کد خبر: ۱۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
هرچند شاخص در روز سه‌شنبه توانسته بود کانال ۲.۳ میلیونی را حفظ کند، اما این محدوده در روز چهارشنبه از دست رفت.

پیش بینی بورس امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس - مخاطب24:بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۲۳ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش ۲۸ هزار و ۹۲ واحدی داشت، اما شاخص کل هم‌وزن به افت ادامه داد و ۱۷ هزار و ۴۹۱ واحد افت کرد. شاخص کل فرابورس نیز ۲۷۷ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ۳ هزار و ۳۵ واحد ریزش پیدا کرد.

 

 



در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۱۵۴ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۵۲۷ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۲۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز شنبه در بورس شرکت مهندسی نصیر ماشین (خنصیر)، شرکت سیمان کرمان (سکرما) و شرکت نورد آلومینیوم (فنوال) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های واتی (شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند)، غشصفا (شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان) و کهمدا (شرکت شیشه همدان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

 

 

 


عرضه و تقاضای بازار
در معاملات چهارشنبه، ۷۱ نماد صف خرید داشتند و ۳۰۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۸ درصدی نسبت به روز قبل به ۴۷۲ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۴۴ درصدی به ۳ هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز
روز چهارشنبه شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران ابتدا روند صعودی داشتند، در ۲۰ دقیقه ابتدایی شاخص کل ۲۹ هزار واحد رشد کرد، اما پس از آن شاخص تحت فشار فروش روند نزولی پیدا کرد. به طوری که در نهایت ۲۸ هزار واحد پایین‌تر از روز قبل ایستاد. این نزول چشمگیر در ادامه نزول در روز‌های پیشین بود. برای چهارمین روز متوالی صف‌های فروش عظیمی شکل گرفت و پول حقیقی از بازار خارج شد.

نکته قابل توجه اینکه، روز چهارشنبه شاخص نزول بیشترین نسبت به روز سه‌شنبه داشت و خروج پول حقیقی نیز افزایش ۷۷ درصدی داشت. نماد‌های خساپا، خودرو، شستا، شتران، وکغدیر، وبصادر، فولاد، شپنا، وتجارت و حکشتی بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

بدین ترتیب تعداد نماد‌های قرمز بازار بیشتر از سبز‌ها بود و شاخص هم وزن بیش از ۱۷ هزار واحد ریزش کرد. نماد‌های شستا، رمپنا و خودرو بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در مقابل نماد‌های تاصیکو، فارس و شاراک بزرگان سبزپوش بازار بودند که اثر مثبت داشتند.

از سوی دیگر سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی نیز بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر حقیقی به طور میانگین ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه خرید ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود؛ بنابراین در بازار مازاد عرضه وجود داشت و صف‌های فروش تا پایان معاملات باقی ماندند.

هرچند شاخص در روز سه‌شنبه توانسته بود کانال ۲.۳ میلیونی را حفظ کند، اما این محدوده در روز چهارشنبه از دست رفت. افزایش خروج پول و صف‌های فروش نیز این پیام را دارند که امروز هم بازار پتانسیل ریزش بیشتر را دارد.

 
برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.