش رضاوند به بیرون زده شد.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۰:۵۵

وحید امیری با فرار تند و تیز و تکل بلند پاس خوبی به امید عالیشاه داد که شوت زمینی پای چپ این بازیکن به تور کنار دروازه استقلال اصابت کرد.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۰:۲۲

محمدحسین مرادمند(۲) از استقلال

شهریار مغانلو(۲۳) از پرسپولیس

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۰:۱۲

 حملات پیاپی پرسپولیس از دو طرف زمین با ضربه ایستگاهی مهدی ترابی و در ادامه شوت پای چپ احسان پهلوان همراه شد که در نهایت توپ ارسالی از جناح راست زمین را سید حسین حسینی دفع کرد.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۲۰:۰۸

شهریار مغانلو کارت زرد دوم این دیدار را دریافت کرد.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۹:۵۶

ارسال مهدی قایدی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به سمت چپ محوطه جریمه را ارسلان‌مطهری با ضربه سر به فرشید اسماعیلی رساند که در ادامه ضربه سر او از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۹:۵۲

تعارف توپ بین بازیکنان پرسپولیس موجب شد تا استقلال صاحب یک موقعیت جدی شود، اما ضربه محمد نادری پس از اصابت به مدافع سرخ‌پوشان راهی کرنر شد.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۹:۴۵

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، وحید امیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه و شهریار مغانلو.

ترکیب استقلال:

 سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

کمتر از یک سال پس از حذف پرسپولیس در شهرآورد جام حذفی، این دو تیم یک بار دیگر در این رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند.

به گزارش "مخاطب24"، شاگردان یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی که در هفته‌های اخیر با نمایش‌های درخشان خود چشم هواداران را به خود خیره کرده‌اند، پس از پیروزی در لیگ برتر، حالا تقابل جذابی را در جام حذفی خواهند داشت.

نکته جالب درباره شهرآورد ۹۶ این‌که استقلال و پرسپولیس دقیقا دو ماه قبل باهم رودررو شدند و هواداران فوتبال فرصت این را خواهند داشت تا دوباره تقابلی جذاب را به نظاره بنشینند.

دربی بار دیگر بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود اما حضور ۲۰ خبرنگار و ۳۵ عکاس باعث خواهد شد تا هیچ چیز از چشم هواداران فوتبال دور نماند

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.