کد خبر: ۱۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
شاگردان «یحیی گل‌محمدی» با ارائه نمایشی تهاجمی موفق شدند بردی پرگل را در خانه به‌دست بیاورند و یک گام دیگر به سوی جام قهرمانی بردارند.

یک قدم تا قهرمانی با هت‌تریک «ترابی» پرسپولیس ۴ گل‌گهر ۰

مخاطب ۲۴- هت تریک مهدی ترابی- خلاصه بازی پرسپولیس گل گهر- پرسپولیس تهران بعد از ۵ برد پیاپی در لیگ برتر و رسیدن به صدر جدول، در حساس‌ترین تقابل هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی تهران میزبان گل‌گهر سیرجان بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی که در جام حذفی موفق شده بودند تیم گل‌گهر را از گردونه رقابت‌ها حذف کنند، برای حفظ موقعیت خود در صدر جدول در سودای شکست دادن دوباره گل‌گهر بودند؛ آن‌هم در شرایطی که کسب ۳ امتیاز در مسابقه امروز می‌توانست سرخ‌ها را به یک‌قدمی فتح جام قهرمانی برساند.

 

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی (۷۴- سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (۸۴- محمد عمری)، مهدی ترابی (۷۴- امید عالیشاه)، وحید امیری (۷۶- لئاندرو پریرا) و عیسی آل‌کثیر (۸۴- مهدی عبدی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 ترکیب گل‌گهر: 
محسن فروزان، علیرضا آرتا، مسیح زاهدی، شایان مصلح، مهدی تیکدری‌نژاد (۴۶-بهنام برزای)، علیرضا علیزاده، محمد خدابنده لو، نوید عاشوری (۴۶- امین پورعلی)، سید محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی (۴۶- یونس شاکری)، رضا شکاری (۴۶- امین قاسمی‌نژاد)
سرمربی: سعید الهویی

 شرح گل‌ها
پرسپولیس ۱ - گل‌گهر ۰ (مهدی ترابی - دقیقه ۲۳): مهدی ترابی ابتدا توپ را روی دروازه فرستاد، وحید امیری توپ را با سینه کنترل کرد و به صادقی پاس به عقب داد، این بازیکن دروازه را هدف گرفت و در برگشت، مهدی ترابی بود که روی ریباند قفل دروازه فروزان را شکست.

یک قدم تا قهرمانی با هت‌تریک «ترابی» پرسپولیس ۴ گل‌گهر ۰

پرسپولیس ۲ - گل‌گهر ۰ (دقیقه ۳۳- مهدی ترابی): هافبک خوش‌نقش پرسپولیس پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و موفق شد با یک شوت دیدنی محسن فروزان را مغلوب کند. توپ در آستانه ورود به دروازه روی زمین خورد و وارد دروازه شد.

 



پرسپولیس ۳ - گل‌گهر ۰ (سعید صادقی - دقیقه ۴۵): ارسال بلند با اثرگذاری امیری همراه شد و توپ به عیسی رسید. او پاس به بیرون را به سعید صادقی فرستاد و این بازیکن بعد از یک حرکت فریب، شلیک خود را به سمت دروازه فرستاد تا فروزان از زاویه بسته گل بعدی را بخورد.



پرسپولیس ۴ - گل‌گهر ۰ (دقیقه ۴۹ - مهدی ترابی): پاس پشت پای عیسی آل‌کثیر به سعید صادقی رسید و او توپ را به مهدی ترابی سپرد. ترابی پس از اینکه از خروج فروزان مطلع شد، ضربه چیپ خود را زد تا این توپ به شکلی دیدنی وارد دروازه شود.

شاگردان گل‌محمدی با کسب شصت‌وسومین امتیاز فصل در جدول رده‌بندی صدرنشین باقی ماندند تا همچنان بخت اول قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم باشند. گل‌گهر سیرجان هم برای پنجمین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بود تا سرمه‌ای‌پوشان با 45 امتیاز در رتبه ششم جدول باقی بمانند و روزهای بحرانی‌شان ادامه پیدا کند. پرسپولیس در دیدار پایانی خود در لیگ بیست‌ودوم باید روز پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه به مصاف نساجی مازندران برود؛ مسابقه‌ای که به میزبانی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار خواهد شد. گل‌گهر سیرجان هم در دیداری خانگی و حساس مقابل صنعت‌نفت آبادان باید صف‌آرایی کند.

صحبت‌های یحیی گل محمدی در نشست بعد از بازی پرسپولیس با گل گهر

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از بازی اعلام کرد که تیمش تا آخرین لحظه دست از تلاش برای قهرمانی نخواهد کشید. او همچنین از ستاره‌های تیمش تمجید کرد و گفت که همه آن‌ها در سال جدید به فرم خوبی رسیده‌اند و عملکرد خوبی دارند.

* صحبت‌های اولیه؟
ما در هر صورت در شرایطی هستیم که فقط گرفتن سه امتیاز هدف اصلی‌مان بود و برای این بازی برنامه داشتیم و خیلی خوب شروع کردیم. اشتیاق زیادی برای برد داشتیم و تا آخرین لحظه بازی هم این اشتیاق خودش را نشان داد. بازیکنان با رویکرد عالی وارد زمین شدند. آن‌ها بازیکنان بزرگی هستند و خیلی از آن‌ها این شرایط را تجربه کردند و می‌دانند که باید تا آخرین ثانیه‌ها بجنگند و تمرکز داشته باشند. خدا را شکر این اتفاق امروز هم افتاد. ما مقابل یک تیم خوب و باکیفیت بازی داشتیم و از کادر فنی خوب حریف هم تشکر داریم. ضمن اینکه باید از تیم داوری، آقای زاهدی‌فر و همکارانش تشکر کنیم. علی‌رغم اینکه بازی درگیرانه و فیزیکی بود، اما خیلی خوب مدیریت کردند. راهمان ادامه دارد و هنوز به پایان کار نرسیدیم. یک بازی مهم و حساس و سرنوشت‌ساز با نساجی داریم. باید ریکاوری خوب از لحاظ ذهنی و بدنی باید داشته باشیم.


* حفظ روحیه تیم برای آخرین بازی؟
یک بازی سخت داریم. فرقی ندارد که در چه استادیوم و چمنی بازی کنیم، فرقی ندارد هواداران هستند یا نیستند. باید به تنها چیزی که فکر می‌کنیم برد باشد. اینکه با یک بازی بتوانید لیگ برتر را بگیرید، دیگر فکر نکنم جای این باشد که به کمبود‌ها فکر نکنیم. واقعا جای این کار‌ها دیگر نیست. فقط تنها چیزی که برای ما مهم است این است که ریکاوری خوب کنیم.


* آرامش تیم؟
بخش بزرگی از این تمرکز و آرامش را خود بازیکنان رقم می‌زنند. آن‌ها سال‌ها تجربه این شرایط را دارند و اگر پا پس بکشند و کمی بی‌تمرکز باشند و فکر کنند بازی راحتی نسبت به رقبا دارند، تمرکز خود را از دست خواهند داد. بازیکنان ما این را می‌فهمند و خودشان این مسیر را بلدند و می‌دانند باید چه کار کنند.


* بازی با پای بیرانوند؟
ببینید در این شرایط که بازی‌سازی از عقب داریم، باید ریسک کار در عقب زمین کمتر باشد. بیرانوند خیلی به ما در بازی‌سازی کمک می‌کند و خیلی از موقعیت‌ها و گل‌هایی که زدیم به خاطر بازی با پای اوست. اما خُب در بعضی دقایق باید ریسک کار را کمتر کند. یک جا‌هایی می‌تواند راحت‌تر بازی کند به جای اینکه ریسک داشته باشد. شرایط به هر حال شرایطی است که علیرضا بیرانوند در آن به ما کمک کرده. امروز بعد از بازی با او صحبت کردم، اما او گلر باتجربه و یکی از ارکان دفاعی ماست.

* قرعه جام ملت‌ها؟
قرعه نسبتا خوبی بود. اما مهم این است که در هر گروهی بودیم از این مرحله رد می‌شدیم، اما مهم این است که در دور حذفی و بعد از مرحله گروهی به چه تیم‌هایی می‌خوریم. من اعتقاد دارم باتوجه به کادر فنی خوب و بازیکنان خوب، این تیم می‌تواند تا فینال برود. برای تیم آرزوی موفقیت دارم.


* فرم خوب مهدی ترابی و سعید صادقی؟
مهدی [ترابی]یک بازیکن تاثیرگذار در تیم ماست. رفته رفته و به خصوص در سال جدید، روند رو به رشدی داشته. خیلی از بازیکنان ما هم این روند را داشتند و نتایجی هم که این اواخر گرفتیم، نشان‌دهنده این مسائل است. بازی به بازی بچه‌ها بهتر شدند.

* پشتیبانی باشگاه و مسائل مالی؟
بالاخره بازیکنان انتظار دارند و مشکلات زیادی دارند. اگر در این مقطع فصل با آرامش بهتری کار کنند، روند بهتری در بحث فنی خواهند داشت. این تیم برای میلیون‌ها هوادار است و هرچقدر این بازیکنان آرامش بیشتری داشته باشند، باعث خوشحالی مردم و هواداران خواهند شد. انتظار ما بیشتر از این بود، اما می‌دانیم باشگاه هم مشکلات خاص خودش را دارد. ما این مسائل را درک می‌کنیم، اما در این شرایط انتظار حمایت بیشتری داریم و انشالله این حمایت بیشتر شود.

برچسب ها: پرسپولیس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.