کد خبر: ۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برق وارد می‌شود، گفت: صادرات برق به غیر از حدود ۵۰ مگاواتی که به افغانستان انجام می‌شود، قطع است.

واردات برق از ۳ کشور همسایهبه گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از ایرنا، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برق وارد می‌شود، گفت: صادرات برق به غیر از حدود ۵۰ مگاواتی که به افغانستان انجام می‌شود، قطع است.«مصطفی رجبی مشهدی» روز یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برق ناچیزی هم که به افغانستان صادر می‌شود، براساس ضرورتی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: در عین حال برق از سه کشور ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان حداقل ۴۰۰ تا حداکثر ۶۵۰ مگاوات وارد می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به شرایط آب و هوایی حاکم بر جهان گفت: این کشور‌ها هم شرایط آب و هوایی دارند که برق بیشتری نمی‌توانند در اختیار ما قرار دهند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، شبکه‌های انتقال نیز بیش از این مقدار را نمی‌توانند انتقال دهند.

وی بهترین روش را رعایت مدیریت مصرف دانست و افزود: کاهش ساعت کار اداری و نیز تعطیل شدن پنجشنبه‌ها کمک بزرگی به صنعت برق کرد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: فروشندگان لوستر بیشترین مصرف برق را دارند که باید با خاموش کردن لامپ‌های اضافه مدیریت کنند.

 

رجبی مشهدی روشن ماندن تابلو‌های تبلیغاتی و چراغ نما‌های ساختمان را از دیگر عمده مصرف برق اعلام کرد و گفت: باید در ساعت اوج مصرف این روشنایی‌ها خاموش شوند.

وی گفت: گرچه مشترکان پر مصرف ۶ درصد کمتر شده اند، اما آن تعدادی که باقی مانده اند ۱۴ برابر کم مصرف‌ها مصرف می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: به این مشترکان تذکر داده شده و تعرفه‌های بالاتر هم وضع شده، اما این رقم تعرفه به دلیل تمکن بالای مالی، آن‌ها را مجاب برای صرفه جویی نمی‌کند.

در روز‌های گذشته به دنبال گرمای هوا و بالا رفتن مصرف مشترکان برق، خاموشی‌هایی در کشور بدون اعلام قبلی رخ داده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر درباره وضعیت مصرف برق گفته است: پیش‌بینی‌ها برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه به ویژه چهارشنبه هفته جاری (۲۱ تا ۲۳ تیر) حاکی از رسیدن مصرف برق به ۶۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات به دلیل افزایش دمای هواست.

غلامعلی رخشانی مهر با بیان اینکه تعطیلی آخر هفته و تعدیل مصرف مشترکان شرایط بهتری را برای توزیع برق ایجاد کرده است، تصریح کرد: هفته آینده با گرم‌تر شدن هوای کشور مصرف برق افزایش می‌یابد که در این صورت بار دیگر شاهد خاموشی خواهیم بود.

رخشانی مهر تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار خاموشی‌ها راهکار‌های ساده‌ای وجود دارد به عنوان مثال اگر همه مشترکان تنها یک لامپ را خاموش کنند می‌توان برق یک استان را به سهولت تامین کرد.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار مگاوات از برق مصرفی مربوط به وسایل سرمایشی است، خاطرنشان کرد: تنها با تنظیم کولر‌های گازی روی دمای ۲۵ و کولر‌های آبی روی دور کند می‌توانیم خاموشی نداشته باشیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.