کد خبر: ۱۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
به بار نشستن درخت سیب الماس سیاه به زمان زیادی نیاز دارد. رشد یک درخت سیب معمولی به حدود دو تا سه سال زمان نیاز دارد، در شرایطی که این زمان برای سیب الماس سیاه حدود هشت سال است.

الماس سیاه؛ گران‌ترین و کمیاب‌ترین سیب جهان

مخاطب 24: سیب به طور معمول در کنار واژه‌هایی مانند لوکس و عجیب و غریب قرار نمی‌گیرد. اما یک استثنا در این زمینه وجود دارد و آن "سیب الماس سیاه" است.

سیب الماس سیاه در تبت رشد می‌کند و به واسطه رنگ بنفش پر رنگ خود مشهور شده است. سیب الماس سیاه به خانواده سیب‌های هوانیو (Huaniu) تعلق دارد که نوعی سیب بومی چین است.

سیب الماس سیاه به عنوان یکی از لوکس‌ترین انواع سیب در نظر گرفته می‌شود.

رنگ تیره سیب الماس سیاه از چه چیزی ناشی می‌شود؟

رنگ سیب الماس سیاه به موقعیت جغرافیایی محل پرورش این نوع میوه که در شهر کوچک نینگچی (Nyingchi) در کوه‌های تبت قرار دارد، نسبت داده می‌شود.

پرورش در ارتفاع بالا موجب می‌شود تا این نوع سیب طی روز در معرض سطوح بالای نور فرابنفش قرار بگیرد. سیب الماس سیاه خود را با تغییرات آب و هوایی منطقه از جمله گرمای روز و دما‌های پایین شب سازگار کرده است. این سازگاری امکان رشد میوه را فراهم کرده و در رنگ منحصر به فرد پوست سیب نقش دارد.

گوشت میوه سیب الماس سیاه شبیه انواع معمولی سیب است.

سیب الماس سیاه چه طعمی دارد؟

سیب الماس سیاه به دلیل محتوای گلوکز طبیعی بسیار زیاد خود یکی از شیرین‌ترین انواع سیب محسوب می‌شود. همچنین، این میوه دارای پوستی ضخیم‌تر است که درخشش مومی به ظاهر آن می‌بخشد و همچنین هنگام گاز زدن تردتر احساس می‌شود.

زیرا شرایط رشد بسیار خاصی برای پرورش آن نیاز است. بازآفرینی شرایط آب و هوایی و نوسانات دمایی که در کوه‌های تبت رخ می‌دهد، شرایطی نیست که در بیشتر نقاط جهان امکانپذیر باشد، از این رو، سیب الماس سیاه میوه‌ای نیست که بیشتر کشاورزان قادر به تولید آن باشند.

سیب الماس سیاه در چه شرایطی رشد می‌کند؟

به بار نشستن درخت سیب الماس سیاه به زمان زیادی نیاز دارد. رشد یک درخت سیب معمولی به حدود دو تا سه سال زمان نیاز دارد، در شرایطی که این زمان برای سیب الماس سیاه حدود هشت سال است.

کوه‌های شیب‌دار که در آن سیب الماس سیاه رشد می‌کند نیز چالش بزرگی برای کشاورزان پرورش دهنده این میوه ایجاد می‌کند. در کنار این شرایط سخت، تکثیر سیب الماس سیاه به تعداد زیاد به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری برای مردم محلی دشوار است.

فصل برداشت حدود ماه اکتبر (مهر - آبان) است و این نوع سیب فقط به مدت دو ماه در بازار موجود است. عرضه این میوه محدود است و بخش قابل توجهی نیز نمی‌توانند آزمون کنترل کیفیت را پشت سر بگذارند.

تنها حدود ۳۰ درصد از سیب‌های برداشت شده می‌توانند این آزمایش را پشت سر گذاشته و برای فروش به بازار عرضه شوند. به دلیل توزیع محدود و عرضه کم، سیب الماس سیاه به قیمت بسیار بالایی فروخته می‌شود.

سیب الماس سیاه به عنوان یکی از کمیاب‌ترین انواع سیب بیشتر در فروشگاه‌های شیک چین به فروش می‌رسد و هر فرد می‌تواند تعداد معینی از آن‌ها را خریداری کند. براساس اطلاعات موجود، این سیب دانه‌ای ۷ تا ۲۰ دلار باتوجه به کیفیت محصول، فروخته می‌شود.

منبع: عصرایران

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
از بیماری‌های شایع فصل بهار چی می‌دونید؟ title
حساسیت‌های بهاری، آلرژی فصلی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا، آبله مرغان شایع‌ترین بیماری‌های دیده شده در فصل بهار هستند.
شما هم استرس جنگ با اسراییل را دارید؟ title
استرس باعث تغییرات فیزیولوژیکی مانند افزایش سطح هوشیاری، تنفس و ضربان قلب سریع‌تر، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و افزایش تنش عضلانی می‌شود.
خاله شادونه درباره حمله دیشب ایران به اسراییل چی نوشت؟ title
ملیکا زارعی در صفحه خود در اینستاگرام نسبت به حمله ایران به اسرائیل نوشت: امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند...
حمید معصومی‌نژاد: بازیگری مثل خبرنگاری سخت است title
حمید معصومی‌نژاد خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا با فیلم «سال گربه» برای اولین بار وارد دنیای سینما شد.
عشق فضای مجازی باعث طلاق در فضای حقیقی شد! title
مرد جوان وقتی متوجه شد همسرش علاقه زیادی به فضای‌مجازی دارد برای جدایی از وی درخواست طلاق داد.
نیویورک تایمز: ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک شلیک کرد title
مقامات اسرائیلی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز مدعی شدند که ایران در حملات امروز خود ۳۳۱ پهپاد و موشک کروز استفاده کرده است.
لحظه اصابت موشک‌های ایرانی در منطقه نقب در اسرائیل + فیلم title
ببینید موشک‌های سپاه برای اولین بار بر فراز آسمان مسجدالاقصی قدس
برگزیده
رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت title
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اینجانب به‌پیروی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و به‌پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیرو‌های مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.
برخورد پلیس با زنان بی‌حجاب با عنوان طرح نور title
طرح نور با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های در سراسر کشور و از سوی فرماندهی انتظامی کل کشور از امروز اجرا می‌شود.
اگر در فضا بمیرید، چه اتفاقی برای جسد شما رخ می‌دهد؟ title
شرایط فضا ابدا برای انسان مناسب نیست به‌همین‌خاطر فضانوردان با تجهیزات فراوان و لباس‌های مخصوص از زمین خارج می‌شوند. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که در صورت مردن یک فضانورد چه اتفاقی برای جسد او در فضا رخ می‌دهد؟