کد خبر: ۱۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
پوکو F5 جدید با هدف تسخیر میان رده ها و قلب طرفداران گوشی های هوشمند در آسیا و اروپا است. آیا با توانایی فنی خود می تواند موفق شود؟

بررسی شیائومی پوکو F5 پرو

مخاطب24 - آیا آن زمان را به یاد دارید که دائماً در مورد "قاتل پرچمدار" صحبت می شد؟ فکر می‌کنم گوشی Poco F5 Pro دقیقاً همان چیزی است که در آن زمان می‌گفتند: پردازنده واقعاً قوی، صفحه‌نمایش 2K واضح با فرکانس 120 هرتز، باتری بزرگ با شارژ سریع 67 واتی (30 وات بی‌سیم)، و دوربین اصلی عالی با 64 مگاپیکسل از جمله لرزشگیر اپتیکال تصویر و فیلمبرداری 8K.

علاوه بر این، تا 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی، حسگر اثر انگشت درون صفحه، بلندگوهای استریو و Dolby Atmos و همچنین گواهی IP53 وجود دارد. با این حال، جایی برای کارت حافظه و جک هدفون وجود ندارد

 طراحی و ساخت شیائومی پوکو F5 پرو

همانطور که از شیائومی انتظار داشتیم، پوکو F5 دستگاهی خوش ساخت است که در دست نیز احساس خوبی ایجاد می کند. نکته مثبت دیگر جزیره دوربین بازطراحی شده بسیار جذاب تر به نظر می رسد. ظاهراً ارتفاع زیاد دوربین در تلفن های پوکو برای خود شیائومی کمی زیاد بود. به هر حال، طرح‌بندی دوربین جدید Poco F5 Pro که در باریک‌ترین نقطه آن 8.6 میلی‌متر ضخامت دارد، جلب توجه می کند. این سیستم هنوز دو میلی متری بیرون زده است، اما در کناره ها اریب شده است.

جدای از آن، دستگاه با پشت گرد و صفحه نمایش تخت احساس راحتی در دست می کند. به راحتی می توان به کلیدهای خوش ساخت سمت راست دست پیدا کرد. اسلات سیم کارت، یکی از دو بلندگو و البته پورت USB-C در پایین قرار دارند. در مقابل بلستر مادون قرمز و یک بلندگو دیگر قرار دارد.

برای این گوشی گواهی IP53 وجود دارد، به این معنی که حداقل پاشیدن آب نمی تواند به Poco F5 آسیب برساند.

نمایشگر شیائومی پوکو F5 پرو

صفحه نمایش قانع کننده است: پنل OLED 6.67 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتز و وضوح بالای 3200 x 1440 پیکسل. واقعاً روشن است، از Dolby Vision و HDR 10 پشتیبانی می کند که به معنای واقعی کلمه بسیار چشمگیر است.

به نوعی، پنل های OLED خوب با نرخ تازه سازی 120 هرتز حتی در محدوده قیمت ارزان تر نیز محبوب شده اند. با این حال، نمایشگر پوکو اف 5 پرو بهتر از چیزی است که به طور متوسط ​​در این بخش قیمتی می بینیم.

 شیائومی پوکو F5 پرو


ما شاهد یک صفحه نمایش WQHD+ با وضوح 3200 در 1440 پیکسل را در اینجا هستیم. فضای رنگی DCI-P3 100% پوشش داده شده است، پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision در آن گنجانده شده است و رنگ ها غنی هستند و حداکثر 1400 نیت در حداکثر روشنایی امکان پذیر است.

علاوه بر این، یک حسگر اثرانگشت در مرکز قسمت پایین نمایشگر وجود دارد و بسیار سریع و قابل اطمینان پاسخ می دهد.

نرم افزار شیائومی پوکو اف 5 پرو

پوکو اف 5 پرو با اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14 عرضه شده اس؛ بنابراین با گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیار معمول و متأسفانه با مقدار معمولی نرم‌افزار bloatware در دسترس شماست.

عملکرد شیائومی پوکو F5 پرو

Snapdragon 8+ Gen 1 یک پردازنده پرچمدار است، بنابراین Poco F5 Pro نیز عملکرد پرچمدار را با این چیپست ارائه می دهد. حداقل می توانیم ببینیم که عملکرد طبق Geekbench 6 به طور قابل توجهی بهتر از Xiaomi 12T Pro و البته کمی بدتر از Motorola Edge 30 Ultra است.

همچنین Poco F5 Pro در تست بنچمارک و همچنین در طول بازی به اندازه یک نوشیدنی خوب سرد می ماند. طبق معمول، Genshin Impact و Honkai: Star Rail را روی آن امتحان کردیم، که هر دوی آنها بدون مشکل اجرا شدند.

گیمرهای کاربران شیائومی احتمالاً حالت بازی را که شیائومی روی برخی از دستگاه های خود قرار می دهد، می شناسند. Game Turbo منوی بسیار جامعی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان می دهد اطلاعات زیادی از گوشی های هوشمند از جمله بارگذاری را مشاهده کنید و تجربه بازی خود را تنظیم کنید.

 


یک کلمه کوتاه در مورد اتصال: بله، Poco F5 Pro البته از شبکه 5G استفاده می کند، بلوتوث 5.3 پشتیبانی می شود و البته NFC برای پرداخت های تلفن همراه نیز در دسترس است.

گوشی شیائومی پوکو F5 پرو در سه مدل با حافظه داخلی و رم 256/8 گیگابایت، 256/12 گیگابایت و 512/12 گیگابیت عرضه خواهد شد.

دوربین شیائومی پوکو F5 پرو

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی حتی در شب هم قانع کننده است. سلفی های 16 مگاپیکسلی و عکس های 8 مگاپیکسلی فوق عریض خوب هستند. شیائومی برای دوربین اصلی به سنسور OV64B OmniVision متکی است که وضوح 64 مگاپیکسل دارد. گاهی اوقات نتایج بسیار خوبی در طول روز ارائه می دهد. علاوه بر این، دوربین فوق عریض با 8 مگاپیکسل کمی ضعیف است که به خصوص در شب به چشم می آید. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی را می توان با خیال راحت نادیده گرفت.

دوربین شیائومی پوکو F5 پرو

باتری شیائومی پوکو F5 پرو

باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت کاری را که قرار است انجام دهد انجام می دهد؛ دوام طولانی دارد، خیلی سریع شارژ می شود (20 دقیقه تا نیمه پر)، حتی به صورت بی سیم شارژ می شود و شارژر در جعبه موجود است.

نتیجه تست باتری شیائومی پوکو F5 پرو

12 دقیقه تا 30 درصد
20 دقیقه تا 50 درصد
31 دقیقه تا 75 درصد
53 دقیقه تا 100 درصد

به نظر کمتر از یک ساعت برای یک باتری 5160 میلی آمپر ساعت برای رسیدن به شارژ 100 درصدی کاملاً خوب است و همچنین نیم ساعت خوب برای 75 درصد.

قیمت و رنگ بندی گوشی شیائومی پوکو F5 پرو

گوشی شیائومی پوکو F5 پرو با رنگ های سیاه و سفید با قیمت 410 یورو به بازارعرضه خواهد شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
آیا شما عزت نفس پایینی دارید؟ title
عزت نفس پایین می‌تواند نحوه تفکر، کار‌هایی را که انجام می‌دهید و میزان موفقیت شما را تغییر دهد.
مصرف سیگار مضرتر یا ویپ؟ title
بسیاری گمان می‌کنند که ویپ نسبت به سیگار یا قلیان خطر کمتری برای سلامتی انسان دارد. هرچند حالا دانشمندان نسبت به استفاده از ویپ هشدار بسیار جدی داده‌اند.
برگزیده
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.